Gå til innhold

Den store hytte tråden


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Luna Llena skrev:

Den er min 😊

"  dummen "   roper en i bakgrunnen her...   😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

"  dummen "   roper en i bakgrunnen her...   😉

Hehe, men dere kan komme på besøk så ofte dere vil, 😊

Hilsen snile Luna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hulderen skrev:

Der må jeg melde pass. Jeg har bare hatt tilgang til hytter på fjellet og ved sjøen - ikke i/ved skog. Men det hadde vært moro å prøvd en sånn hytte en gang også.

Jeg får invitere meg selv på besøk til deg en gang ;).

 

Og krysse fingrene for at verten tar seg av vannbæring og fyring i vedovnen.

Å prøve går vel fint.  Liker man det ikke så er det og greit.   😊

Jada..bare kom...du også.....   😉

 

 

Til liten skrift :    Jepp. Som alltid.    😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist
2 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg også :)

Ingenting er bedre enn gamle setere i de norske fjell. Drømmen er å kjøpe en sånn hytte en gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Luna Llena skrev:

Hehe, men dere kan komme på besøk så ofte dere vil, 😊

Hilsen snille Luna.

"   tassaha    :takke:    :nigo:  "     -   HytteKompis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Flott natur! Men jeg ser at festeavtalen går ut i 2023. Hva skjer da? Ikke meningen å skremme eller noe, jeg bare spør fordi jeg ikke har noen erfaring med festetomt.

Festetomt er ikke optimalt, men veldig lite risikabelt. Man har sterke rettigheter som fester og kan ikke miste festeretten sånn helt uten videre.

Jeg skal kjøpe ut tomten, og så lenge jeg søker innen et år før kontrakten går ut, skal det mye til før grunneier kan si nei.
Jeg vet at grunneier ønsker å selge ut tomter, så jeg tror neppe han kommer til å protestere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ardwinna skrev:

Festetomt er ikke optimalt, men veldig lite risikabelt. Man har sterke rettigheter som fester og kan ikke miste festeretten sånn helt uten videre.

Jeg skal kjøpe ut tomten, og så lenge jeg søker innen et år før kontrakten går ut, skal det mye til før grunneier kan si nei.
Jeg vet at grunneier ønsker å selge ut tomter, så jeg tror neppe han kommer til å protestere :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TotalAlkoholist skrev:

Hytte nr.5 hadde jeg valgt. ☺️ 

 

12 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg også :)

Den er flott, ja.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ardwinna skrev:

Festetomt er ikke optimalt, men veldig lite risikabelt. Man har sterke rettigheter som fester og kan ikke miste festeretten sånn helt uten videre.

Jeg skal kjøpe ut tomten, og så lenge jeg søker innen et år før kontrakten går ut, skal det mye til før grunneier kan si nei.
Jeg vet at grunneier ønsker å selge ut tomter, så jeg tror neppe han kommer til å protestere :)

Greia mi er bare å vite at så og så mye EIER jeg.  Og gjør som jeg vil.   Vet om nok av grunneierdrittsekker som nekter festeren å ta så mye som en vedpinne, som tar grisebetalt for nødvendig kjøring over eiendom, som nekter og hemmer festeren i et og alt.

Aldri om jeg ville hatt festetomt.   Det sagt..mange flotte grunneiere, men det vet du ikke før du har kjøpt.

Håper du får kjøpt tomten du har kjøpt hytte på.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Greia mi er bare å vite at så og så mye EIER jeg.  Og gjør som jeg vil.   Vet om nok av grunneierdrittsekker som nekter festeren å ta så mye som en vedpinne, som tar grisebetalt for nødvendig kjøring over eiendom, som nekter og hemmer festeren i et og alt.

Aldri om jeg ville hatt festetomt.   Det sagt..mange flotte grunneiere, men det vet du ikke før du har kjøpt.

Håper du får kjøpt tomten du har kjøpt hytte på.   😀

Ja det skjønner jeg. Jeg ønsker å eie tomta jeg også :)
Tror nok grunneier sier ja. Det er ikke en jordbrukseiendom eller en tomt grunneier har noe nytte av, og da er han nærmest juridisk forpliktet til å selge nå når kontrakten går ut og jeg søker i god nok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Ja det skjønner jeg. Jeg ønsker å eie tomta jeg også :)
Tror nok grunneier sier ja. Det er ikke en jordbrukseiendom eller en tomt grunneier har noe nytte av, og da er han nærmest juridisk forpliktet til å selge nå når kontrakten går ut og jeg søker i god nok tid.

Flott.  Det ordner seg.  Husk bare det du sjøl sa...søk om kjøp (minst) et år i forkant.   😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Luna Llena skrev:

Huff, sånn her kunne jeg aldri ha hatt hytte..

Galleribilde

Enig. Det aller beste med hytta er at det ikke er andre tett innpå, at det er rolig og stille. Våre nærmeste hyttenaboer er kyr på beite😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke glad i hyttefelt som regel...   men et par jeg har besøkt med få hytter, god avstand og null innsyn har vært fine.

Liker likevel best hytter som ligger alene og avsides, men likevel har kjørevei helt fram. Det har blitt et krav for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...