bollefisk Skrevet 3. april 2005 Forfatter #21 Del Skrevet 3. april 2005 Tenkte jeg skulle ta turen rundt og titte på de intime kapellene og kirkene i nærheten, kanskje jeg faller pladask ? Ellers føler jeg faktisk sterk dragning mot byfogden, kanskje leie inn en solist eller en som kan spille et instument. Jeg så på nettsidene at man kunne ha med et kunstnerisk innslag . Det ville jo vært litt romantisk med en liten sangfugl til stede.. Tenkte også jeg skulle sjekke ut hvor mange som kan være til stede under sermonien, eller kanksje det er noen her som vet? Sambo og jeg har blitt enige om at vi uansett kommer til å gifte oss her borte på vestlandet, så da blir jeg en vestlandtsbrud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 3. april 2005 #22 Del Skrevet 3. april 2005 Så koselig at du vil være Vestlandsbrud!! :D Så du kjenner Meta? Hmm... jeg har også truffet henne noen ganger gjennom en annen venninne. Kanskje vi treffes en dag bollefisk (tihi, må bare flire litt av nicket!). Kan vinke til Meta også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 4. april 2005 #23 Del Skrevet 4. april 2005 Enig Bollefisken min Det var en kjempekoselig kveld Bare det er plass til meg (og kanskje mannen )i vielsen så er jeg fornøyd GLEDER meg sånn Hei, Lillemilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 4. april 2005 Forfatter #24 Del Skrevet 4. april 2005 Lillemilla: begynner å kjenne Meta ganske godt nå, sant det Metavennen, du blir ikke kvitt meg så lett...tjihiiiii Og ja kjære Meta, skal se om jeg kan lure deg inn en plass under vielsen, kanskje du vil være sollisten min?? Var ikke det et supert forslag? Om vi går for å ha det lille mini putteplutt bryllupet vårt, så vurderer vi å ha selskapet hjemme, eller mannen vil gjerne leie lokale, men lokale til 13-14 mennesker?? Så jeg har tittet rundt og ommøblert den lille stuen vår i tankene, og tror det skal gå greit. Ellers er jo alternativet også å dekke langbord på terrassen, siden den nesten er større en stuen... Fikk lokket mannen til en liten bryllupsprat i bilen her for et par dager siden, og det tok jo helt av, vårt lille mini bryllup ble fire fem ganger så stort plutselig... Så lett det tar av... dette kommer til å bli vannskelig. Første plan på agendaen blir å lande og dvs at vi må finne ut hvor mange og hvem som skal innviteres, slik at vi vet hva slags bryllup vi skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 4. april 2005 #25 Del Skrevet 4. april 2005 Heisann sveisann bollefisk og velkommen til KG Etter å ha lest dagboka di så tror jeg nok jeg har klart å gjette hvem du er. Meta, du og jeg har samtidig vært hos Meta i bursag og på Bømlo Riktig gjettet? Det blir morro å planlegge bryllup, jeg syns det var kjempespennende og jeg fikk masse brukt for KG. (All info folk her inne sitter med er utrolig kjekt å få med seg) Jeg har vært i bryllup hos byfogden i Bergen. Jeg husker ikke hvor mange plasser det er der inne men jeg tror kanskje det skulle gå med 10 stk i allefall. Rommet er ikke så stort men det er veldig flott og rundt. Gangen er ikke det mest romantiske akkurat...vi stod å ventet en stund før vi fikk komme inn hos byfogden. For å holde den romantiske stemningen oppe så ville jeg hatt noen som spilte/sang nede ved utgangen. (De vi var hos hadde et kor der). Har du forresten tenkt på stavkirken (husker ikke om Lillemilla nevnte den). Den er veldig liten og intim. Jeg aldri vært der selv, men vi hadde den med i vurderingene. Jeg vet i allefall at den ble for liten til at alle våre gjester skulle få være med. Lykke til videre med planleggingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 4. april 2005 Forfatter #26 Del Skrevet 4. april 2005 nei men hei Ionaa, etter å tenkt meg pittelitt om så trur eg sanneleg eg veit kem du e og, og om du tenker rett og eg tenker rett, så har me sett kvarandres blide åsyn før :blomst_opp: Idag har jeg myst litt inne på reisesider, sitter her og drømmer om hawaii, mexico, mauritsius osv.... deilige langstrakte hvite strender, med blått hav så langt du ser...... drømme drømme... bonusen for å ha et pitte lite putteplutt bryllup, er at vi kan reise på en skikkelig ferie.... har ikke vært på reis på år og dag, så det hadde vært sårt trengende... Vi havner nok sikkert ikke så langt langt langt avsted, men det er lov å drømme Er det en stavkirke i nærheten her Ionaa? Det hadde jo vært grådig spennende!!! tusen takk for opplysninger om byfogden og tips Er faktisk veldig spent på hvordan denne bryllups planleggingen kommer til å utarte seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 4. april 2005 #27 Del Skrevet 4. april 2005 Er det en stavkirke i nærheten her Ionaa? Det hadde jo vært grådig spennende!!! tusen takk for opplysninger om byfogden og tips Er faktisk veldig spent på hvordan denne bryllups planleggingen kommer til å utarte seg.. Fantoft stavkirke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 4. april 2005 #28 Del Skrevet 4. april 2005 Og ja kjære Meta, skal se om jeg kan lure deg inn en plass under vielsen, kanskje du vil være sollisten min?? JO Nå kan jeg nesten hele Dyrevisen også Kan legge meg i hardtrening så blir ihvertfall døtrene våre fornøyde Hun vesla deres kan jo være brudepike?? Hadde sjarmert onkler, tante og besteforeldre da ja Tenkte ikke på stavkirken i det hele tatt sist vi snakket sammen jeg.. Tror den er privat?? Er veldig koselig miljø rundt (selv om jeg ikke turde å gå bort dit første gangen jeg skulle. Da var det kveld og jeg tenkte på Greven.. Skumle greier.) Er litt småimponert over Ionaa som gjettet hvem du er da Beklager at jeg har blåst hele anonymiteten din åt skogen :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 5. april 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 5. april 2005 Sniker meg inn for å skrive litt her (er på jobb). Etter et supert tips fra Ionaa og veldig god researchhjelp av meta, fant jeg litt informasjon og bilde av fantoft stavkirke. Ringte kirken istad, og man kunne fint gifte seg der, man måtte bare skaffe prest og organist selv, men kjente man noen som kunne spille var det visst et meget enkelt orgel. De skulle ha 500 kr for leie av kirken, og det var plass til 60 stykker, noe som passer mitt lille minibryllup bra. Det var visst ingen venteliste hverken i år eller nesteår, så det virket ikke som om det skulle by på noen problemer. Så nå må vi bare vente til kirken åpner i mai (er bare oppe fra mai- september) for å ta en liten titt. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 5. april 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 5. april 2005 [ JO Nå kan jeg nesten hele Dyrevisen også Kan legge meg i hardtrening så blir ihvertfall døtrene våre fornøyde Hun vesla deres kan jo være brudepike?? Hadde sjarmert onkler, tante og besteforeldre da ja Er litt småimponert over Ionaa som gjettet hvem du er da Beklager at jeg har blåst hele anonymiteten din åt skogen :blomst_opp: kanskje kusinene skulle tomle oppover mittgangen sammen, tjihiii, tenk så skjønne...De kan støtte hverandre... Høres ut som det perfekte innslaget med dyrevisen ja, jeg ble litt imponert over ionaa selv jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solisol Skrevet 5. april 2005 #31 Del Skrevet 5. april 2005 Titten tei andre fan drei Bedre sent enn aldri er det ikke det vi sier?.. Velkommen og gratulerere med det forestående bryllupet Gleder meg til å høre om planlegginga di. Eg skal gifte meg 27.mai 2006, så jeg har heldigvis god tid enda til å nyte tanken på å bli gift. Men det er jo så utrolig kjekt å drømme seg bort i all bryllups staset. Ha en fin fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2005 #32 Del Skrevet 5. april 2005 Grattis med dagbok!!! Bra med fleire 06-brurer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 6. april 2005 #33 Del Skrevet 6. april 2005 Sniker meg inn for å skrive litt her (er på jobb). Etter et supert tips fra Ionaa og veldig god researchhjelp av meta, fant jeg litt informasjon og bilde av fantoft stavkirke. Ringte kirken istad, og man kunne fint gifte seg der, man måtte bare skaffe prest og organist selv, men kjente man noen som kunne spille var det visst et meget enkelt orgel. De skulle ha 500 kr for leie av kirken, og det var plass til 60 stykker, noe som passer mitt lille minibryllup bra. Det var visst ingen venteliste hverken i år eller nesteår, så det virket ikke som om det skulle by på noen problemer. Så nå må vi bare vente til kirken åpner i mai (er bare oppe fra mai- september) for å ta en liten titt. Gleder meg Så spennende! Høres jo ut som om det kan bli veldig bra, med en liten intim kirken og sånn! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 6. april 2005 Forfatter #34 Del Skrevet 6. april 2005 heisann alle sammen, så koselig å lese i boken når andre har vært og tittet og lagt fra seg et avtrykk eller to Går i min egen lille rus for tiden, har egentlig små fliret av andre før, men nå er jeg selv fanget :oops: Sto og snakket kjolesnitt med en annen kollega da teamet mitt lurte på om jeg hadde tid til overs og ville være med på møte :oops: Håper jeg kommer ut av denne boblen snart, ellers kommer det til å bli lange 1 og nesten 1/2 år...for de rundt meg. men det er jo så gøy, drømmte meg helt bort på vei til jobb, ser for meg mannen og meg i kirken eller hvor enn vielsen blir...åååååå jeg er så vannvittig forelsket Ellers har babissen min blitt syk, hentet henne hos dagmamma idag, 39.4 i feber, slapp som bare av det, ville bare kose, så vi lå og koste til mannen kom hjem fra jobb og koste menst mannen laget middag, og koste helt til hun skulle lalle. Stakkars liten , så i morgen blir pappa hjemme fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 7. april 2005 #35 Del Skrevet 7. april 2005 Håper babissen blir fort frisk. Er ikke noe morro når de ikke har det bra Bryllupsboble?? Det kan ta litt tid etter bryllupet også før man kommer ut av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 8. april 2005 Forfatter #36 Del Skrevet 8. april 2005 babyen er fortsatt syk, har hatt 39,6 -40 grader nå siden onsdag, akkurat nå er jeg så sliten at jeg nesten ikke henger sammen , mannen var hjemme igår og blir hjemme idag.(vi er så underbemmannet på jobb at jeg føler jeg må være her ) natt til igår ble det 0 timer søvn, og da mener jeg 0, babyen var så varm så varm og urolig, måtte legge fuktige kluter for å kjøle henne ned.Klarte ikke å få roen i meg til å sove. Så dagen i går på jobb gikk som følgende, Først: mega trøtt og sliten, så uvel, så til å bli hyper og lattergal (tydlig veldig overtrøtt) til å stirre tumt ut i luften . har sovet litt mer i natt, kanskje et par timer, så vi får se hvordan dagen utarter seg, blir det for ukonsentrert må jeg reise hjem, men håper å få gjort noe nevenyttig. Ringte legevakten igår kveld, og det gikk visst en virusinfeksjon som ga høy feber i kommunen, så det var visst ingenting annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp, holde feberen nede og følge med. Huff for en sutreunge jeg er, burde jo tro at jeg skulle takle nattevåk når jenta mi bare er 1år, men hun har jo sovet natten rundt siden hun var 1mnd, så det har aldri vært noe nattevåk.... nei, på tide å logge meg ut før dette blir en 10 siders sutring.... God fredag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 8. april 2005 #37 Del Skrevet 8. april 2005 Næmmen!! Stakkars liten Må ikke være syk! Håper hun blir fort frisk igjen. Masse god bedring susser fra Milla Sofie og tante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemilla Skrevet 8. april 2005 #38 Del Skrevet 8. april 2005 Ringte legevakten igår kveld, og det gikk visst en virusinfeksjon som ga høy feber i kommunen, så det var visst ingenting annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp, holde feberen nede og følge med. Jepp, kjenner til den.... Vi hadde en lang runde med lillejenta med høy feber i lang tid og litt forkjølelseslignende symptomer. Det som skjedde med oss var at hun febernedsettende ikke virket så lenge av gangen, og pga at hun var så dårlig så sluttet hun å spise og drikke... Det var utrolig fortvilende, og til slutt hadde hun tegn på uttørking. Hun ble innlagt på barneklinikken og måtte ligge på drypp til systemet kom igang igjen... :-( Men etter det så begynte hun å bli bedre igjen.. Hun hadde 40 og oppover i 5 dager, resten var fra 38-39... stakkars liten.. Huff for en sutreunge jeg er, burde jo tro at jeg skulle takle nattevåk når jenta mi bare er 1år, men hun har jo sovet natten rundt siden hun var 1mnd, så det har aldri vært noe nattevåk.... wow, så heldig dere har vært da! Nattevåk kan slå selv den mest standhaftige ut, så bare klag! Trøsten er at det snart går over, og da kan dere sove godt igjen! :D Bare pass på at hun får i seg nok å drikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2005 #39 Del Skrevet 8. april 2005 Korleis er formen til veslejenta no då? Håpar ho blir fort frisk!! Du? Kunne du tenk deg eit lite mini-bergens-bryllups-treff, snart...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollefisk Skrevet 10. april 2005 Forfatter #40 Del Skrevet 10. april 2005 Ting tar av!!! Vårt lille minibryllup har vokst til å bli en god del større. fra å være ca 14 stykker blir vi om alle kommer ca 60, oida Men planen blir da som følger (iallefall forløpig). Vi skal finne et lokale med stort kjøkken, et eller annet samfunnshus, idrettslokale e.l som ikke koster all verden. Maten blir koldtbord, jeg har en tante som har drevet med catering, og hun har idag lovet å hjelpe til med å lage maten , eller hun skal ha hovedansvaret, men med hjelp da selvsagt. Så blir det mammas hjemmelagede karamellpudding (har ikke spurt ennå, men regner med at det skal gå greit), sjokoladepudding og så ville mannen at metamannen skulle lage den deilige sjokolademoussen, Meta: vil metamannen lage sjokolade mousse? Den var sinnsyk god. Så tenkte vi at vi skulle kjøpe inn masse øl og vin, og cognac og likør osv... og selvsagt blir det også et kakebord, og vet dere hva , meta er kjempe flink på bryllupskaker... så da får jeg sikkert noen gode råd og tips av søte snille dyktige metamor, sant??? Så nå må vi begynne å lete etter lokale og kirke. +++++ alt annet... men vi har god tid, bryllupet blir nok mest sannsynelig i november 2006... vi utsatte det litt til av forskjellige grunner... Ja ja, ha en fortreffelig ettermiddag alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå