Gå til innhold

Konfirmasjon, jente..


Lille85

Anbefalte innlegg

Hei. 

Da skal mitt eldste barn endelig snart konfirmere seg, og jeg lurer litt på hva som er vanlig. Jeg må betale alt selv, så tenker å prøve å spare inn litt på maten.

Er det noen som har hatt noe annet enn tapas/koldtbord/bestilt mat? Eventuelt hva? 

Vi blir ca 40-45 personer, hvor mange kaker regner man da? 

Noen tips og råd på veien? ☺️ 

Tusen takk for innspill! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hadde vi tapas i begge mine sønners konfirmasjoner, men om jeg skulle laget noe selv som ble billigere og ikke så komplisert, så hadde jeg gått for gryterett eller lapskaus. Til kaker hadde vi en blanding av dessert og kaker -sjokolademousse og gelé, kringle, ostekake, stor marsipankake, sjokoladekake, twist, gulrotkake og suksessterte mener jeg vi hadde (var ca 40 stk til den ene konfirmasjonen)

Anonymkode: 85f8e...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør pynten enkel, får kjøpt små vaser på Nille til lite penger så kan du kjøpe evt plukke blomster å pynte bordene med. Etterlys på kjøp/salg sider på fb -ofte at folk har hatt konfirmasjon selv og sitter igjen med mye pynt de gjerne kvitter seg med. 

Anonymkode: 85f8e...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte flere meter med stoff på Stoff og Stil (svær stoff forretning) som vi brukte til duker. Det ble mye billigere en å skaffe flere like duker fra interiørbutikker

Anonymkode: 85f8e...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om noen gjester kan ta med kake/eller noe som passer til maten og du vet de er gode på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fire siste konfirmasjonene jeg har vært i (to ulike familier) har faktisk foreldrene laget maten selv. :hakeslepp:  Dette er familier med spesiell matinteresse og ekstrem kapasitet, det skal sies. Kjøtt til hovedretten har vært selvskutt, urter og sopp har vært selvsanket +++ Ett av selskapene hadde sogar FEM-rettersmiddag! Jeg tenker at det har vært et enormt arbeid, men samtidig har de spart penger på det. 

Gryte, enten man lager det selv eller setter det bort til andre, er rimeligere enn stek/hele kjøttstykker. Der er det i alle fall noe å spare. 
Hvis man bestiller hovedrett, kan det kanskje finnes forretter som kan lages selv uten for mye stress? Melon og serranoskinke e.l. er jo ganske greit. 
Kaker kan du trygt be utvalgte gjester om å ta med. Vær ikke overrasket om noen tilbyr seg det helt av seg selv, heller. 

Hvor mange kaker du trenger er litt vanskelig å si, for størrelsen kan jo variere, men jeg ville ikke hatt færre enn 6 stk til såpass mange personer. 

Anonymkode: ec0c4...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...