Gå til innhold

Baby hylskriker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hva det er for noe. Når hun sover om natten og ellers så brå våkner hun og hylskriker i 5 sek før hun sovner igjen 🤷🏼‍♀️ Jeg rekker ikke bort til henne før hun har sovnet igjen. hun gjør det et par ganger i løpet av natten. Hva kan det være? Har hun vondt?😰 hun er 6 mnd

Anonymkode: ff250...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er luftbobler som passerer i systemet? 🤔 Tenker at hun ikke har så veldig vondt, mtp at det går fort over ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi på 7 måneder gjør også det der noen ganger. Jeg vet ikke hvorfor. Har spekulert i om det kan være mageknip, eller om hun er misfornøyd med å våkne i mørket uten å være tett inntil oss, men så trøtt at hun bare sovner igjen? Hun er blid og virker tilfreds på dagtid og når hun våkner ordentlig, så jeg er ikke så bekymret for at det er noe galt. Jeg syns det gjør litt vondt at hun skriker slik, og jeg ikke rekker fram for å trøste. Samtidig tenker jeg hun tross alt har det ok når hun klarer å sove videre.

Anonymkode: ead77...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby på straks 3 har gjort det samme noen ganger. Jeg får jo ikke gjort noe. Siste uken har hun begynt å våkne, se om jeg eller far er der. Hvis ja, så lukker hun øynene igjen og sover med en gang. Hvis nei, gråter hun og blir glad igjen så fort hun ser oss, og sovner igjen med en gang da også. Vi samsover og hun er veldig glad i nærkontakt, merker da fort vi er gått ut av rommet. Hun gjør det ikke på dagen.

Så lenge det ikke er langvarig gråt, vil jeg tro det er mageknip, mareritt(?), eller noe lett ubehag ettersom babyen sover igjen med en gang?! 

Anonymkode: a1e0e...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min baby på straks 3 har gjort det samme noen ganger. Jeg får jo ikke gjort noe. Siste uken har hun begynt å våkne, se om jeg eller far er der. Hvis ja, så lukker hun øynene igjen og sover med en gang. Hvis nei, gråter hun og blir glad igjen så fort hun ser oss, og sovner igjen med en gang da også. Vi samsover og hun er veldig glad i nærkontakt, merker da fort vi er gått ut av rommet. Hun gjør det ikke på dagen.

Så lenge det ikke er langvarig gråt, vil jeg tro det er mageknip, mareritt(?), eller noe lett ubehag ettersom babyen sover igjen med en gang?! 

Anonymkode: a1e0e...f82

Rettelse; 3 måneder. 

Anonymkode: a1e0e...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kan også gjøre det men er bare 7 uker. Vugger han da i søvn hvor han da hyler til når han sover, da er det luftsmerter tror jeg, for det er mye promping I forbindelse med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør også det i blant, har gjort det siden hun var ganske liten,straks 3 mnd nå. Har tenkt at det bare er mareritt eller magevondt. Hun ligger helt fredelig og sover før og etter hylet, så kan jo ikke være så veldig farlig. 

Anonymkode: 3a99c...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tippet at det skjer når hun går fra et søvnstadie til et annet.. antakelig overgangen fra dyp søvn til lett søvn.

Anonymkode: 55941...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at lille ikke er den eneste.. hun har egentlig gjort det siden hun var 2 mnd. 

Men hun sovner like fort igjen og da er alt bra 🤷🏼‍♀️ Hun er blid og fornøyd ellers 😊 da er det sikkert ufarlig! 

Takk for svar 😁👍🏼

Ts

Anonymkode: ff250...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen våkner mellom hver søvnsyklus. Så kort tid at vi ikke registrerer det som 'våken'. Dette skjer livet igjennom. Kanskje det er da baby skriker til? Og så stopper når neste søvnsyklus kommer. Fordi baby egentlig ikke er våken eller har noen grunn til å våkne.

Anonymkode: f1aeb...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min baby på straks 3 har gjort det samme noen ganger. Jeg får jo ikke gjort noe. Siste uken har hun begynt å våkne, se om jeg eller far er der. Hvis ja, så lukker hun øynene igjen og sover med en gang. Hvis nei, gråter hun og blir glad igjen så fort hun ser oss, og sovner igjen med en gang da også. Vi samsover og hun er veldig glad i nærkontakt, merker da fort vi er gått ut av rommet. Hun gjør det ikke på dagen.

Så lenge det ikke er langvarig gråt, vil jeg tro det er mageknip, mareritt(?), eller noe lett ubehag ettersom babyen sover igjen med en gang?! 

Anonymkode: a1e0e...f82

Vet at du ikke er Ts, men grunnen til at barnet gråter når dere ikke er der er fordi hun våkner i en annen tilstand enn den dere sovnet i. Det er som å våkne på badet når du la deg i sengen. 

Alle babyer våkner mellom hver søvnsyklus og vil gråte om noe er forandret. Sovner de derimot av seg selv/med støtte men uten byssing etc. så vil de kunne koble søvnfasene selv og sove videre uten gråt.

Anonymkode: 13098...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at lille ikke er den eneste.. hun har egentlig gjort det siden hun var 2 mnd. 

Men hun sovner like fort igjen og da er alt bra 🤷🏼‍♀️ Hun er blid og fornøyd ellers 😊 da er det sikkert ufarlig! 

Takk for svar 😁👍🏼

Ts

Anonymkode: ff250...cb9

Vi fikk beskjed av HS om å ikke løpe til ungen med en gang den gråt når den sov. Ofte er det i søvne.

Anonymkode: 13098...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet at du ikke er Ts, men grunnen til at barnet gråter når dere ikke er der er fordi hun våkner i en annen tilstand enn den dere sovnet i. Det er som å våkne på badet når du la deg i sengen. 

Alle babyer våkner mellom hver søvnsyklus og vil gråte om noe er forandret. Sovner de derimot av seg selv/med støtte men uten byssing etc. så vil de kunne koble søvnfasene selv og sove videre uten gråt.

Anonymkode: 13098...2ab

Vil tro det du skriver er riktig😊 for vår lille begynte jo som sagt med dette når hun var veldig liten. På den tiden måtte vi busse henne i søvn og hun sovnet da i armene våre. når hun da våknet i sengen og vi ikke var der, var det nærmest umulig å få hun til å sove igjen med mindre vi busset henne igjen..

nå derimot så sovner hun av seg selv i egen seng. Kanskje det også er grunnen til at hun ikke forblir våken når hun skriker 🤷🏼‍♀️

Ts

Anonymkode: ff250...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vet at du ikke er Ts, men grunnen til at barnet gråter når dere ikke er der er fordi hun våkner i en annen tilstand enn den dere sovnet i. Det er som å våkne på badet når du la deg i sengen. 

Alle babyer våkner mellom hver søvnsyklus og vil gråte om noe er forandret. Sovner de derimot av seg selv/med støtte men uten byssing etc. så vil de kunne koble søvnfasene selv og sove videre uten gråt.

Anonymkode: 13098...2ab

Stemmer ikke her. Min på rett over året sovner alene på rommet, men har slike skrik som snakkes om i tråden her.

Anonymkode: 8a1e9...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette gjør også babyen vår. Tror det er noe som skjer mellom søvnsyklusene. 

Anonymkode: 98aec...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...