Gå til innhold

Piercing - liten diamant i nesa. Hvor gjøre det?


Nelle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde hull i nesa da jeg var fjortis -men det så ikke ut!! Gjorde det hos frisøren, og den gangen (i 1984) måtte man ha sånne digre "gulløredobber" de første månendene (dere som var fjortis på den tiden husker sikkert de der gull med rosa eller lyseblå stein som man måtte ha...). Jeg har utrolig liten nese, og det så rett og slett ikke ut! I tillegg var det vondt, og jeg endte med å ta den ut igjen etter kort tid.

Jeg synes imidlertid fortsatt det er fint med en stein i nesa -og vurderer å ta det på nytt. Nå finnes det jo langt bedre teknikker for å få et godt resultat, og dessuten et langt større utvalg av steiner/smykker. Jeg kunne rett og slett tenke meg en bitteliten diamant. Det tror jeg hadde passa veldig bra til min lille nese...

Men: Hvor gjør man det? På et piercingstudio antar jeg -men hvor finnes det beste studioet som har størst utvalg i diamanter som nesesmykke? Oslo, Drammen el. omegn er ok steder for meg å reise til.

Klem fra Nelle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan så absolutt anbefale Tango Frisør på Oslo S; www.tango.no . De benytter et nytt konsept fra Blomdahl; www.blomdahl.se . Du slipper den til tider irriterende butterflylåsen på baksiden, i tillegg til at dobbene er små og lekre, spesialdesignet for bruk i nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til å gjøre det hos en frisør... og synes de nesesmykkene ser litt store ("høye") ut... Kunne tenke meg noen som var flatere (jeg har virkelig en liten nese -har helt angst for å se ut sånn som jeg gjorde i '84).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm ... nå gjorde jeg det i en frisørsalong her i Stavanger og syntes resultatet var veldig fint, og i tillegg var ikke dobben for stor heller. Måtte selvfølgelig ta den ut etter noen måneder da jeg fikk nikkelreaksjon! :-x Håper du får det som du ønsker ihvertfall, Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Oslo Piercing Studio (er ganske sikker på at de heter det, de holdt ihvertfall til i ett lokale i Tr.heimsveien og i ett litt lengre nord på Grunerløkka da jeg bodde der for noen år siden). De har flinke folk som har fått skikkelig opplæring, og bruker sterilt engangsutstyr.

Jeg hadde 3 piercinger fra dem i flere år før jeg fant ut at de ikke matchet mitt nye småbarnsmorimage og tok dem ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde 3 piercinger fra dem i flere år før jeg fant ut at de ikke matchet mitt nye småbarnsmorimage og tok dem ut  :ler:

Med fare for å spore av, hvorfor skal ikke småbarnsmødre kunne ha pircinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smykkene fra Blomdahl er gjort i titan, og skal dermed ikke skape noen allergisk reaksjon. Det som er essensiellt, er at du bør gå med smykket i minst 10 uker før du bytter det ut med noe mer estetisk.

Det ser litt klumpete ut (ikke så ille som ørepynten du får hos andre frisørsalonger), men se på grotiden som en overgangsfase. Etterpå kan du stikke innom Arts & Crafts, eller en annen smykkebutikk og virkelig kose deg over utvalget av søte små smykker. :)

Jeg og en venninne tok hull i nesen hos Tango for ca. 1 år siden, og ingen av oss har hatt noen form for komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyan

Sniker meg inn igjen med et lite sidespor: det er mest det at jeg kommer fra en liten plass hvor mange bedømmer folk ut fra utseende og hvilke venner de har, så jeg vil helst se litt mer vanlig ut - har ikke lyst til at noen skal tro at poden ikke har det bra bare fordi jeg har en underlig stil :) og så har det med tida blitt mindre viktig for meg å stikke meg ut, så nå har jeg et vanlig utseende og bare en liten ring i nesa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt ikke anbefale deg å hulle deg noe som helst sted ved å skyte hull. Det som skjer er at huden "sprenges", og lager en mye større skade enn om man presser en nål gjennom huden. Jeg har hatt piercing i leppe, tunge, mellom øynene, i nese og ører, og har helt klart hatt best resultat de gangene jeg har gått til en "ordentlig" piercer.

Oslo piercingstudio er både proffe og flinke, så kan anbefale de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å prøve Oslo Piercinstudio -men finner ikke noe telefonnummer! Jeg fant nettsidene deres, men tror disse er rimelig gamle og ikke oppdaterte. Da jeg ringte det nr. som står der kom jeg til et helt annet sted (et rengjøringsbyrå eller noe), og da jeg søkte på www.gulesider.no fikk jeg ikke opp noe på Oslo Piercingstudio i det hele tatt. Derfor tror jeg det er nedlagt. Noen andre som vet om bra Piercingstudio i Oslo el. omegn? Tango kan selvsagt være et alternativ, men jeg ville helst ta hullet et sted for jeg kunne få et bittelite smykke med en gang. Må vel finnes bittesmå titansmykke med diamant eller krystall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på et bra sted i Drammen, rett ved Picasso cafe, i 2 etasje. Husker ikke hva det heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på et bra sted i Drammen, rett ved Picasso cafe, i 2 etasje. Husker ikke hva det heter..

Åja -der, ja! Var der jeg fikk tatoo'en min. Vet du om de har små diamanter til nesa der da?

Takker forøvrig for svar Newt. Virker jo som du har litt erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk i alle fall en bitteliten sten som jeg hadde under leppa der for noen år tilbake, men kan jo kanskje være lurt å ringe de for å sjekke.

Ingen årsak forresten, jeg har roet meg nå, men har (i alle fall i følge mamma) hatt hull på "altfor mange steder". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Bare et lite råd; ikke ta hull ved å skyte med pistol... min nese svulmet opp innvendig, og nå, over 5 måneder siden jeg tok ut piercingen, har jeg enda en stor klump inni nesa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bruke Oslo piercingstudio for flere år siden. Stikking fungeret IKKE på meg (usannsynlig pysete, så selv de der som aldri skyter, sa at løsningen for meg ville være å skyte. Stikkingen var grei, men dobben som skulle skrus inn var verre), så jeg måtte gi meg. Jeg endte opp med å skyte hull og er fornøyd med det. Men det er riktig, hullet blir større. Diamanten var høy ja, skjønner hva du mener, men etter seks uker kunne jeg bytte. Jeg bruker faktisk den originale masse, har vennet meg til at den stikker litt ut...

Utposing inni nesen er ikke uvanlig, men for meg gikk

det over kjapt.

Jeg fikk også titan med bare en pinne inn, stoppes av at enden var formet som en olivensten.

Lykke til - nesesten er kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker Safarihuset på Grünerløkka, er kjempefornøyd der! De er veldig flinke og kjempetrivelige mennesker. Jeg går aldri andre steder og piercer meg. De er proffe og kan jobben sin + at de gjør det på den riktige måten (dvs piercer og ikke skyter).

Anbefales på det varmeste! Det er de som står for kreditten for alle piercingene både sambo og jeg har!

De har også sånne små perler og slikt som du snakker om.

Send meg pm om det er noe mer du lurer på - jeg har tlf nr til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence -men de websidene var mildt sagt elendige. Glorete jallasider stappfulle av skrivefeil, hvor halvparten av lenkene ikke virker -eller sider ikke finnes.

Håper ikke butikken er like ille som websidene...

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...