Gå til innhold

Bird box


Oline12

Anbefalte innlegg

På 29.12.2018 den 22.34, Peonjenta skrev:

Har lest boka to ganger før jeg så filmen to ganger.  Er så fascinert over konseptet.  En av de beste bøkene jeg har lest.  Filmen får 4/6 fra meg. 

  Vis skjult innhold

 

 

Boken finnes bare på engelsk, ikke sant? 

Neida, jeg som tulla, den hadde en noe annerledes tittel på norsk😆

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var monsteret? Alien eller dyr?

Jeg har ennå ikke tort å se😬

Anonymkode: d88e9...27d

Det vet vi jo ikke. Jeg syns ikke det er helt riktig å kalle det monster, egentlig. Det var ikke synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var monsteret? Alien eller dyr?

Jeg har ennå ikke tort å se😬

Anonymkode: d88e9...27d

Man vet ikke, men hvis du legger merke til tegningene som Gary sprer utover på bordet rett før han dreper de andre er det nok slik de ser ut siden han tegner dem. I starten da alle er i huset forteller også han ene om historiske myter om monstre som symboliserte verdens undergang og ulike ting (som jeg ikke husker akkurat nå), så hans teori er sannsynlig i denne historien.

Ikke vær redd, den er veldig bra og rørende synes jeg.

Anonymkode: d9186...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva som inspirerte forfatteren til å skrive denne boken og historien bak? 

Anonymkode: d9186...2de

Nei, Men leste et sted at han var Stephen King fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 1b3a7...ee1

 

 

25 minutter med bullshit og høyreving-propaganda.

 

Anonymkode: cf46a...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

25 minutter med bullshit og høyreving-propaganda.

 

Anonymkode: cf46a...1b1

BS. Det er filmen Bird box og alle andre filmer med samme motiv som er propaganda. Ikke åpenbar propaganda så klart, det er derfor få legger merke til det.

Anonymkode: 1b3a7...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Man vet ikke, men hvis du legger merke til tegningene som Gary sprer utover på bordet rett før han dreper de andre er det nok slik de ser ut siden han tegner dem. I starten da alle er i huset forteller også han ene om historiske myter om monstre som symboliserte verdens undergang og ulike ting (som jeg ikke husker akkurat nå), så hans teori er sannsynlig i denne historien.

Ikke vær redd, den er veldig bra og rørende synes jeg.

Anonymkode: d9186...2de

SPOILER ALERT! (vet ikke hvordan jeg setter inne spoilerknapp her)

jeg tror det var forskjellig utifra hvem som så. Gode personer så f.eks mennesker de var glad i, som hun som reddet Sandra Bullock. Du hører hun sier navnet til moren. Og søsteren til sandra bullock så enten noe ufattelig trist eller noen hun var glad i da hun kjørte bilen. Mens Gary så disse vesnene. 

Anonymkode: 1eaf0...c74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tooquiet

Jeg leste boka og er ikke fristet til å se den. De fleste andre elsket boka, men det gjorde ikke jeg. Synes ikke den var så "original" som mange skulle ha det til. Den var ikke så spennende heller.

Endret av tooquiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tooquiet skrev:

Jeg leste boka og er ikke fristet til å se den. De fleste andre elsket boka, men det gjorde ikke jeg. Synes ikke den var så "original" som mange skulle ha det til. Den var ikke så spennende heller.

på engelsk eller norsk?

Anonymkode: 1eaf0...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Anti-White propaganda!

Anonymkode: 1b3a7...ee1

haha sier du dette fordi noen få hovedpersoner i filmen var svarte? 

Anonymkode: 1eaf0...c74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tooquiet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

på engelsk eller norsk?

Anonymkode: 1eaf0...c74

Leste den på engelsk da boka var i vinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Finnes boken på norsk? Vet du hva den heter? :) kunne tenkt meg å lese den

Anonymkode: a20e3...37b

du burde lese den på engelsk. når bøker blir oversatt synes jeg ofte det ikke blir det samme, noen bøker er så dårlig oversatt. Jeg synes den var en av de mest spennende bøkene jeg har lest. Men jeg har god fantasi så jeg så for meg bilder inni hodet hele tiden, ble mye mer skremt av boka enn filmen. 

Anonymkode: 1eaf0...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den synkron fødingen som skjer er bare helt merkelig, satt bare å tenkte «hva i alle dager?», Ikke var den sånn superspennende heller. 

Anonymkode: d3ae4...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 16.36, Lily_88 skrev:

En midt på treet thrillerfilm. Slutten var et antiklimaks; hvorfor berget noen? Hvorfor ble noen infisert og ikke tok livet av seg selv? 

 

Ikke les dette om dere ikke har lest boka eller sett filmen!!  

De som ikke tok livet av seg var enten psykopater eller psykisk syke fra før. Gary er i boken psykopat såvidt jeg husker, vanskelig å se i filmen men i boka er det godt portrettert. Så de som er psykisk syke eller onde tar ikke selvmord men prøver å få andre til å se. Legg og merke til at de som var 100% gode og gjorde alt for andre, greide å tenke kjærlighet for den de elsket rett etter de hadde sett "vesnene" istedetfor å ta selvmord med en gang. Olympia ga fra seg ungen selv om hun var klar til å hoppe ut vinduet, hun drepte ikke ungen sammen med seg selv. Og Tom skjøt denne gale typen før han skjøt seg selv for å redde Bullock. istedetfor å bare skyte seg selv med en gang. 

Anonymkode: 1eaf0...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og den blindeskolen? Var den bare tilfeldigvis der, eller ble den bygd etter at monstrene kom? Det er fullt dagslys inne bak murene, men der kan de (som ikke er blinde) ha øynene åpne uten å "se" dette monsteret....

Synes slutten bare var merkelig. Jeg forstår jo symbolikken, men likefullt veldig rar, og ikke minst mange "hull" i forhold til filmens øvrige logikk.

Men spennende film :)

Anonymkode: 6ad40...c07

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes den startet bra, men så rakner den mer og mer utover helt til den tåpelige slutten. 

Men den var underholdende nok da, jeg satt på slutten og håpet forgjeves at den skulle ta seg opp, men kjedet meg ikke.

Terningkast 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, AnonymBruker said:

...og den blindeskolen? Var den bare tilfeldigvis der, eller ble den bygd etter at monstrene kom? Det er fullt dagslys inne bak murene, men der kan de (som ikke er blinde) ha øynene åpne uten å "se" dette monsteret....

Synes slutten bare var merkelig. Jeg forstår jo symbolikken, men likefullt veldig rar, og ikke minst mange "hull" i forhold til filmens øvrige logikk.

Men spennende film :)

Anonymkode: 6ad40...c07

Den var der jo fra før. Ikke akkurat tilfeldigvis, det er jo skoler rundt omkring, så skjønner ikke hva du mener med tilfeldig? Det er jo fordi de var blinde at de klarte seg og senere greide å hjelpe folk. 

Vesenene kunne komme til dagslyset, men alle fuglene som ble holdt "inne" av greinene advarte folk før vesenene var farlig nær. Fuglene merket vesenene før menneskene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei film. Enig i at den mangler dybde.

Anonymkode: 82f83...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den synkron fødingen som skjer er bare helt merkelig, satt bare å tenkte «hva i alle dager?», Ikke var den sånn superspennende heller. 

Anonymkode: d3ae4...008

Det er kjent at dersom du skal føde snart kan det å være i nærheten av kvinner som føder fremskynde prosessen. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke les dette om dere ikke har lest boka eller sett filmen!!  

De som ikke tok livet av seg var enten psykopater eller psykisk syke fra før. Gary er i boken psykopat såvidt jeg husker, vanskelig å se i filmen men i boka er det godt portrettert. Så de som er psykisk syke eller onde tar ikke selvmord men prøver å få andre til å se. Legg og merke til at de som var 100% gode og gjorde alt for andre, greide å tenke kjærlighet for den de elsket rett etter de hadde sett "vesnene" istedetfor å ta selvmord med en gang. Olympia ga fra seg ungen selv om hun var klar til å hoppe ut vinduet, hun drepte ikke ungen sammen med seg selv. Og Tom skjøt denne gale typen før han skjøt seg selv for å redde Bullock. istedetfor å bare skyte seg selv med en gang. 

Anonymkode: 1eaf0...c74

Jeg tenkte at de som var psykisk syke brukte medisiner som beskyttet dem fra fenomenet.

Anonymkode: 78f68...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...