Jump to content
SchrödingersKatt

Schrödingers katt

Recommended Posts

Puffedama

@Handful og dere andre, beklager så mye at jeg har vært MIA 😢  Ikke meningen å skremme vettet av noen, kors på halsen!

Først av alt: jeg og alle andre kan puste lettet ut. Døden er avlyst- i alle fall inntil videre (før eller siden blir det jo min tur, men hvis jeg får se ungene bli voksne og fått meg et par vintersesonger i sydligere strøk med hvithåret pensjonistgubbe ved min side først, skal jeg være en lykkelig kvinne når mannen med ljåen kommer luskende).

Det som skjedde var at jeg ble innlagt på tirsdag, og ikke slapp ut igjen før fredag ettermiddag. Potensielt masse tid til å skrive, men siden vi nå har hatt hjemmeskole osv kunne jeg ikke ta med meg pc'en min og å skrive på mobil blir bare træl. Dessuten var jeg travel. Det finnes ingen kropp i Norge som er så gjennomlyst, gjennomscannet, tatt bilder av fra alle mulige vinkler og stukket i som det jeg er nå. De tok verdens lengste MR av hodet (75 minutter... jeg sverger på at hjernen min ble kokt i forsøket), MR av rygg, ultralyd av lever, spinalpunksjon og nevrografi og for sikkerhets skyld en koginitiv test på fire strake timer). Egentlig skulle det vært fysio også, men det rakk vi ikke. Min personlige teori er at sykehuset avlyste altfor mye i påvente av koronabølgen som aldri egentlig kom, så nå satt det en mengde hvitkledde mennesker på kontorene uten pasienter. Jeg ble et slags tiltak for arbeidsløse leger, så å si. Hadde for øvrig et firemannsrom helt for meg selv, og vi var kanskje tre pasienter på gangen. Helt vilt.

Any which way, de finner ingenting av det hjernespredningsspøkelset som viste seg før jul. Null og niks. Og det til tross for at jeg har blitt verre og verre i hodet, og mer og mer doven i hender og føtter. Først og fremst er dette en rungende HURRA, og takknemligheten og lettelsen kjenner ingen grenser. Nå tør jeg være ganske sikker. MR'en i januar ble tatt bare tre uker etter den første, alarmerende. Men nå har det gått tre måneder til. Finner de ingenting nå, så er det fordi det ikke er noe der. Jubel og glede!

Og så er det et bitte lite æsj, da, for jeg gikk jo ut av Festung Anti-Korona Krankenhaus (snakker om sikkerhetsrutiner, kunne ikke hente meg en kopp kaffe på egenhånd) med akkurat de samme symptomene som da jeg gikk inn, og null svar på hva jeg skal gjøre med dem. Men dette får jeg ta tak i etterhvert. Enten kan vi gjøre noe med det, eller så får jeg pent lære meg å leve med det, på en eller annen måte. Jeg skal i alle fall ikke dø med det første, og det er en usigelig lettelse.

Så dro jeg hjem på fredag og landet kræsj-bang med hodet først i en hverdag bestående av det totale kaos, hjemmeskole på tredje uka, en innmari sliten mann som ikke hadde fått gjort jobben sin, manglende innlevering av lekser, en bestemor som har fått slag og havnet på sykehjem og med min egen dårlige form som bakteppe. Og en bursdag. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at jeg ikke har hatt tre minutter til overs :lol: 

Men jeg skulle selvsagt ha skrevet med en gang, beklager såmye. Akkurat nå er jeg mest fortumlet. Og ganske sliten. Det har på sett og vis humpet og gått de siste månedene. Men å leve i en så lang og grunnleggende usikkerhet har nok tatt på mer enn jeg liker å innrømme. Og så da dette koronagreiene på toppen av det hele... nei, 2020 har hittil ikke innfridd på noen som helst slags måte. Jeg vil ha pengene mine tilbake, eventuelt bytte dem med et greiere 2021.

... men, det betyr vel bare at det kun kan gå oppover? Store klemmer til alle sammen. Jeg håper dere har det bra og nyter påsken i varierende grad (fra "knallkos" for noen til "overlevelse" for andre, og for en del av oss svinger det nok fra det ene til det andre fra dag til dag).

Og alt godt! :hjerte: :hjerte: :hjerte: 

Fortsetter under...

Handful
Posted (edited)

Å herregud ❤❤🤣

Lettelse!! Også skriver du så morsomt. Så når man ser at man har nåttifikation fra @Puffedama og stålsetter seg - så gjorde det innlegget godt, nå sitter jeg bare her med et stort smil. HURRA! 😀🎉

(Ikke hurra for 0 svar, bestemor, sliten mann og angsten som har tatt på da selvfølgelig. )

En sjanse til da! Koronaen er jo sånn tåelig under kontroll i Norge og her var det gode nyheter. Og det etter en helt nydelig dag i ☀️. Fortsett sånn 2020, vi heier på deg!

Edited by Handful