Gå til innhold

Jeg vil lære å spille piano. Anbefaling av keyboard?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil lære å spille piano, men jeg har ikke plass til et piano. Jeg har heller ikke så veldig mye penger. Er 61 tangenter nok? 

Jeg ser de har noen keyboard på nett fra rundt 1000-1500 kroner som har sånn skjerm som viser hvilken note du spiller osv. 

Noen anbefalninger? Eller bare noen tips om hva jeg bør se etter? Jeg er jo helt nybegynner. Jeg har tatt i et piano før, jeg kan noen småsanger, men jeg har ikke noe sørlig erfaring. 

Jeg har lyst å lære å spille noe av musikken fra Studio Ghibli-filene. :fnise: A Town With an Ocean View, for eksempel. 

Anonymkode: 23e38...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste går vel an men vil du lære å spille piano skikkelig, må du ha tilgang til ihvertfall et el-piano i normal størrelse, helst et ekte piano. Vær også obs på at det å lære å spille et instrument tar tid, så drømmen om å lære spesielle låter kan fort gå i dass når du innser at det er mye du må lære før du kommer dit.

Hvis du bare vil lære disse låtene sånn høvelig og ikke har ambisjoner om å spille dem akkurat sånn som de spilles av skolerte pianister, holder det med et keyboard og læring av enkle akkorder. Det vil ikke høres ut som originalen men du klarer å spille enkle og helt greie versjoner av låtene. Hva du trenger av utstyr kommer an på dine forventninger og ambisjoner.

Anonymkode: 91a02...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må vel kunne gå an å begynne et sted og så oppgradere seg? 

Anonymkode: 23e38...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å lære det skikkelig. Jeg har en del instrumenter hjemme. Jeg kan spille gitar, så jeg vet at det tar tid å lære seg noe. :) Jeg ønsker jo selvfølgelig å kunne spille litt av hvert på piano, men jeg skjønner at jeg aldri blir noe Mozart. 

Anonymkode: 23e38...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider