Gå til innhold

Den store hytte tråden


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Grattis! Ser ut til å være et flott sted.   😊

Det er det! Mye potensiale og jeg fikk hytta til langt lavere pris. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det er det! Mye potensiale og jeg fikk hytta til langt lavere pris. :) 

Veldig bra.    👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AthenaRavenLuna
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Fine steder.     ^

Har alt sett på dem sjøl.   😊

Har jeg postet de før..:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Luna Llena skrev:

Har jeg postet de før..:fnise:

Nei. Så dem hos Onkel Finn før du posta...   😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nei. Så dem hos Onkel Finn før du posta...   😊

Ah, slik å forstå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2019 den 19.49, Ardwinna skrev:

Ikke helt 100% drømmehytta, men vil kanskje bli det etterhvert? Jeg kjøpte den ihvertfall! :nigo:

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=124389108

Flott natur! Men jeg ser at festeavtalen går ut i 2023. Hva skjer da? Ikke meningen å skremme eller noe, jeg bare spør fordi jeg ikke har noen erfaring med festetomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hulderen skrev:

Flott natur! Men jeg ser at festeavtalen går ut i 2023. Hva skjer da? Ikke meningen å skremme eller noe, jeg bare spør fordi jeg ikke har noen erfaring med festetomt.

Avtalen kan selvsagt reforhandles.   Og eiendom (tomten) kan kjøpes ut med et års varsel...tror jeg.  Ukjent med festetomter. 

 

Forøvrig er den "hytta" for stor for meg.  Flott...ja, visst.   ☺   Men nei.   Og festetomt er alltid veldig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Avtalen kan selvsagt reforhandles.   Og eiendom (tomten) kan kjøpes ut med et års varsel...tror jeg.  Ukjent med festetomter. 

 

Forøvrig er den "hytta" for stor for meg.  Flott...ja, visst.   ☺   Men nei.   Og festetomt er alltid veldig nei.

Hytta er da ikke så stor, 100 m2. Hvilken størrelse vil du ha da? Men enig i at festetomt er feil.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hulderen skrev:

Hytta er da ikke så stor, 100 m2. Hvilken størrelse vil du ha da? Men enig i at festetomt er feil.

Liker enkle små hytter. 35...maks 50 m2. Den jeg har er på 23 m2. Med anneks/gjestehytte på 9 m2. Uthus med skjul og vaskerom på 9 m2 og frittstående vedskjulere og utedo. 1,8 mål eiertomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Liker enkle små hytter. 35...maks 50 m2. Den jeg har er på 23 m2. Med anneks/gjestehytte på 9 m2. Uthus med skjul og vaskerom på 9 m2 og frittstående vedskjulere og utedo. 1,8 mål eiertomt.

Oj, det var smått, ja. Da tipper jeg at hytta di hverken har innlagt strøm eller vann heller? Jeg har nok blitt for glad i komfort med alderen, men husker at jeg likte primitive hytter som ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Oj, det var smått, ja.

Da tipper jeg at hytta di hverken har innlagt strøm eller vann heller?

Jeg har nok blitt for glad i komfort med alderen, men husker at jeg likte primitive hytter som ung. 

To rom.  Nok for en enslig.  + soveplass til et par-3-4 gjester.   😊 Man er jo mest ute.

Det stemmer.  Sååå primitivt har jeg det.   😉

Er ikke ung lenger jeg, heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

To rom.  Nok for en enslig.  + soveplass til et par-3-4 gjester.   😊 Man er jo mest ute.

Det stemmer.  Sååå primitivt har jeg det.   😉

Er ikke ung lenger jeg, heller....

Har du hytte ved sjøen (du trenger ikke å svare, hvis det blir for mye personlig info)? Sånn jeg ser det, så er fjellhytter (sm den jeg lenket til) helårshytter. Da kan det være mye stygt vær, slik at man har mer behov for å være inne, og dermed trenger en større hytte enn en hytte ved sjøen. En hytte ved sjøen er mest for sommerferien, en fineværshytte. Da er man mest ute og trenger ikke så stor inneplass. Jeg får presisere at dette er min oppfatning av fjell- og sjøhytte, jeg har ikke sett noen undersøkelser om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Hulderen skrev:

Har du hytte ved sjøen (du trenger ikke å svare, hvis det blir for mye personlig info)? Sånn jeg ser det, så er fjellhytter (sm den jeg lenket til) helårshytter. Da kan det være mye stygt vær, slik at man har mer behov for å være inne, og dermed trenger en større hytte enn en hytte ved sjøen. En hytte ved sjøen er mest for sommerferien, en fineværshytte. Da er man mest ute og trenger ikke så stor inneplass. Jeg får presisere at dette er min oppfatning av fjell- og sjøhytte, jeg har ikke sett noen undersøkelser om det.

Skogshytte nærmest.  Ikke midt i tjukke skauen men den er på 3 sider av eiendommen.

Kuldehøl. Har våknet der til både 25 og 30 minus. Og ovnen hadde selvsagt dødd ut om natta.  Friskt å stå opp da. Men det er noe av sjarmen.   😊

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Skogshytte nærmest.  Ikke midt i tjukke skauen men den er på 3 sider av eiendommen.

Der må jeg melde pass. Jeg har bare hatt tilgang til hytter på fjellet og ved sjøen - ikke i/ved skog. Men det hadde vært moro å prøvd en sånn hytte en gang også. Jeg får invitere meg selv på besøk til deg en gang ;).

 

Og krysse fingrene for at verten tar seg av vannbæring og fyring i vedovnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...