Gå til innhold

Står på bar bakke. Følge hjertet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter samlivsbrudd og utgått kontrakt med jobben står jeg på bar bakke. Kan i realiteten gjøre hva jeg vil. Studere, flytte hvor som helst eller få meg ny jobb.

Hjernen sier jeg bør få meg ny jobb så fort som mulig, mens hjertet sier at jeg bør ta litt fri og gjøre det jeg vil av hobbyer, interesser, eller reise bort for en periode.

Jeg trenger mer glede og mestringsfølelse i livet, noe som jeg har manglet i mange år på grunn av at jeg ikke har hatt ork eller tid de siste 12 årene pga sykdom, studier og jobb. Jeg trenger å komme meg ovenpå igjen, oppleve noe gøy,for min egen del.

noen som har forslag, råd eller ideer om hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 1b7fd...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den morsomme måten er sikkert å blåse alle sparepengene dine på fjas og tull, "finne-deg-sjæl"- turer og å ligge rundt med random fyrer. Men om du vil få det særlig mye bedre fremover etter det er uvisst. Jeg slår et slag for at du tar gode valg, økonomisk og sosialt fremover. Finn en ny jobb, spar penger, kom deg ovenpå, spis godt og vær fysisk aktiv. Del ei flaske vin med ei venninne og lett hjertet ditt. Gå å legg deg etterpå. Lykke til.

Anonymkode: acd46...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en jobb i utlandet! 

Jeg har selv jobbet i USA ett år, i Epcot-parken i Disney World. Nå jobber jeg i Frankrike for et stort internasjonalt firma. 

Ved å reise, oppleve en annen kultur og bli kjent med nye mennesker vil du skape minner for livet, i tillegg ser det bra ut på CVen å ha arbeidserfaring fra utlandet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hjernen sier jeg bør få meg ny jobb så fort som mulig, mens hjertet sier at jeg bør ta litt fri og gjøre det jeg vil av hobbyer, interesser, eller reise bort for en periode.

Har du penger til det, da?

Anonymkode: 7ab9b...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt tid på å svare på dine egne spørsmål - og mens du gjør det ta imot vikariater, vær frivillig, lek og les og sov lenge om du føler for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier lommeboka, da? Den er jo også ganske avgjørende for hvilke muligheter man har... Har du den økonomiske friheten til å hører på hjertet en stund ville jeg nok gjort det, men samtidig skal man jo passe seg litt for å få for store hull i cven. Kan det kombineres på noen måte - et studie av noe slag på et spennende sted? Jobbe som frivillig? Deltidsjobb som gir mer tid tid til å dyrke andre interesser, uten at du faller helt utenfor arbeidsmarkedet og fortsatt holder deg faglig oppdatert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

borifrankrike skrev (På 19.12.2018 den 13.03):

Finn en jobb i utlandet! 

Jeg har selv jobbet i USA ett år, i Epcot-parken i Disney World. Nå jobber jeg i Frankrike for et stort internasjonalt firma. 

Ved å reise, oppleve en annen kultur og bli kjent med nye mennesker vil du skape minner for livet, i tillegg ser det bra ut på CVen å ha arbeidserfaring fra utlandet. 

Hei, om du fortsatt er her, hvordan fikk du jobb i Frankrike?

Anonymkode: 47a5a...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...