Gå til innhold

FORVIRRET etter gynekologbesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt håpløst og begynne å ta ultralyder før uke 7 selv om man gleder seg aldri så mye. Det blir som å ta graviditetstest en uke etter regnet befruktning. Det er oppskriften på å engste seg. 

Anonymkode: 27f5d...c85

Hehe ja jeg forstår, og nei jeg kommer ikke til å dra så tidlig neste gang! Ville helst klart meg uten disse bekymringene som jeg sitter med nå... aner ikke om jeg fremdlees skal glede meg eller om jeg skal tenke at det ikke blir noe fordi jeg må fjerne det i og med at han mener det sitter utenfor

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uffamei. Gikk det bra med deg da?

Anonymkode: 5890d...d74

Bortsett fra noen stressende dager fra jeg fikk beskjed om celleforandringer og kommende inngrep, og korrigering av resultat, gikk der selvsagt bra med meg.  Det var jo ingenting galt med meg.

Poenget var at denne legen ofte fokuserer på hva som kan være galt før han har fått det bekreftet eller avkreftet.

Anonymkode: dbd78...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra noen stressende dager fra jeg fikk beskjed om celleforandringer og kommende inngrep, og korrigering av resultat, gikk der selvsagt bra med meg.  Det var jo ingenting galt med meg.

Poenget var at denne legen ofte fokuserer på hva som kan være galt før han har fått det bekreftet eller avkreftet.

Anonymkode: dbd78...0a8

Ja ikkesant, og da blir det vel litt unødvendig bekymring. Det står i journalen jeg fikk at han ser fostersekken men ingenting annet. Men han klarer ikke å plassere den, å se hvor den ligger

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kitcat skrev:

Her er det begrunnet mistanke om ex u, og den gravide har fått med journalutskrift fra undersøkende gynekolog. Da skal man selvsagt ta kontakt ved blødning/smerter. 

Skal like å se det legevaktsmottak som avviser å undersøke en kvinne med sprukken eggleder, det ville nok ikke blitt en god sak 😱

Én har sagt ex u, en har sett foster i livmor. 

Ex u skal til sykehus, ikke legevakt. I så fall blir hun henvist til sykehuset uten å måtte komme til legevakt.

Igjen; det er absolutt ingen ting de kan gjøre på legevakten så tidlig. 

Anonymkode: 8aac6...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikkesant, og da blir det vel litt unødvendig bekymring. Det står i journalen jeg fikk at han ser fostersekken men ingenting annet. Men han klarer ikke å plassere den, å se hvor den ligger

Anonymkode: 5890d...d74

Hvis han ser fostersekken må han da ha eksepsjonelt dårlig utstyr for å ikke klare og se hvor den ligger? 

Anonymkode: 8aac6...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt håpløst og begynne å ta ultralyder før uke 7 selv om man gleder seg aldri så mye. Det blir som å ta graviditetstest en uke etter regnet befruktning. Det er oppskriften på å engste seg. 

Anonymkode: 27f5d...c85

Nja, trenger ikke være så ille. 

Jeg fikk se både fostersekk, embryo og høre hjerteslag på timen i uke 6+3. Måtte se hvor langt jeg var på vei pga veldig uregelmessig mens. 

Anonymkode: 8aac6...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ser fostersekken må han da ha eksepsjonelt dårlig utstyr for å ikke klare og se hvor den ligger? 

Anonymkode: 8aac6...b4f

Samme tenkte jeg! Men har ikke lest en eneste dårlig tilbakemelding fra han, så vet som sagt ikke hva jeg skal tro! Vet det bare er å vente, men det er så frustrerende! 😨

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bytter du på å skrive som anonym og ikke?

Anonymkode: 72cec...3c2

Forvirrende, ja.

Anonymkode: dbb8b...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forvirrende, ja.

Anonymkode: dbb8b...5ec

Beklager for det:)

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme tenkte jeg! Men har ikke lest en eneste dårlig tilbakemelding fra han, så vet som sagt ikke hva jeg skal tro! Vet det bare er å vente, men det er så frustrerende! 😨

Anonymkode: 5890d...d74

Det er rart, for alle jeg har snakket med har samme erfaring som meg: faglig dyktig, dårlig på kommunikasjon, og fokuserer veldig på "worst case scenario".

Anonymkode: dbd78...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart, for alle jeg har snakket med har samme erfaring som meg: faglig dyktig, dårlig på kommunikasjon, og fokuserer veldig på "worst case scenario".

Anonymkode: dbd78...0a8

Hm.. ja.. håper virkelig på positive tilbakemeldinger på hcg prøvene jeg skal ta ferdig på mandag! Han ringer meg i løpet av mandagen når han får Svar på dem

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart, for alle jeg har snakket med har samme erfaring som meg: faglig dyktig, dårlig på kommunikasjon, og fokuserer veldig på "worst case scenario".

Anonymkode: dbd78...0a8

Så det du mener er at mest sannsynlig så overdrev han litt? 

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nja, trenger ikke være så ille. 

Jeg fikk se både fostersekk, embryo og høre hjerteslag på timen i uke 6+3. Måtte se hvor langt jeg var på vei pga veldig uregelmessig mens. 

Anonymkode: 8aac6...b4f

Jeg var også på ultralyd uke 7 av samme grunn (usikker svangerskapslengde, ble gravid igjen første syklus etter SA så hadde ingen mensdato å gå ut ifra). Så plommesekk og embryoet med tydelig blinkende hjerte, ble målt til 6+4. Men det utvikler seg jo fort på det tidspunktet; om jeg hadde vært en uke kortere hadde vi kanskje ikke sett noen ting. Om jeg skulle tatt privat TUL bare for å se hadde jeg absolutt venta i alle fall til uke 9-10 så en kan være sikker på å se noe. 

Anonymkode: 68caa...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ul hos fastlegen i uke 6 pga sterke smerter. Fikk da beskjed om at hun ikke så noe, og at jeg ikke var gravid. Om jeg var gravid var jeg da max 4 uker på vei. Dette stemte jo ikke med testene som var positive to uker tidligere, så jeg protesterte. Jeg fikk målt HCG over 48 timer, og påvist en sakte økning. Så ble jeg sendt til utskrapning på sykehuset, fordi legen mente jeg hadde rester etter en spontanabort, som måtte ut. 

Da jeg kom dit to dager senere tok de en ul for sikkerhets skyld. Der så vi et bankende hjerte. 

Det er stor forskjell på ul-apparater, og deg er ikke alle som har rask stigning i HCG i starten. 

Lykke til! 

Anonymkode: d31ea...d8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ul hos fastlegen i uke 6 pga sterke smerter. Fikk da beskjed om at hun ikke så noe, og at jeg ikke var gravid. Om jeg var gravid var jeg da max 4 uker på vei. Dette stemte jo ikke med testene som var positive to uker tidligere, så jeg protesterte. Jeg fikk målt HCG over 48 timer, og påvist en sakte økning. Så ble jeg sendt til utskrapning på sykehuset, fordi legen mente jeg hadde rester etter en spontanabort, som måtte ut. 

Da jeg kom dit to dager senere tok de en ul for sikkerhets skyld. Der så vi et bankende hjerte. 

Det er stor forskjell på ul-apparater, og deg er ikke alle som har rask stigning i HCG i starten. 

Lykke til! 

Anonymkode: d31ea...d8a

Wow ja ikke sant! Så fælt det ha måtte vært å nesten skrape det vekk! 😨 skummelt.. Jeg skal nok be om en ul til hvis det stiger litt sakte her å!

Anonymkode: 5890d...d74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også på ultralyd uke 7 av samme grunn (usikker svangerskapslengde, ble gravid igjen første syklus etter SA så hadde ingen mensdato å gå ut ifra). Så plommesekk og embryoet med tydelig blinkende hjerte, ble målt til 6+4. Men det utvikler seg jo fort på det tidspunktet; om jeg hadde vært en uke kortere hadde vi kanskje ikke sett noen ting. Om jeg skulle tatt privat TUL bare for å se hadde jeg absolutt venta i alle fall til uke 9-10 så en kan være sikker på å se noe. 

Anonymkode: 68caa...522

Skulle ønske selv nå at jeg ventet!

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha du altså. Ja jeg fikk fakrisk beskjed om at legevakten bare ville la meg sitte å vente noen timer og derfor skulle jeg kontakte sykehus med en gang. MEN jeg har såvidt hatt en eneste smerte, og alle gravide har vel litt merkbare forandringer i magen. P

Anonymkode: 5890d...d74

Har du forresten tatt en digital test som viser gravid 3+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kitcat skrev:

Har du forresten tatt en digital test som viser gravid 3+?

Nei sist jeg tok på søndagen før julaften stod det 2+3 ;)

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kitcat skrev:

Har du forresten tatt en digital test som viser gravid 3+?

15.12 = 1-2, 23.12 = 2-3

 

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk sykehus ved minste antydning til noe unormalt!  Ex.u tuller man ikke med. Egglederen min sprakk i uke 11. Jeg hadde bare en liten liten blødning, og ikke smerter, og var heldigvis inne på legekontoret for å måle hcg når jeg kollapset pga blodtap. Bare flaks at jeg overlevde. Men dette var uke 11 da. I uke 6 må man jo bare vente å se, men som sagt, skulle minste antydning til noe unormalt skje, så er det rett på sykehuset med mistanke om exu. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...