Gå til innhold

Dårlig samvittighet av å tenke på sex må jeg bare hoppe i det eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom ut av et forhold med en utro og slem mann for noen år og har gjennom siste året av forholdet hatt lyst til å ligge med en tidligere sexpartner bare fordi typen var utro osv. Etter det ble slutt tok jeg kontakt med den andre mannen og vi har avtalt flere ganger å møtes men jeg angrer med en gang hver gang rett etter avtalen er satt , en dårlig samvittighet biter seg i meg. Når vi ikke har noen avtale tenker jeg på han og at jeg vil møte han , og jeg elsker å flørte med han men så fort vi avtaler å faktisk møtes for sex greier jeg ikke, selvom vi har hatt mye sex sammen da vi var unge. Det er ikke pga jeg fortsatt har litt såre følelser for eksen men jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til sex uten følelser. Problemet er at jeg får følelser kanskje en gang hvert 8 år. Burde jeg bare hoppe i det selvom det føles litt feil, og er jeg unormal? Andre knuller seg jo gjennom kjærlighetssorg og nå har jeg ikke hatt sex på to år fordi det føles "feil" .. 

Anonymkode: be4c4...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første: Så lenge du er singel, bør du aldri ha dårlig samvittighet for å ha sex med en villig partner, uansett hva motivasjonen din er. I den grad du har mye sex med andre og ingen av dere er eksklusive bør du selvfølgelig ta dine forholdsregler hva gjelder beskyttelse o.l. (og der har vi vel alle episoder hvor angeren sitter sterkt). Men utover det så anbefaler jeg deg til å leve fritt og være mer opptatt av å følge ditt eget hjerte (og lyster), og forsøke å gi litt f... i alle disse rare moralske normene vi er oppdratt med.

Så bør du tenke litt på grunnen til at du ønsker å ha sex (uten kjærlighet som du indikerer). Er det primært et bekreftelsesbehov, så er det kanskje ikke så rart at du ikke alltid klarer å gjennomføre. Du får på en måte bekreftet at du er attraktiv, og da er kanskje det viktigste oppnådd?

Du snakker om å knulle seg gjennom kjærlighetssorg. Så tror jeg kanskje det er litt oppskrytt. Men det er åpenbart at mennesker har forskjellig behov for og forhold til dette med å knytte nære relasjoner. For min egen del surret jeg litt rundt etter et langt brudd for en tid tilbake siden. Det ga meg fint lite før jeg fant kvinner hvor jeg følte noe mer. Nå skal det sies at jeg ikke har savn til min eks, men behovet for å føle noe for noen med tilhørende sex var rimelig tilstede.

Det beste rådet jeg kan gi er å slutte å lete etter noen for bare å ha sex med, med mindre du er en person som fint klarer å skille sex og kjærlighet (det tror jeg personlige er et mindretall, men dømmer ikke). Men forsøk å være åpen og imøtekommende for de som viser interesse for deg. Og når du møter en person som du har lyst på på en eller annen måte og som ikke er helt tullebukk, tillatt deg å forsøke å kose deg uten at du nødvendigvis har konkludert om det er mannen for resten av livet. Men hvis du vet at dette ikke er personen for deg, eller du i verste fall tenker at han her må forbli min lille hemmelighet, så er mitt råd å la vær.

God sex henger som regel sammen med trygghet og at man blir godt kjent. "Tilfeldige" mennesker man har sex med kjenner man sjelden lenge nok til at man kommer så langt at sexen faktisk føles deilig og fantastisk. Ingen regel uten unntak og vi er alle forskjellige (noen synes kanskje det er ekstra spennende). Men svarene på disse tingene er det du selv som har, du må bare forsøke å kjenne og reflektere litt på de følelsene rundt disse tingene og finne ut hva som er riktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...