Gå til innhold

Har hatt en forhold til min gifte sjef. Hvordan forholder jeg meg til ham og jobben fremover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en historie er stolt av, men når jeg begynte i ny jobb for et par år tilbake, ble etterhvert gradvis tiltrukket av sjefen for min avdeling i Skandinavia da vi raskt fikk god kjemi. Jeg hadde ingen intensjoner om å legge meg etter ham, men han flørtet stadig mer med meg og det var etterhvert merkbart at han var sjarmert/interessert (komplimenter, ga meg mye oppmerksomhet osv). Det skjedde litt mellom oss i forbindelse med noen fester og vi hadde etterhvert sex et par ganger. Dette var veldig utfordrende for meg fordi jeg fikk følelser for ham, og det ble tøft å innse at han var gift og at forholdet til ham ikke kom til å bli noe mer. Utgangspunktet var jo uansett helt håpløst, og kunne aldri blitt til et forhold, det er jeg klar over. Mange vil sikkert fordømme det jeg gjorde, og jeg vet at det var naivt og egoistisk av meg. I ettertid har jeg følt meg dårlig med tanke på at jeg var med på å gjøre det lett for ham å være utro. Jeg tror jeg har lært av dette og kjent såpass mye på ubehag etterpå at jeg ikke kommer til å gjøre lignende igjen. Og jeg håper jeg aldri kommer til å være utro mot noen med tanke på det jeg har erfart. 

Dette er bakgrunnen. Det er halvannet år siden det skjedde noe mellom oss og siden har vi ikke hatt noe forhold eller mye kontakt.  Jeg ser ham noen få ganger i året på jobbsamling. Det har vært tøft, men nå synes jeg det går greit. Men historien mellom oss henger jo over meg som en mørk sky.  Vi har også fortsatt god kjemi, og jeg tror at det ikke skal så mye til for at tiltrekningen kunne blusset opp igjen. Men nå holder vi mer avstand til hverandre begge to. 

Jeg vil gjerne ha innspill: bør man fortsette i en jobb etter en slik historie med sjefen?  Er det i det hele tatt mulig å ha et godt profesjonelt forhold etterpå?  Er det noen som har erfaring med dette, gjerne en lyd. Takk. 

Anonymkode: a573a...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lat som ingenting. Du er nok ikke den første ansatte han har hatt et forhold med. Så for han er det nok bare business as usual.

Når man ligger med sjefen er det som regel en gulrot i enden. Høyere lønn, høyere stilling etc. Du sier ingenting om hva du har fått ut av det, men jeg går ut fra at du ikke fikk noe. Ellers hadde du nok nevnt det. Han er nok glad han slapp å love deg noe, så nå tenker han at du er en "sweet deal" og vil nok gjerne fortsette om han får muligheten. Hvordan du forholder deg til det må du nok bestemme selv.

Anonymkode: 6ff78...855

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lat som ingenting. Du er nok ikke den første ansatte han har hatt et forhold med. Så for han er det nok bare business as usual.

Når man ligger med sjefen er det som regel en gulrot i enden. Høyere lønn, høyere stilling etc. Du sier ingenting om hva du har fått ut av det, men jeg går ut fra at du ikke fikk noe. Ellers hadde du nok nevnt det. Han er nok glad han slapp å love deg noe, så nå tenker han at du er en "sweet deal" og vil nok gjerne fortsette om han får muligheten. Hvordan du forholder deg til det må du nok bestemme selv.

Anonymkode: 6ff78...855

Takk for tilbakemeldingen🙏🏻😊. Dette er ikke noe jeg snakker med mange andre om, og selvfølgelig heller ikke med kolleger. Så det er fint å få luftet noen tanker og få feedback. 

Jeg har ikke fått noen gulrot for dette og det ønsket jeg heller ikke. Tvert imot var det viktig for meg at jeg fortsatt blir behandlet rettferdig og ikke får goder på grunn av det som skjedde.  Det har jeg også sagt til min sjef. Jobben min dreier seg om salg, og det er mine resultater jeg blir målt på, slik det er for resten som er ansatt i salgsavdelingen. 

Jeg har ikke tenkt til å fortsette eller ta opp tråden igjen der vi slapp. Vi var også enige om å avslutte og i ettertid har sjefen min også beklaget overfor meg at han rotet ting til (og det gjorde han jo absolutt, og som sjef burde han jo klare å styre seg, jeg unnskylder ham ikke). Men helt ærlig så stoler jeg ikke 100 % på meg selv og på om jeg hadde klart å motstå fristelsen igjen i en gitt situasjon hvor det var alkohol i bildet… Jeg må i hvertfall fortsette å holde avstand til ham. Men det føles litt som en tikkende bombe, om du skjønner? 

Det beste på sikt er muligens å finne en annen jobb og sørge for å aldri gjøre samme feil igjen... 

Anonymkode: a573a...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er redd for at det kan skje igjen, så vil det nok skje igjen. Nettopp fordi du har lyst på han og du har alkoholen å skylle på. I HI sier du at du har lært av hendelsen og at du ikke vil være med på å gjøre det lett for han å være utro, men det er jo det du er redd skal skje igjen. Dette handler faktisk om moral. En ting er at du er betatt av denne mannen, men du burde tenke på at han har en kone hjemme. Vil du virkelig være med å ødelegge deres forhold? Tenk deg at du har en samboer som du elsker og at mannen din er utro med noen på jobben. Ville du ikke da satt pris på at jenta sa NEI, når han prøvde seg? Dette er selvsagt først og fremst hans ansvar, men det handler også om din moral. Det vil aldri bli noe mer enn sex mellom dere.

Er du redd for at det skal skje igjen, så ville jeg prøvd å bytte jobb. I alle fall holdt meg unna steder der dere er sammen og det alkohol inne i bildet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hartroa skrev:

Siden du er redd for at det kan skje igjen, så vil det nok skje igjen. Nettopp fordi du har lyst på han og du har alkoholen å skylle på. I HI sier du at du har lært av hendelsen og at du ikke vil være med på å gjøre det lett for han å være utro, men det er jo det du er redd skal skje igjen. Dette handler faktisk om moral. En ting er at du er betatt av denne mannen, men du burde tenke på at han har en kone hjemme. Vil du virkelig være med å ødelegge deres forhold? Tenk deg at du har en samboer som du elsker og at mannen din er utro med noen på jobben. Ville du ikke da satt pris på at jenta sa NEI, når han prøvde seg? Dette er selvsagt først og fremst hans ansvar, men det handler også om din moral. Det vil aldri bli noe mer enn sex mellom dere.

Er du redd for at det skal skje igjen, så ville jeg prøvd å bytte jobb. I alle fall holdt meg unna steder der dere er sammen og det alkohol inne i bildet. 

Takk for svar. Jeg vil selvfølgelig ikke være med på å ødelegge et forhold; og som jeg skrev tidligere så vet jeg at det aldri kan bli noe mer heller. Er enig med deg i at det handler om moral, og jeg ønsker ikke at noe skjer igjen mellom min sjef og meg. Samtidig er jeg redd for å bli fristet i en situasjon når alkohol påvirker dømmekraften. Jeg skjønner godt at det nok høres feig ut å skylde på alkohol og mulig jeg også virker veldig usympatisk her... men jeg tror kanskje jeg lar behovet for/ønsket om seksuell bekreftelse styre meg i blant og at denne driften noen ganger kan overstyre det jeg egentlig vet er rett og fornuftig å gjøre. Jeg vet at det er egoistisk. 

Har jeg et problem? 😑

Uansett blir strategien fremover å fortsette å holde avstand til ham og være spesielt forsiktig med alkohol! 

Anonymkode: a573a...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg vil selvfølgelig ikke være med på å ødelegge et forhold; og som jeg skrev tidligere så vet jeg at det aldri kan bli noe mer heller. Er enig med deg i at det handler om moral, og jeg ønsker ikke at noe skjer igjen mellom min sjef og meg. Samtidig er jeg redd for å bli fristet i en situasjon når alkohol påvirker dømmekraften. Jeg skjønner godt at det nok høres feig ut å skylde på alkohol og mulig jeg også virker veldig usympatisk her... men jeg tror kanskje jeg lar behovet for/ønsket om seksuell bekreftelse styre meg i blant og at denne driften noen ganger kan overstyre det jeg egentlig vet er rett og fornuftig å gjøre. Jeg vet at det er egoistisk. 

Har jeg et problem? 😑

Uansett blir strategien fremover å fortsette å holde avstand til ham og være spesielt forsiktig med alkohol! 

Anonymkode: a573a...b19

Vil vel ikke si du har et problem, så sant du ikke har for vane å legge deg etter gifte menn. Hvis du er forelsket i denne mannen, så er det vel heller ikke unaturlig å være seksuelt tiltrukket av ham. Men for meg så virker det ikke som du er så veldig forelsket i ham, men at du heller ser på ham som en seksuell erobring og du har litt lyst på ham. Så hvis denne dragningen mot ham er først og fremst for å gi deg selv en bekreftelse på at du er attraktiv, så bør du jobbe med selvbildet ditt. Du virker jo ikke så veldig gammel og det finnes jo mange single menn på markedet. Lovlig kjærlighet er jo mye bedre enn den forbudte og det er jo mye bedre å ha en partner som ser og bekrefter deg hver dag og ikke bare på fester.... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...