AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Del Skrevet 26. desember 2018 Jeg er nærmeste pårørende til et fam.medl som er bosatt i kommune A. H_n har ingen tilknytning til denne kommunen, tilfeldig at h_n bor der, på pleiehjem. Må vedkommende gravlegges i den kommunen h_n dør i? -Mei Anonymkode: 33763...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Del Skrevet 26. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nærmeste pårørende til et fam.medl som er bosatt i kommune A. H_n har ingen tilknytning til denne kommunen, tilfeldig at h_n bor der, på pleiehjem. Må vedkommende gravlegges i den kommunen h_n dør i? -Mei Anonymkode: 33763...e65 Man slipper å betale ett eller annet gebyr når man blir begravet i hjemkommunen. Ellers står man fritt, mot betaling til å bli begravet/bisatt der man selv velger. Hva ønsker personen selv? Det bør nemlig vektlegges og avklares. Ønsker ikke pårørende å ta temaet opp selv, så er der både prest og lege tilknyttet landets sykehjem som kan hjelpe med denne typen spørsmål. Anonymkode: 113b5...e36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Del Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nærmeste pårørende til et fam.medl som er bosatt i kommune A. H_n har ingen tilknytning til denne kommunen, tilfeldig at h_n bor der, på pleiehjem. Må vedkommende gravlegges i den kommunen h_n dør i? -Mei Anonymkode: 33763...e65 Når vi gravla sønnen vår fikk vi beskjed om at man kan gravlegges hvor man vil. Det eneste er at dersom man bor i kommunen man gravlegges er de første 10årene(tror jeg det vad) gratis. Ellers må man betale rundt 1000kr i året for gravplassen. Anonymkode: a740f...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Del Skrevet 27. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi gravla sønnen vår fikk vi beskjed om at man kan gravlegges hvor man vil. Det eneste er at dersom man bor i kommunen man gravlegges er de første 10årene(tror jeg det vad) gratis. Ellers må man betale rundt 1000kr i året for gravplassen. Anonymkode: a740f...91d Graver er vanligvis fritatt fra betaling de første 20/25 årene, deretter må man betale festeavgift for å beholde gravstedet. Urnelunder/grav med bisatte har samme regel, men hvilken løsning som har 20 og 25 år før man må betale festeavgift husker jeg ikke i farten. Fredningstiden skal være lik over hele Norge. Anonymkode: 113b5...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anne 58 Skrevet 28. desember 2018 #5 Del Skrevet 28. desember 2018 Min mor far og datter ligger i samme grav.Og der skal min bror og jeg ligge.Vi blir kremert for da er det plass til 6 personer og jeg tror ikke det koster mer enn for 1 grav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå