Gå til innhold

Bollefisk skal gifte seg :-)


bollefisk

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle prøve meg på en aldri så liten dagbok, så får vi se hvor dette ender :) . Vi har endelig kommet til det skrittet og satt et nesten tidspunkt for når vi skal bli smidd i hymnenslenker :hoppe::hoppe: Blir i løpet av sensommeren 2006. Vet ennå ikke helt hvordan vi praktisk skal løse dette :roll:

Vi har en liten datter på 1 år, så planen er forløpig at det blir et lite bryllup og heller reise på en skikkelig bryllupsreise med den lille familien vår.

I utgangspunktet hadde jeg ønsket meg et kirkebryllup, men sambo mener at det blir litt snodig å skulle være i en stor kirke når det bare er en 10-15 stykker til stede, så da er jo alternativet hos byfogden.

Dette var da min lille start på min aller første dagbok :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Sensommeren 2006, det er like etter oss da :) Velkommen hit til KG!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og :velkommen: Blir morsomt å følge dine forberedelser frem mot den store dagen!! alltid morsomt med nye "fjes" her!! Ha en fin-fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Gratulerer med dagbok og kommende bryllup!

Sensommeren er jo en fiiin tid... Men du, kirken trenger da ikke være så stor... Og jeg synes absolutt ikke at det vil bli noe rart. Det blir jo bare en mer intim vielse! :wink:

Men det må dere jo selvsagt se selv da!

Ønsker dere i alle fall lykke til, og gleder meg til å høre mer!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mange hilsner allerede :hoppe:

Har søkt litt på nettet for å se om jeg kunne finne noen bilder av lokalet hos byfogden i Bergen, fant et pitte pitte lite et, men det var så lite at det var vanskelig å få et inntrykk av det :roll:

Det som er litt vannskelig med kirke, er at jeg ikke har noe forhold til noen her borte. Flyttet fra østlandet og over til Bergen for, oida faktisk snart 5 år siden (tiden flyr) og har nå for et år siden flyttet inn i nytt hus noen få mil utenfor byen. Hadde vi skullet gifte oss på østlandet, hadde jeg deffinitivt giftet meg i "barndomskirken" (om jeg kan kalle den det). Men vi får se hva som skjer, det er jo faktisk nesten 1 1/2 år til den store dagen, så mye kan skje :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan dere ikke gifte dere på Østlandet da? Mener, det er jo gjerne i helgene at man vies i kirken, og så kan man ta seg noen dager fri i forveien!?

Ettersom det er 1,5 år til, så har dere jo goood tid til å planlegge, og det meste kan jo gjøres over telefon og sånn... Hvis foreldrene dine, eller annen familie fortsatt bor der, så stiller vi de og hjelper litt også, tror du ikke det?

Det er bare en tanke altså - fogden i Bergen er sikkert flott det også, for all del! Tenkte mest på det at det later til at du ønsker deg et bryllup i kirken, og da i den kirken du har et forhold til - og hvis det er det du vil, og kjæresten din synes det er greit, så bør dere jo gå for det! Selv planlegger jeg kirkebryllup i Oslo, mens jeg selv er bosatt i Kr.sand for 5 året...kjøpt hus har vi også gjort...men er jo på besøk hos opphavet av og til allikevel da! :wink:

Mener ikke å "styre" noe altså, det var bare en tanke jeg gjorde meg...

Ha en god natt da! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og velkommen i gjengen!

Gøy med enda en 2006 brud, vi begynner å bli mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeddyToria: har tenkt tanken.... så det er deffinitivt et alternativ :plystre::)

Hvor lang tid bruker man egentlig på å planlegge?? Og når haster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN

kirken trenger jo ikke å være så stor da.. og selv om dere egentlig bare blir 10-15 stk, så kan det jo komme flere i kirka..jobb/skole kollegar, venner. og sånne ting...

Lykke til med planleggingen i alelfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid bruker man egentlig på å planlegge?? Og når haster det?

:velkommen:

Jeg ville bestilt kirke og lokaler et år i forveien ihvertfall, evt fotograf dersom du har en spesiell du kunne tenke deg.

Resten kan du i grunnen gjøre når du vil, og det kommer an på om du er superinteressert i bryllupsplanlegging og helst vil gjøre alt på en gang og trekke det ut i det lengste, eller om du er den kjappe typen som gjør det meste i løpet av de siste 6 mnd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I utgangspunktet hadde jeg ønsket meg et kirkebryllup, men sambo mener at det blir litt snodig å skulle være i en stor kirke når det bare er en 10-15 stykker til stede, så da er jo alternativet hos byfogden.

Det finnes jo mange "intime" kirker i Bergensområdet da! Nå vet jeg ikke i hvilken retning du bor, men jeg kan ramse opp en del av de små kirkene som ligger i selve Bergen:

Indre Takvam 75 (i Arna)

Ytre Arna 250

Loddefjord kirke 350

Solheim kirke 319

Salhus kirke 325

Bønes kirke 300

Åsane gamle kirke 240 (Denne er jo kjempeflott!)

St. Jørgens 125

Haakonsvern kirke 250

Hvis du vil ha en av de gamle ærverdige kirkene i sentrum så er Mariakirken den minste med sine 330 sitteplasser.

Nå ble jeg litt usikker her.. kan man gifte seg i kapell?

I så fall har vi disse:

Håpets kapell 50

Troens kapell 150

Sjøfarendes aldershjem kapell 100

Ellers så finnes det jo mange små, koselige kirker i de mindre tettstedene rundt Bergen.

Feks Ask kirke på Askøy med sine 275 sitteplasser, og Lysekloster kirke i Os/Lysefjorden med 100 sitteplasser.

Hjelme gamle kirke i Øygarden med 180.

Bor du enda lenger unna, så gi meg et hint på hvor så skal jeg finne flere! ;)

Det er nå en gang en litt spesiell stemning over kirkebryllupene da, og hvis dette er hva du drømmer om så synes jeg ikke antallet gjester skal bestemme om du skal gifte deg kirkelig eller borgerlig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hei, og :velkommen: !

Fins mange nydelige intime kirker i Bergensområdet (har bodd der i 9 år før jeg emmigrerte til Trondheim). Mine favoritter er Mariakirken og St.Jørgens kirke. St. Jørgen er utrolig yndig og intim, Mariakirken mer pompøs på en liten måte. Og så har St.Jørgen et skikkelig nusselig trøorgel :wink: ! Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trur man kan gifte seg i kapell..d er jeg kommer i fra er det et lite kapell og jeg vet at folk har giftet seg der så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en liten bryllupssamtale med sambo igår angående temaet hvor i landet skal bryllupet stå, og blir det kirke eller byfogd, og ikke minst når????Dette blir ikke lett, han sier bare: vi gjør det som er mest praktisk...hallo........ :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuuuuusen takk for veldig mye nyttig informasjon om alle kirkene og kapellene jeg ikke hadde tenkt over :blomst:

Nå har jeg litt mer å titte på :hoppe: pluss at jeg kan gjøre sambo ennå mer forvirret!!!! HURRA!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meta: Tusen takk for en kjempe koselig kveld, det var utrolig kjekt!!!!!! Deilig mat, hyggelig selskap og snacks, og snille barn...Veldig bra!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...