Gå til innhold

Bird box


Oline12

Anbefalte innlegg

Noen som har sett?

Jeg så den nettopp. Måtte se what the fuss was about.. syns den var skikkelig dårlig. Ble så skuffa. Prøver å ikke spoile, men den fulgte dommedagsfilm-oppskriften, kunne vært mye skumlere og den manglet liksom... litt dybde. Jeg fikk ikke nok sympati for hovedpersonen. Er det bare meg? Føles som alle syns den var skikkelig bra. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest BabyBlue

Dødskjedelig, rett og slett! Ble skuffet jeg også. Men virker som filmer automatisk blir stemplet som kvalitet så fort Sandra Bullock er med 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den nettopp jeg også. Likte den, og syns den var spennende selv om jeg har lest boka og visste hva som ville skje. Boka er jo fantastisk da, og vanskelig å gjøre en god film ut av (siden man i boka bare følger deres perspektiv, og naturlig nok derfor ikke kan se hva som skjer når de har bind for øynene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest boka to ganger før jeg så filmen to ganger.  Er så fascinert over konseptet.  En av de beste bøkene jeg har lest.  Filmen får 4/6 fra meg. 

Spoiler

De utelot veldig interessante detaljer om karakterene i boka.  Gary som ble sluppet inn sist var i virkeligheten hos dem i flere mnd før det som skjedde, skjedde.  Meget interessant og spennende karakter.  Episode i boka hvor hun kjørte alene med bind for øynene, uten gps. Detaljer om hvordan hun lærte opp barna fra de var født til å bli superlyttere, og detaljer om at barna lå i bur mens de var babyer.  I boka skjer det også mye mer mens hun er på elven med barna.  Filmen skulle vart 20 min lengre og hatt med disse tingene, det hadde gjort den men interessant.  Elsker det faktum at vi aldri får se monsteret. Det er vår egen fantasi som er det mest skremmende. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg syns faktisk det var en interessant vri på "dommedags" konseptet. 

Hvordan tenker du? Du kan bruke spoiler-funksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oline12 skrev:

Hvordan tenker du? Du kan bruke spoiler-funksjonen

Kan nok være at jeg mener som jeg gjør fordi jeg har sett altfor mange dårlige zombie filmer (og dårlige filmer generelt), men jeg sitter bare igjen med følelsen av at denne var annerledes, og ikke fullstendig hjernedød som andre zombie filmer. 

Men ikke regn med min mening altså, jeg og mannen er på topp plassering når det kommer til å se dårlige filmer😂 så jeg kan skjønner at den ikke imponerer om man er vant med å se god film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke påstå at filmsmaken min er den beste, men er glad i apokalyptiske filmer. Likte at det var lite blod og gørr, men fikk ikke den følelsen av å være nysgjerrig på hvordan det gikk videre. Sandra Bullock er nok trekkplasteret som får mange til å se den. Og han John Malkovich var jo også med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt skuffet, særlig da jeg så at Horror dronningen min Sarah Poulson var med, men dette var så som så......

Anonymkode: 98499...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett filmen to ganger og elsker den. Gråter alltid som en unge på slutten. 

Anonymkode: d9186...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten var utrolig dust og jeg er ingen stor fan av Sandra Bullock, men utover det så likte jeg filmen. Den var annerledes og spennende. 

Anonymkode: 44559...af0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...