Gå til innhold

FORVIRRET etter gynekologbesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var hos gynekolog i går hvor hun sa at alt så fint ut, men at det er for tidelig å se noe særlig men at «det inni» altså det befrukta er 2-3 uker gammelt. I dag var jeg hos en annen gyn som sa at han ikke så noe som helst og at dette kunne være graviditet utenfor livmoren, eller en spontan abort. Han var lite hyggelig, og han sa alt det værste som kunne skje, og at det var liten Sjanse for at dette ville gå bra. MEN jeg fikk ikke henvisning til sykehuset.. Jeg blir selvfølgelig utrolig redd av å høre noe sånt! Hvertfall når hun i går sa at alt var fint men tidlig. Tok en blodprøve og skal ta en til på mandag. Har ingen smerter og har ikke blødd en dråpe. Forstår ikke hvem jeg skal stole på, og jeg får ikke slått meg til ro. I følge appen min skulle jeg vært 6+3 idag, men kan godt være rundt 5.

 

Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en grunn til at du besøker flere gynekologer så tidlig?

Hvis du er usikker på hvor langt du er på vei er det vanskelig å si om noe er galt eller ei, det kan rett og slett være for tidlig for å si noe. 

Nå har du tatt blodprøve, og må vente til mandag for en ny. Du kan ikke gjøre så mye mer enn det. Hvis du ikke blør eller har smerter ser jeg ikke helt grunnen til at de skulle henvise deg til sykehuset, det ville vel bare vært aktuelt om de fant noe som krevde sykehusets innblanding. 

Slapp av, du kan ikke gjøre så mye annet på dette tidspunktet :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mass skrev:

Men hvorfor gikk du til to forskjellige på to dager da?

Fordi jeg fikk dobbeltbooket, og så var det avbestilling på 48t. Måtte betalt selv om jeg ikke hadde møtt opp

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ginny skrev:

Er det en grunn til at du besøker flere gynekologer så tidlig?

Hvis du er usikker på hvor langt du er på vei er det vanskelig å si om noe er galt eller ei, det kan rett og slett være for tidlig for å si noe. 

Nå har du tatt blodprøve, og må vente til mandag for en ny. Du kan ikke gjøre så mye mer enn det. Hvis du ikke blør eller har smerter ser jeg ikke helt grunnen til at de skulle henvise deg til sykehuset, det ville vel bare vært aktuelt om de fant noe som krevde sykehusets innblanding. 

Slapp av, du kan ikke gjøre så mye annet på dette tidspunktet :)

Nettopp. Men om gynekologen tror det er utenfor livmoren så skal man vel rett på sykehuset?

Anonymkode: 5890d...d74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Men om gynekologen tror det er utenfor livmoren så skal man vel rett på sykehuset?

Anonymkode: 5890d...d74

Men det virker ikke på HI som om de tror det? Når du i tillegg er usikker på hvor langt du er på vei er det ingen grunn til å gå rett på katastrofetenkning, det kan være at du ikke har kommet langt nok til å se noe, det kan være en kjemisk graviditet, det trenger ikke være exu. Vent og se hva hCG-prøvene sier, så kan en ny UL vurderes deretter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Men om gynekologen tror det er utenfor livmoren så skal man vel rett på sykehuset?

Anonymkode: 5890d...d74

Virker ikke som de har mistanke om det. Er jo ikke noe i historien som skulle tilsi det. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Så er det liksom lite matnyttig med tidlig ul i uke 5 og 6, vent til uke 7/8 i det minste...

Anonymkode: 08031...843

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som de har mistanke om det. Er jo ikke noe i historien som skulle tilsi det. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Så er det liksom lite matnyttig med tidlig ul i uke 5 og 6, vent til uke 7/8 i det minste...

Anonymkode: 08031...843

Jo han mistenker det. Jeg mener bare at det er unødvendig av han å si sånt til en som er så kort på vei!

790B110F-98C2-46B9-AEC3-DE4CE223562D.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg fikk dobbeltbooket, og så var det avbestilling på 48t. Måtte betalt selv om jeg ikke hadde møtt opp

Anonymkode: 5890d...d74

Aaah, ok. Så kjipt med to vidt forskjellige svar. Da er det nok bare å vente til svarene på prøven kommer. Det tar ikke så lang tid, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt at du er redd og forvirret! Tenker det er vel to muligheter - enten er du kortere på vei enn du trodde og det er derfor de ikke kan se noe ennå - i så fall burde blodprøvene vise normal hcg-stigning og du får svar tidlig neste uke. Eller, om det faktisk er utenfor livmoren så er det jo bedre at det blir oppdaget så fort som mulig! Bra at gynekologen fulgte opp med blodprøver! 

Men det jeg ikke skjønner er, kunne den første gynekologen se noe i livmora (plommesekk, foster?) og i så fall hvor langt på vei mente hun du var? Eller så hun heller ingenting (men tenkte det var for tidlig heller enn å mistenke exu)?

Sender deg en klem i alle fall! ❤

Anonymkode: 68caa...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff, skjønner godt at du er redd og forvirret! Tenker det er vel to muligheter - enten er du kortere på vei enn du trodde og det er derfor de ikke kan se noe ennå - i så fall burde blodprøvene vise normal hcg-stigning og du får svar tidlig neste uke. Eller, om det faktisk er utenfor livmoren så er det jo bedre at det blir oppdaget så fort som mulig! Bra at gynekologen fulgte opp med blodprøver! 

Men det jeg ikke skjønner er, kunne den første gynekologen se noe i livmora (plommesekk, foster?) og i så fall hvor langt på vei mente hun du var? Eller så hun heller ingenting (men tenkte det var for tidlig heller enn å mistenke exu)?

Sender deg en klem i alle fall! ❤

Anonymkode: 68caa...522

Så hyggelig svar! Hun første så noe, og tenkte at det var 2-3 uker, altså det der inne. Hun målte, men husker ikke mm.. hun sa at det var INNI, og ikke utenfor. Derfor jeg er ekstremt forvirret😭😪❤️❤️

Anonymkode: 5890d...d74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hyggelig svar! Hun første så noe, og tenkte at det var 2-3 uker, altså det der inne. Hun målte, men husker ikke mm.. hun sa at det var INNI, og ikke utenfor. Derfor jeg er ekstremt forvirret😭😪❤️❤️

Anonymkode: 5890d...d74

Det ville jeg tolka som et godt tegn i alle fall! Høres jo ut som om en av gynekologen må ha sett feil, vi får håpe den andre bare var i overkant konservativ/ forsiktig når han vil forsikre seg om at det ikke er exu. Heller en sjekk for mye enn en for lite. Lykke til ❤🤞

Anonymkode: 68caa...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg tolka som et godt tegn i alle fall! Høres jo ut som om en av gynekologen må ha sett feil, vi får håpe den andre bare var i overkant konservativ/ forsiktig når han vil forsikre seg om at det ikke er exu. Heller en sjekk for mye enn en for lite. Lykke til ❤🤞

Anonymkode: 68caa...522

Hehe ja tuSen takk. Krysser fingrene. 🤭❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, jenta98 skrev:

Jo han mistenker det. Jeg mener bare at det er unødvendig av han å si sånt til en som er så kort på vei!

790B110F-98C2-46B9-AEC3-DE4CE223562D.jpeg

Så tidlig er det ikke vanlig å bli sendt rett på sykehuset nei. De gjør ikke noe særlig enda. Og ser det er rekvirert hcg, så noe skjer i det minste:)

Anonymkode: ebb64...46d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så tidlig er det ikke vanlig å bli sendt rett på sykehuset nei. De gjør ikke noe særlig enda. Og ser det er rekvirert hcg, så noe skjer i det minste:)

Anonymkode: ebb64...46d

Hmm nei Okei :) ikke vet jeg. Syntes bare det er merkelig med to forskjellige svar

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jenta98 skrev:

Jo han mistenker det. Jeg mener bare at det er unødvendig av han å si sånt til en som er så kort på vei!

790B110F-98C2-46B9-AEC3-DE4CE223562D.jpeg

Litt på siden, men hvor er bildet med sitat hentet fra? Elendig språk, håper ikke det er en lærebok 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Litt på siden, men hvor er bildet med sitat hentet fra? Elendig språk, håper ikke det er en lærebok 😅

Sitat hvor? Haha. Det er en liten del av det skrivet jeg fikk med meg istad fra han😂

Anonymkode: 5890d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengen på KG kan da vitterlig ikke gi svar på hvem av gynekologene du skal høre på.

Selv om dagens gyn ikke sa det du ville høre så kan han være utrolig dyktig i feltet sitt. De henviser deg ikke til sykehus uten en grunn. Dersom du faktisk har mistet er dette noe som ordner seg selv for de fleste. 

Du må nesten bare vente å se. Er ikke så mye annet du kan gjøre. Enten så er alt bra, eller så må du bare prøve igjen. En mager trøst er jo at du i det minste ikke er så langt på vei hvis du faktisk har mistet. Og kan komme fort igang med nytt forsøk:) 

Anonymkode: 27f5d...c85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor engelsk i journalen ? 🤔

men altså .. dette er korrekt behandling så lenge du ikke har magesmerter og/eller blør vaginalt ... 

På nåværende tidspunkt er det 3 muligheter

normal graviditet 

en type spontan abort

graviditet utenfor livmoren 

 

er for tidlig å avgjøre noe ... om du blir dårlig må du kontakte sykehus 😊

Anonymkode: 0de54...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor engelsk i journalen ? 🤔

men altså .. dette er korrekt behandling så lenge du ikke har magesmerter og/eller blør vaginalt ... 

På nåværende tidspunkt er det 3 muligheter

normal graviditet 

en type spontan abort

graviditet utenfor livmoren 

 

er for tidlig å avgjøre noe ... om du blir dårlig må du kontakte sykehus 😊

Anonymkode: 0de54...afd

Vet du hva, jeg aner ikke hvorfor det er engelsk også. Står blandet engelsk og norsk igjennom hele arket. Brukte kvinnedoktoren i Tønsberg. Jada! Han er nok super flink i feltet sitt. Men det var en skremmende måte å fortelle mrg på, at 90% kommer dette til å gå galt, i mens hun andre så noe INNENFOR livmor. - det er vel det faktiske dilemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...