Gå til innhold

Hvis du skulle vært grunder/startet egen bedrift, hva ville det vært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner noen såkalte gründere. Noen har lykkes, andre prøver iherdig, men får det ikke til. En grunn kan jo være at det ikke er marked for det de driver med. Ellers har jeg jo også sett de som lykkes. 

Jeg er ingen grunder selv, men lurer på hva dere ville startet opp med / hva slags bedrift dere ville startet? Som dere tror dere kunne levd av. 

Jeg synes det er veldig interessant med nytenking, men ser jo også at man ikke alltid trenger å tenke nytt, men finne på noe folk har bruk for og er villige til å betale for. 

Anonymkode: c1fca...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg allerede eget firma, der jeg låner meg selv ut som konsulent. Er en biinntekt/syssel til vanlig jobb. Per dags dato er det ingen utgifter forbundet med dette, kun inntekter.

Hvis jeg hadde vært tøffere, hadde jeg laget meg et skikkelig pannekakehus, fordi jeg elsker pannekaker. Eller en retrobutikk med masse retrostæsj. Men tror jeg skal vinne litt i Lotto før det blir en realitet altså. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner noen såkalte gründere. Noen har lykkes, andre prøver iherdig, men får det ikke til. En grunn kan jo være at det ikke er marked for det de driver med. Ellers har jeg jo også sett de som lykkes. 

Jeg er ingen grunder selv, men lurer på hva dere ville startet opp med / hva slags bedrift dere ville startet? Som dere tror dere kunne levd av. 

Jeg synes det er veldig interessant med nytenking, men ser jo også at man ikke alltid trenger å tenke nytt, men finne på noe folk har bruk for og er villige til å betale for. 

Anonymkode: c1fca...305

Hvis du har et spesialfelt, men vær klar over at alt bruker å ligge i lufta på en måte, så det gjelder å handle før andre. 

Hvis man var meg, ville jeg kjøpt opp masse jord, drevet økologisk, startet flere firmaer, og ansatt noen som kan turisme. Alt skulle vært bærekraftig, og rekreasjon for kvinner som lever i skjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg å starte en butikk hvor man solgte kjoler og kåper av veldig god kvalitet, og med mulighet for å få designet sin egen kåpe/kjole. Kåper og kjoler fra gamledager var jo ofte laget av veldig høy kvalitet, man ser og hvor fint snitt og kvaliteten er. Og jeg elsker kjoler og kåper. Er bare lei av dårlig kvalitet, og at kvinner tydeligvis ikke skal ha former.

Anonymkode: 05dc5...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville funnet på en produkt eller tjeneste som gjorde livet litt bedre, litt enklere. Noe med teknologi og kanskje IT. Ikke bare en butikk, for jeg ser ikke poenga å bare videreselge varer dyrere. 

Anonymkode: d5e72...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i alle fall hva jeg aldri skulle gjort.... blir «grunder» ved å selge forever og mase høl i huet på folk om at det er så fantastisk jobb og bla bla bla....

Anonymkode: 5246a...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...