Gå til innhold

Hvordan håndtere sjalusi etter et brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg valgte å slå opp med kjæresten min for et par uker siden, en jeg var sammen med i 5 år. Han er en fin fyr på mange måter, men han var ikke det jeg trengte i et langvarig forhold. Han var for "enkel", jeg trenger en som jeg kan utfordre meg litt, inspirere meg og trekke frem alle de gode sidene i meg. Selv om jeg slo opp og er sikker på at det er riktig valg blir jeg allikevel sjalu når jeg nå får vite at han er i gang og dater. For min del har jeg ikke kommet i gang, noe jeg egentlig ikke er helt klar for heller. Blir kanskje klar for det når jeg eventuelt møter en fyr som interesserer meg, men det skal litt til for å fange min interesse. 

Det plager meg at jeg blir påvirket av at han dater. Noen som har tips til å håndtere denne sjalusien? Jeg angrer ikke på at jeg slo opp og vil ikke ha han tilbake, så det føles bare så dumt. 

Anonymkode: 39237...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel slik med mange som nylig har avsluttet et forhold,man blir nysgjerrig på ekspartneren og hva denne driver med.Fordi om man avslutter et forhold,så vil ikke det si det samme som at alle følelser er totalt vekk dagen etter... Det tar litt tid for de fleste,uansett om bruddet er ønsket eller ei. Bra at du selv venter til du føler deg klar,det er bare så viktig.
Noen 'panikkdater' med en gang,ingen god ide. Forsøk å holde deg unna info via fb eller andre steder(ang. han);desto mer avstand,desto bedre og raskere kommer du deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ts men kjenner meg igjen. Elsker han ikke lenger, men tåler ikke tanken på at noen andre skal få han og dele kroppen  hans med andre /få del i kroppen hans det gjør meg så sinnsykt forbanna og ekkelt :(

Anonymkode: 499a4...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nylig slutt her også. Jeg tenker at om han allerede hopper på andre, så er jeg glad jeg er kvitt søpla ;) 

Anonymkode: 3bea6...b1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...