Nuttery Skrevet 17. mai 2019 Forfatter #441 Skrevet 17. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du 55.000? Anonymkode: afb30...7c9 Ja 😂🙏🏻 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #442 Skrevet 18. mai 2019 På 4.5.2019 den 18.55, Nuttery skrev: Mai: Husholdning: 562,66/2000 Klær: -/0 Fornøyelser: 498,50/2000 Diverse: 1137,53/1200 Faste kostnader: 5565,00/5600 Transport: 450,00/1000 Helse: 600/600 Ferie: 4800/4800Totalt: 13 619,19/ 17 200 Sparing April: /4000Totalspar 2019: 51 062 kr. Sist oppdatert: 8/5 Hvordan klarer du å ha så lave kostnader med barn? Anonymkode: afb30...7c9
Nuttery Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #443 Skrevet 18. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du å ha så lave kostnader med barn? Anonymkode: afb30...7c9 Du kan sende meg pm 2
elvital Skrevet 22. mai 2019 #444 Skrevet 22. mai 2019 (endret) Oppdatering 22/5: I dag røyk vaskemaskinen. Hurra. 5300kr for ny inkl levering og montering (den var gammel og kjøpt av forrige eier så gidder ikke service). I tillegg fant jeg ut at planen om ikke å bruke mer enn 600kr på mat resten av mai var i overkant optimistisk (frukt og grønt 😍). Fått kjøpt meg nye sko, så gikk litt der, bestilt lets deal på å fikse negler til bryllupsmaraton jeg skal i, en tur på klatresenteret og ut å spise med kompisen. I tillegg ble det en spontanfyll her om dagen. Dvs at budsjettet ryker også denne måneden. Heldigvis har jeg jobbet mange røde dager i april, så kommer til å klare meg på lønningen, men det går jo hardt utover sparingen da. Takk gud for airbnbinntektene som sikrer muligheten for litt sparing likevel (men det tas ikke med i budsjettet da pengene går rett på to sparekontoer (reise og sparing til skattesmell pga airbnb ). Utdrikningslaget jeg skal i kommer på rundt 400kr. Tenker bryllupsgave ca 7-800kr. Så da blir det i alle fall en 1200til på annet posten. Mulig det kommer litt mer pga flere sko (sliter så veldig på skoene pga rare ben). Variable Budsjett Regnskap Mat 2300 1748.54 Annet/gøy 1700 6463.79 Helseutgifter 100 Ferie 0 Fremtidig ferie 0 Totalt 25365 28727.33 Endret 26. mai 2019 av elvital 2
blåtimen Skrevet 25. mai 2019 #445 Skrevet 25. mai 2019 På 16.5.2019 den 15.57, blåtimen skrev: MaiMat: 500 / 500Klær: 0 / 400Hjem og tekstil: 498 / 300Helse og velvære: 728 / 1000Fornøyelser: 906 / 700Gaver: 1397 / 600Annet: 0 / 300Totalt: 4029 / 4000 Sparing: 16 000 / 14 500 Ganske sikker på at dette blir sluttresultatet for mai og det sier jeg meg ganske fornøyd med. Kort oppsummert har jeg brukt penger på sengetøy, kosttilskudd, tannbørstehoder, bøker og bursdagsgaver. Bortsett fra bøkene som ble kjøpt før jeg innførte shoppestopp har det bare vært fornuftige kjøp. I juni får jeg "skattefri" utbetaling i tillegg til skattepenger til gode, så jeg gleder meg til å overføre til sparing den måneden 🤩 1
Kardinal Skrevet 27. mai 2019 #446 Skrevet 27. mai 2019 På 18.5.2019 den 15.31, Nuttery skrev: Du kan sende meg pm Hei! Ikke jeg som var anonym bruker som du siterte opprinnelig, men er alltid intressert i tips/triks å minimere kostnader med barn. De blir fort dyre i drift🤣 sender pm👌🏻 2
Nuttery Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #447 Skrevet 31. mai 2019 På 4.5.2019 den 18.55, Nuttery skrev: Mai: Husholdning: 2244,24/2000 Klær: -/0 Fornøyelser: 2086,80/2000 Diverse: 1191,53/1200 Faste kostnader: 5542,35/5600 Transport: 919,00/1000 Helse: 600/600 Ferie: 4805/4800Totalt: 17 389,42/ 17 200 Sparing April: 4700/4000Totalspar 2019: 55 762 kr. Sist oppdatert: 31/5 Da er mai over, og jeg gikk over med 189,42 kr. Det er helt ok i min bok 2
Nuttery Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #448 Skrevet 31. mai 2019 (endret) Juni: Husholdning: 1587,82/1400 Klær: 409,00/0 Fornøyelser: 1905,20/1500 Diverse: 710,79/700 Faste kostnader: 5543,27/5500 Transport: 601,05/500 Helse: 3000/3000 Ferie: 14 356,11/10 000 Sparing Juni: 10 000/10 000Totalspar 2019: 65 762 kr. Sist oppdatert: 1/7 Endret 2. juli 2019 av Nuttery 1
blåtimen Skrevet 31. mai 2019 #449 Skrevet 31. mai 2019 På 25.5.2019 den 20.50, blåtimen skrev: JuniMat: 500 / 500Klær: 0 / 850Hjem og tekstil: 0 / 50Helse og velvære: 0 / 800Fornøyelser: 99 / 700Gaver: 100 / 600Annet: 0 / 300Totalt: 699 / 4000 Sparing: 0 / 27 000 God sommer da, dere Har lånt litt fra noen poster fordi jeg vet jeg skal kjøpe undertøy i juni. Det går strålende med shoppestoppen og i juni satser jeg på å bruke lite penger. Det er én bursdagsgave på planen, men det er jammen bedre enn de 5(!!) som var i mai Har veldig lyst til å få til å spare 27k denne måneden for da blir tallet på sparekontoen så rundt og fint! Kanskje teit å bry seg om sånt, men hvis det motiverer meg til å strekke meg litt ekstra må vel det være bare bra. 😛 1
elvital Skrevet 31. mai 2019 #450 Skrevet 31. mai 2019 (endret) Variable Mat 2300 2207.68 Annet/gøy 1700 7615.49 Helseutgifter 100 Ferie 0 Fremtidig ferie 0 329.71 Totalt 25365 31417.88 Ser man bort i fra vaskemaskinen jeg plutselig måtte kjøpe, så gikk det totalt ganske greit, selv om jeg gikk litt over på noen poster. Siden jeg fikk en del mer enn vanlig denne mnd i lønn pga røde dager og overtid i april, så gav jeg meg selv lov til å shoppe litt forrige dagen. Endret 31. mai 2019 av elvital 1
elvital Skrevet 31. mai 2019 #451 Skrevet 31. mai 2019 Budsjett juni. Det inkluderer to bryllup, hvorav ett er utenlands der jeg antakelig må ha litt taxi+skal gå amok på primark😂), en bursdagsgave, og mulig en hotellhelg med daten. Må hente noe mer medisiner, men det skal ikke bli den store utgiften tror jeg. Matmessig skal jeg være en del hos foreldre, så sparer nok litt der. Variable Mat 2000 Annet/gøy 2000 Helseutgifter 150 Ferie 7500 Fremtidig ferie 0 Totalt 32919 21269 Here we go! 1
Nuttery Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #452 Skrevet 2. juni 2019 På 31.5.2019 den 9.14, blåtimen skrev: God sommer da, dere Har lånt litt fra noen poster fordi jeg vet jeg skal kjøpe undertøy i juni. Det går strålende med shoppestoppen og i juni satser jeg på å bruke lite penger. Det er én bursdagsgave på planen, men det er jammen bedre enn de 5(!!) som var i mai Har veldig lyst til å få til å spare 27k denne måneden for da blir tallet på sparekontoen så rundt og fint! Kanskje teit å bry seg om sånt, men hvis det motiverer meg til å strekke meg litt ekstra må vel det være bare bra. 😛 Jeg er også sånn - prøver å sette inn slik at tallet alltid er noenlunde rundt! Har xxxtusen og 771 kr på sparekonto nå, og det irriterer meg grønn 😛 Alt som motiverer er lov, tenker jeg!
blåtimen Skrevet 2. juni 2019 #453 Skrevet 2. juni 2019 44 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg er også sånn - prøver å sette inn slik at tallet alltid er noenlunde rundt! Har xxxtusen og 771 kr på sparekonto nå, og det irriterer meg grønn 😛 Alt som motiverer er lov, tenker jeg! Godt jeg ikke er alene! Jeg får litt vondt i sjela bare du nevner at du har xtusen og 771kr Hvert år når rentene kommer må jeg inn med en gang og føre over sånn at det blir rundt tall igjen.. Og ja, motivasjon er motivasjon, samme i hvilken form den kommer i! 2
missmcbeal Skrevet 2. juni 2019 #454 Skrevet 2. juni 2019 Da er det på tide med bekjennelser 😛 Dersom du ikke ønsker å lese en roman om denne måneden så bare hopp over 😂 Har visst ikke fått oppdatert for hele mai og som jeg sa var jeg veldig usikker, og det har gått over stokk og stein. Nå har jeg nettopp flyttet hjem og de siste ukene har vært travle så har måtte ta og føre regnskap på etterslep og satte meg først ned i dag for å se på tallene. Likevel vet jeg at jeg har gått ganske kraftig over diverseposten før jeg førte inn regnskapet, så ingenting kom som et spesielt stort sjokk. Jeg fryktet nok at det ble en sprekk denne måneden. En del er festligheter og fjas som jeg skulle ha vært uten, men når man flytter etter 3 år i studiebyen så var det veldig vanskelig å være økonomisk fornuftig, men noen av tingene er nødvendige ting som uansett ellers kunne ha kommet på juni-budsjettet, men som ble nødvendig å ta i mai pga. at jeg ikke har så bra tilgang til apotek etc. denne måneden og kjøp av jobbsko. Så det ble seende slik ut. Jeg redigerte budsjettet underveis, men det var ikke nok for å følge de enorme diverseutgiftene så Nå har jeg vært flink alle andre måneder så det får våge seg. Mai Budsjett Forbruk Rest Husleie 3458 3458 0 Mobil 129 129 0 Mat 1700 1936 −236 Spotify 54 54 0 Diverse 2300 4660 −2360 Forsikring 202 202 0 7843 10439 −2596 Pleier vanligvis ikke å dele diverseutgifter inn i egne kategorier, men denne måneden synest jeg det var fint å rekne sammen i kategorier for å se hele bildet og ettersom det ble så mye forskjellig, så noe av beløpene på diverseposten har gått til: Transport 357 Helse 660 Gave 283 Festligheter/spise ute 782 Nye sko 600 Flyttekasser 179 Velværeprodukt 494 Her har det både gått en del i gaver, og spise ute + alkohol til avslutningene. Jeg har ikke tatt spesielt av egentlig. Måtte selvfølgelig gi gave til min nye nevø 😍 Ene venninnen min hadde bursdag, og det ble både gave og spise ute (og som en slags avslutning), det er noe jeg egentlig ikke hadde brukt penger på ellers, men man blir jo selvfølgelig med når det er bursdagsbarnets ønske. Her gikk det vel bare 300 kr på det alene. Må si at det å bruke penger på bursdager er noe jeg generelt sett ikke liker, ettersom jeg på grunn av at jeg har bursdag i slutten av sommerferien, omtrent aldri feirer bursdagen eller får gaver fra venner som jeg selv deltar i bursdag i og gir gaver. Det er kanskje litt småegoistisk å tenke sånn ettersom man jo gir for å ikke få tilbake, men etter en del år så begynner man jo å tenke etter hvor mye man selv gir uten å få tilbake og at pengene flyr på noe man føler seg smått forpliktet til å være med på. Jeg synest det er koselig å feire, men skulle ofte ønske det kunne gjøres billigere, men føler ikke man kan foreslå det når venninne vil ut å spise, da høres man jo smålig og gjerrig ut. At jeg valgte å gi gave var jo helt frivillig og jeg tror hun hadde hatt forståelse om jeg ikke hadde gitt, men hun har nettopp fått beskjed om kreft i nær familie, så følte for å muntre henne opp og hadde ikke samvittighet til å ikke gi Satser på at denne tankegangen på å bruke penger på bursdager og gaver er noe som forsvinner når jeg har mye mer penger å rutte med, dette var nok mest sure penger nå pga. den økonomiske situasjonen. Har også gått litt i transport, selv om det kunne ha vært verre. Transporten ble likevel dyrere enn forventet da min mor pleier å spandere turen på meg til henne, men ikke tilbød seg å gjøre det denne gangen, så det var en liten strek i regningen. Jeg var faktisk på nippet til å si at jeg ikke hadde råd til å reise på besøk, men siden hun har spandert alle de siste gangene tok jeg det faktisk nesten for gitt at hun kom til å tilby det. Det er ingen stor krise, men noe som gjorde meg litt overrasket. Måtte også kjøpe jobbsko, og budsjettet var egentlig 500 kr og hadde jo håpet å finne noen på salg som var billigere, men alt i alt, det er noe jeg skal trå og stå i mange timer på jobb her dag i 2 mnd, så når jeg fikk et godt par for 600 kr så fikk jeg heller gå over. Har også brukt mye på helse, legetime, p-piller for 3 mnd og allergimedisin og nesespray til allergien i tillegg til kosttilskudd. Nå viste blodprøvene jeg tok hos legen at jeg har litt lavt nivå av D-vitamin, så hun har skrevet ut en resept på meg til tilskudd, men jeg så at dette tilskuddet koster nesten 400 kr, så jeg venter med å hente det ut da jeg ikke orker enda en sånn utgift, vurderer også å bare kjøpe et billigere reseptfritt. Uff, helseutgifter kan virkelig bli en del. Har også gått en del på velvære, jeg klarte å glemme igjen både ansiktsrens, tannkrem og barberhøvel hos moren min, så jeg måtte kjøpe alt dette nytt. Nå har vi fått Normal der jeg bor, så har handlet alt der da, og hele beløpet på velvære er nesten derifra (bortsett fra en ansiktskrem) Har kjøpt påfyll til tannpirkere og ny shampoo og balsam, kjøpte en 3-pack med barberhøvel siden det var billigere enn å kjøpe en høvel med to ekstra skaft (trist, men sant), barberskum etc... Men har virkelig fylt på til sommeren nå da. Jeg har utenom det kun brukt 200 kr på en topp og en bukse (kjøpt med gavekort) og 80 kr på nye solbriller. Så er det noe jeg er flink til å ikke bruke penger på, så er det klær da, så det er jo bra. Matposten er også gått over, har de siste ukene merket at jeg ikke har orka å tenke så mye budsjett i forhold til mat og det har gått mye snacks i eksamenstida etc, det er likevel ikke spesielt ille. Ok, nok unnskyldninger. Har måtte bruke av kredittkortet denne måneden, så noe av feriepengene jeg får skal brukes til å betale tilbake på det. Det er som regel en gang i året jeg bruker kredittkortet mitt, og det er alltid i mai/juni-perioden når studentbudsjettet og kontoen er skrapet. Men betaler selvfølgelig alltid tilbake uten å få renter på det. Jaja, på tide med junibudsjett, kommer i neste post. På tide å se fremover mot lysere økonomiske tider og mer stabil inntekt. 5
missmcbeal Skrevet 2. juni 2019 #455 Skrevet 2. juni 2019 Budsjett for juni! Husleie 3458 Mobil 129 Mat 500 Spotify 54 Diverse 2300 Kredittkortregningen holds utenfor budsjettet her. Blir spennende å se på mat, ettersom jeg i utgangspunktet skal bo hjemme hos mor og far i hele juni, og får mat gratis, men det blir alltids til at man kjøper noe utenom. På diverse er jeg usikker, men denne måneden slipper jeg iallfall en del av de uregelmessige utgiftene som kom i mai. Her blir det reise til moren min og eventuelt litt bensin til jobbkjøring. Men er usikker på hvor mye jeg skal kjøre, tror jeg skal prøve å sykle en del til jobb. Kan godt være at det blir mindre på diverseposten og mer på matposten, får vel bare se. Det sureste med hele junibudsjettet er at jeg har flyttet, vasket ut studentboligen og levert inn nøkler og alt, men har hybelen hele juni som jeg må betale for Men når jeg skulle si opp var jeg så usikker om jeg rakk å flytte og alt før 1.juni. Viste seg at jeg rakk det med god margin, men jeg var så usikker på flyttehjelp når jeg måtte si opp (3 mnds oppsigelse) så jeg turte ikke å si opp slik at jeg kun hadde ut mai. Akk, skikkelig etterpåklok nå, men ja, sånt er vanskelig å planlegge. Så de pengene på husleie er veldig sure penger. Hadde et lite håp om at de kanskje skulle klare å finne noen å flytte inn i juni likevel slik at jeg slapp å betale, men det er jo veldig få som flytter inn i juni, bare veldig mange som flytter ut.. Så. Jaja, jeg gleder meg og ser frem til juli-budsjettet jeg, DA skal jeg endelig begynne å legge inn sparemål 😄 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #456 Skrevet 2. juni 2019 56 minutter siden, missmcbeal skrev: Budsjett for juni! Husleie 3458 Mobil 129 Mat 500 Spotify 54 Diverse 2300 Kredittkortregningen holds utenfor budsjettet her. Blir spennende å se på mat, ettersom jeg i utgangspunktet skal bo hjemme hos mor og far i hele juni, og får mat gratis, men det blir alltids til at man kjøper noe utenom. På diverse er jeg usikker, men denne måneden slipper jeg iallfall en del av de uregelmessige utgiftene som kom i mai. Her blir det reise til moren min og eventuelt litt bensin til jobbkjøring. Men er usikker på hvor mye jeg skal kjøre, tror jeg skal prøve å sykle en del til jobb. Kan godt være at det blir mindre på diverseposten og mer på matposten, får vel bare se. Det sureste med hele junibudsjettet er at jeg har flyttet, vasket ut studentboligen og levert inn nøkler og alt, men har hybelen hele juni som jeg må betale for Men når jeg skulle si opp var jeg så usikker om jeg rakk å flytte og alt før 1.juni. Viste seg at jeg rakk det med god margin, men jeg var så usikker på flyttehjelp når jeg måtte si opp (3 mnds oppsigelse) så jeg turte ikke å si opp slik at jeg kun hadde ut mai. Akk, skikkelig etterpåklok nå, men ja, sånt er vanskelig å planlegge. Så de pengene på husleie er veldig sure penger. Hadde et lite håp om at de kanskje skulle klare å finne noen å flytte inn i juni likevel slik at jeg slapp å betale, men det er jo veldig få som flytter inn i juni, bare veldig mange som flytter ut.. Så. Jaja, jeg gleder meg og ser frem til juli-budsjettet jeg, DA skal jeg endelig begynne å legge inn sparemål 😄 Hvor mange flytteesker ble det da du flyttet? Anonymkode: afb30...7c9
missmcbeal Skrevet 2. juni 2019 #457 Skrevet 2. juni 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange flytteesker ble det da du flyttet? Anonymkode: afb30...7c9 To ganske store og 10 små ca. Fylte ikke alt helt opp, og kunne fint ha tatt av det andre steder. Jeg hadde utenom det en seng, to bossekker med dyne/puter, en bag og en sekk og en korg med mat/toalettsaker, to middels store kommoder, en demontert lenestol som og en demontert firkanta hylle fra ikea og en 42 tommers tv. Jeg fylte opp en stor varebil, men ikke spesielt i høyden. Så hadde heldigvis ganske god margin på plassen 😛 Endret 2. juni 2019 av missmcbeal 1
Kardinal Skrevet 3. juni 2019 #458 Skrevet 3. juni 2019 19 timer siden, missmcbeal skrev: Nå viste blodprøvene jeg tok hos legen at jeg har litt lavt nivå av D-vitamin, så hun har skrevet ut en resept på meg til tilskudd, men jeg så at dette tilskuddet koster nesten 400 kr, så jeg venter med å hente det ut da jeg ikke orker enda en sånn utgift, vurderer også å bare kjøpe et billigere reseptfritt. Uff, helseutgifter kan virkelig bli en del. De D vitamin tablettene som er på resept er svindyre i Norge. Bestill fra bigvits.co.uk heller. Hørt mye skryt om now merket. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe selv siden jeg skal spise opp det jeg har i skapet fra før av
Kardinal Skrevet 3. juni 2019 #459 Skrevet 3. juni 2019 Noe mai budsjett ble det visst ikke....! Ting tar tid. Men her kommer iallefall juni budsjett. Har og en post med faste kostnader men den må jeg komme tilbake til. Har kommet til 3 juni og enda ikke brukt penger 😁 - Mat og drikke: 7000,- - Klær og sko (2v, 1 b): 1000,- - Helse: 800,- - Personlig pleie: 100,- - Gaver: 400,- - Hus og hjem: 1000,- - Lek og mediebruk: 1000,- - Ferie: 2000,- - Andre dagligvarer: 200,- - Diverse: 500,- - Bil og transport: 3000,- 3
missmcbeal Skrevet 3. juni 2019 #460 Skrevet 3. juni 2019 34 minutter siden, Kardinal skrev: De D vitamin tablettene som er på resept er svindyre i Norge. Bestill fra bigvits.co.uk heller. Hørt mye skryt om now merket. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe selv siden jeg skal spise opp det jeg har i skapet fra før av Tusen takk for tips, jeg ska ha det i bakhodet. Jeg har ikke noen fast adresse i sommer, skal være litt her og der så jeg prøver å unngå å bestille noe per post enn så lenge. Synest du de på resept har noe for seg? Jeg har hatt lavt nivå før, og da anbefalte en tidligere lege meg bare å kjøpe den reseptfrie på apoteket og tok kanskje to av dem om dagen. Jeg kom da opp i et mer brukandes nivå. Lurer på å bare gjøre det samme nå, de er jo litt rimligere. Jeg hadde slik jeg forstod det bare lavt nivå og ikke mangel, så å kjøre på med høydose d-vitamin fra resept synest jeg virket litt unødvendig egentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå