Gå til innhold

skal man ta seg nær om man ikke opplever venner i kirka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal man ta seg nær om man ikke opplever relasjoner i kirka, men istedenfor er kun en definasjonsobjekt? aldri blir jeg invitert og er usikker på kirke nå. Kanskje jeg egentlig ikke er velkommen? usikker.

en gang etter gudstjeneste ble jeg fortalt at du kan finne en kafe på utsiden du kan dra på alene. Hvordan ville du tolket det? er kirke kun for noen som har foreldre som er kristne og andre får ikke mulighet til å komme?

Anonymkode: 55f7b...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv en annen kirke? 

Mange menigheter er flinke til å inkludere nye, men ikke alle til enhver tid. 

Det er lurt å være litt frempå, ta litt initiativ og gi det hele litt tid. 

Eller rett og slett prøve et annet sted. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ikke være velkommen? Selvfølgelig kan du få venner du også 🙂 Gode råd i innlegget ovenfor. 

Er det en ny kirke/menighet du går i? Si hei og prøv å snakke litt med de andre. Kanskje du kan spørre om noen vil bli med deg på kafeen? 

Er det kanskje andre aktiviteter du kan delta på? Kanskje kirken/menigheten har en dugnad eller noe de behøver hjelp av frivillige til? Delta på det du kan og plutselig er du blitt kjent med andre. Ønsker deg lykke til 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Brevkniven skrev:

Hvorfor skulle du ikke være velkommen? Selvfølgelig kan du få venner du også 🙂 Gode råd i innlegget ovenfor. 

Er det en ny kirke/menighet du går i? Si hei og prøv å snakke litt med de andre. Kanskje du kan spørre om noen vil bli med deg på kafeen? 

Er det kanskje andre aktiviteter du kan delta på? Kanskje kirken/menigheten har en dugnad eller noe de behøver hjelp av frivillige til? Delta på det du kan og plutselig er du blitt kjent med andre. Ønsker deg lykke til 🙂

Det er ikke noen som jeg kan henge med der, så det sier sitt. Men jeg har tatt til meg at flere ikke vil ha meg der, men allikevel har jeg måtte kjempe for å overleve det. 

Anonymkode: 55f7b...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen som jeg kan henge med der, så det sier sitt. Men jeg har tatt til meg at flere ikke vil ha meg der, men allikevel har jeg måtte kjempe for å overleve det. 

Anonymkode: 55f7b...ef8

Det var leit. Men har de andre sagt til deg at de ikke vil ha deg der? Har det skjedd noe spesielt? Kanskje det er mulig å begynne med blanke ark. Bra du kjemper videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brevkniven skrev:

Det var leit. Men har de andre sagt til deg at de ikke vil ha deg der? Har det skjedd noe spesielt? Kanskje det er mulig å begynne med blanke ark. Bra du kjemper videre. 

jeg har vært der en god stund, men jeg har prøvd å se over det negative mange har utsatt mot meg, men har etterhvert mens jeg har prøvd å bli akseptert at jeg aldri kommer til å bli godkjent. Det fordi jeg ikke har foreldre som er kristne. 

Det kommer i form av harde blikk, du er som luft, ser i mobiltelefonen når jeg kommer - så summen er at det ikke er noen man kan prate med. Jeg har ingen venner der. 

 

Anonymkode: 55f7b...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har vært der en god stund, men jeg har prøvd å se over det negative mange har utsatt mot meg, men har etterhvert mens jeg har prøvd å bli akseptert at jeg aldri kommer til å bli godkjent. Det fordi jeg ikke har foreldre som er kristne. 

Det kommer i form av harde blikk, du er som luft, ser i mobiltelefonen når jeg kommer - så summen er at det ikke er noen man kan prate med. Jeg har ingen venner der. 

 

Anonymkode: 55f7b...ef8

Huff, det er jo ikke snilt gjort. Vondt å føle seg utenfor på den måten. Kanskje det beste for deg vil være å finne en ny menighet/kirke som ikke bryr seg om foreldrene dine er kristne eller ikke. Håper du får det bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...