Gå til innhold

Nattamming


Blingblingtahei

Anbefalte innlegg

Hei. 

Min gutt har plutselig begynt å sove på natten. Han får siste måltid kl 22.00 og sovner som regel etter det. De siste dagene har han da sovet til kl 4, og da villet hatt mat, men i natt måtte jeg vekke han får å legge han til. Han er snart 8 uker og I godt hold, men trodde at man "skulle" amme på natt fordi det var bra for melkeproduksjon? Vet man ikke vekker baby som får flaske, men trodde de fleste ammet på natt.. Hva er rett, skal jeg vekke eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han legger godt på seg trenger du ikke vekke for å amme. Men Hhn er så liten ennå at mest sannsynlig er ikke dette noen rutine,om et par netter våkner han sikkert igjen. Hvis du er bekymret for produksjonen din kan du jo pumpe  

Anonymkode: ce20b...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med annonym. Og produksjon begynner å bli godt etablert ved åtte uker, så det blir neppe noe problem å ikke amme mellom 22 og 04. 

 

Hilsen ammehjeper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) problemet med å pumpe er at jeg ofte må bruke veldig lang tid får å få han til å ta flaske, hvis jeg I det hele tatt får det til, og hva om han da våkner 0415 og vil ha mat 🙄

Men da bare lar jeg vær å vekke de heldige nettene jeg har som han sover lenge :) han legger godt på seg, har gjort det hittil hvertfall 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2018 den 7.32, Blingblingtahei skrev:

Okei :) problemet med å pumpe er at jeg ofte må bruke veldig lang tid får å få han til å ta flaske, hvis jeg I det hele tatt får det til, og hva om han da våkner 0415 og vil ha mat 🙄

Men da bare lar jeg vær å vekke de heldige nettene jeg har som han sover lenge :) han legger godt på seg, har gjort det hittil hvertfall 😊 

Babyen min sov ofte rundt de første månedene og da fikk jeg ofte heftig melkespreng, og var søkkvåt gjennom alt. Ingen grunn til å vekke baby om h*n legger på ser som h*n skal og er frisk og fin ellers. Jeg pleide å stå opp og evnt håndmelke verste sprenger. Hendte også jeg la hun inntil mens hun sov kun fordi jeg var for trøtt til å gå på badet😅 Melken vil etterhvert stabilisere seg etter babyens behov, og hvis du stadig pumper brystet helt tomt vil brystet tenke at babyen trenger melken og vil da bare fortsette å produsere like mye natt etter natt. Bedre å bare håndmelke verste sprengen evnt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/22/2018 at 4:17 AM, Blingblingtahei said:

Hei. 

Min gutt har plutselig begynt å sove på natten. Han får siste måltid kl 22.00 og sovner som regel etter det. De siste dagene har han da sovet til kl 4, og da villet hatt mat, men i natt måtte jeg vekke han får å legge han til. Han er snart 8 uker og I godt hold, men trodde at man "skulle" amme på natt fordi det var bra for melkeproduksjon? Vet man ikke vekker baby som får flaske, men trodde de fleste ammet på natt.. Hva er rett, skal jeg vekke eller ikke? 

Hvis han går fint opp i vekt trenger du ikke vekke.

Anonymkode: 705e3...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...