Gå til innhold

Hva gjør du egentlig når ingenting er noe verdt for deg lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Familien. Samvær gir ingenting. Føler de egentlig bare sitter og dømmer deg etter hva du har "blitt", hva du har planer om osv. I min alder burdte jeg være i gang med barn, noe jeg ikke er i nærheten av. 
- Mamma. føler hun er mer en belast enn hva hun er hyggelig å være sammen med for tiden. Hun føler også på min depresjon, og vet snart ikke hva hun skal gjøre. Det er også belastende å se at jeg er en belast for henne. Hun blir selv utbrent av alt sammen, i tillegg har hun yngre barn å ta hensyn til som er over snittet krevende, og en far (exen hennes nå) som stiller svært lite opp. 
- Venner. orker ikke bekymre meg en gang. jeg har prøvd å være med folk bare for å ikke være alene, men det er liksom ingen vits i å bare henge med folk. De er ikke interessante. Folk snakker stort sett bare om hva andre gjør, hva de selv skal og problemene sine.
- Kjærligheten. joa, skulle hatt en kjæreste men jeg er så uheldig der også. Ender hele tiden med at jeg ikke ser noen grunn til å ta steget (tvert imot). og jeg blir gående med en illusjon i stedet om hva vi kunne blitt eller vært. og den varer gjerne i flere år, intil noe evt nytt dukker opp. Og den har jeg nå også, en på 3. året. 
- jobb. gir meg ikke annet enn penger, men dårligere helse, bortkastet tid. alt man ender med er å dra hjem og være sliten etterpå.
- Reising. som skal være en opplevelse, er ikke vits å tenke på. Det er ikke nødvendigvsi grønnere på den andre siden. har prøvd, men ender bare med å sette meg på en kafe et sted og surfe på nett der også. nissen er med på lasset. 
- Shopping. Folk liker jo å si at man skal unne seg noe nytt, men dette er bare tull. Jeg ser ingen grunn til å kaste bort penger på å kjøpe seg lykke, en lykke som ikke varer. man blir ikke gladere av en ny genser. man ender bare med et fullere skap. 

Anonymkode: b78d6...8e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bare presser deg gjennom hver dag til det blir bedre. Press deg til å være med venner. Press deg til å bli med på ting som liksom er morro. Press deg til å være med familien. Prøv å finne små gleder i livet, eller lat som du finner dem. 

Livet er bare sånn av og til.

Anonymkode: 557d8...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett ta deg sammen og komme deg opp fra depresjons-hengemyra. Det høres kaldt ut, men det er ment på en snill måte.

Anonymkode: cccc9...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Familien. Samvær gir ingenting. Føler de egentlig bare sitter og dømmer deg etter hva du har "blitt", hva du har planer om osv. I min alder burdte jeg være i gang med barn, noe jeg ikke er i nærheten av. 
- Mamma. føler hun er mer en belast enn hva hun er hyggelig å være sammen med for tiden. Hun føler også på min depresjon, og vet snart ikke hva hun skal gjøre. Det er også belastende å se at jeg er en belast for henne. Hun blir selv utbrent av alt sammen, i tillegg har hun yngre barn å ta hensyn til som er over snittet krevende, og en far (exen hennes nå) som stiller svært lite opp. 
- Venner. orker ikke bekymre meg en gang. jeg har prøvd å være med folk bare for å ikke være alene, men det er liksom ingen vits i å bare henge med folk. De er ikke interessante. Folk snakker stort sett bare om hva andre gjør, hva de selv skal og problemene sine.
- Kjærligheten. joa, skulle hatt en kjæreste men jeg er så uheldig der også. Ender hele tiden med at jeg ikke ser noen grunn til å ta steget (tvert imot). og jeg blir gående med en illusjon i stedet om hva vi kunne blitt eller vært. og den varer gjerne i flere år, intil noe evt nytt dukker opp. Og den har jeg nå også, en på 3. året. 
- jobb. gir meg ikke annet enn penger, men dårligere helse, bortkastet tid. alt man ender med er å dra hjem og være sliten etterpå.
- Reising. som skal være en opplevelse, er ikke vits å tenke på. Det er ikke nødvendigvsi grønnere på den andre siden. har prøvd, men ender bare med å sette meg på en kafe et sted og surfe på nett der også. nissen er med på lasset. 
- Shopping. Folk liker jo å si at man skal unne seg noe nytt, men dette er bare tull. Jeg ser ingen grunn til å kaste bort penger på å kjøpe seg lykke, en lykke som ikke varer. man blir ikke gladere av en ny genser. man ender bare med et fullere skap. 

Anonymkode: b78d6...8e0

Det jeg gjør er å finne årsaken til at ingenting er gøy mer, hender for de fleste at man har en depresjon. 

Jeg gjør noe jeg liker hver dag, trenger ikke være mer enn noe ekstra godt å spise. Men dette er vel mer småtteri i forholdt til den type depresjon du kan ha. Da anbefaler jeg kognitiv terapi hos psykolog i stedet for å ødelegge vennskap og relasjoner med egne problemer. 

Anonymkode: cc81e...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg gjør er å finne årsaken til at ingenting er gøy mer, hender for de fleste at man har en depresjon. 

Jeg gjør noe jeg liker hver dag, trenger ikke være mer enn noe ekstra godt å spise. Men dette er vel mer småtteri i forholdt til den type depresjon du kan ha. Da anbefaler jeg kognitiv terapi hos psykolog i stedet for å ødelegge vennskap og relasjoner med egne problemer. 

Anonymkode: cc81e...985

Går til psykolog ja. 

Anonymkode: b78d6...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokså vanlig å ha det sånn i en eller flere perioder i livet. Da er tilværelsen temmelig grå og trist, men for de fleste går det over. Hold ut, og vent på bedre tider! Blir det veldig langvarig, flere år, må du ta det med legen din.

Anonymkode: 9f3f6...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nokså vanlig å ha det sånn i en eller flere perioder i livet. Da er tilværelsen temmelig grå og trist, men for de fleste går det over. Hold ut, og vent på bedre tider! Blir det veldig langvarig, flere år, må du ta det med legen din.

Anonymkode: 9f3f6...15b

Det er nettopp det det er. jeg kan ikke huske sist jeg så lyst på livet. 
 

Anonymkode: b78d6...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg har sett lyst på livet, men jeg faller ned før jeg vet ordet av det. skuffelse og atter skuffelse.

Anonymkode: b78d6...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og for meg virker dette som et punkt i livet de fleste kommer til før eller senere. Man stiller seg selv ulike spørsmål om noe i det hele tatt er meningsfullt eller om ingenting faktisk gir mening fordi man har sett det meste og opplevd mye etter noen år på denne jorda. 

For meg så vil jeg anbefale deg å lese om denne tematikken på egenhånd for å kunne utforske tankene dine og eventuelt få svar eller nye åpenbaringer fra mennesker som har tenkt slike tanker tidligere. 

Videre så er det viktig å ha en mening i livet. Om du ikke har en "purpose" som får deg til å leve, så er det vanskelig å se meningen gjennom et langt liv. hvorfor gjøre det ene eller det andre når den helhetlige sluttsummen ikke spiller noen rolle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, megda skrev:

TS, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og for meg virker dette som et punkt i livet de fleste kommer til før eller senere. Man stiller seg selv ulike spørsmål om noe i det hele tatt er meningsfullt eller om ingenting faktisk gir mening fordi man har sett det meste og opplevd mye etter noen år på denne jorda. 

For meg så vil jeg anbefale deg å lese om denne tematikken på egenhånd for å kunne utforske tankene dine og eventuelt få svar eller nye åpenbaringer fra mennesker som har tenkt slike tanker tidligere. 

Videre så er det viktig å ha en mening i livet. Om du ikke har en "purpose" som får deg til å leve, så er det vanskelig å se meningen gjennom et langt liv. hvorfor gjøre det ene eller det andre når den helhetlige sluttsummen ikke spiller noen rolle.

 

Men det er så irriterende at en også må tenke konsekvenser!!! føler at alt jeg vil har dårlige konsekvenser.

Anonymkode: b78d6...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er så irriterende at en også må tenke konsekvenser!!! føler at alt jeg vil har dårlige konsekvenser.

Anonymkode: b78d6...8e0

hva mener du spesifikt? kan du utdype litt - hvilke, hvorfor osv

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Har du ingen ting som gir deg glede i hverdagen? Hvis ikke så kanskje du skal se etter noe som kan gi deg litt glede. Det trenger ikke være stort, det trenger ikke være meningsfullt. En time hos fysioterapeuten for litt ryggmassasje, et varmt bad med velluktende badeskum, eller kanskje bare en kjærlighet på pinne? Som sagt det trenger ikke være allverden men noe som gjør at du kan stoppe tiden litt og bare ha litt tid for deg selv uten å tenke på disse tingene som du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget ditt selv, om igjen, og kanskje om igjen. Ser du åssen det ser ut, sånn egentlig? Du svarer deg selv på alt. I negativ form, selvsagt. Du svartmaler absolutt alt, og du forhåndsdømmer situasjoner og mennesker. Du "antar". Men er det egentlig sannheten? 

Jeg måtte faktisk flire litt av innlegget ditt også, og beklager det. Men du har en måte å skrive på, den utrolige negative holdningen, men samtidig litt bra skrevet. ( Litt sånn galgen humor - slikt man kan se i serier - Pessimisten. ) 😛

 

Jeg vet åssen det er å få totalt interesse tap. Men du klarer virkelig peke på alt som er galt. Du må nok rett og slett lære deg en ny tankegang. Det krever masse arbeid, men vil du sitte der resten av livet som et offer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det akkurat likt som deg. Oppsøkte psykolog med samtaleterapi og prøvde antidepressivaer. Hjalp ingenting. Her må du snu på holdningene dine som er veldige negativt. Du inspirerte meg. Jeg har det nemlig helt likt. Jeg har empati for deg. Det er ikke gøy å ha det sånn. 

Anonymkode: 6a650...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er litt urettferdig i måten du omtaler verden på. Familie gir deg ingenting, venner gir deg ingenting, kjærligheten er en vits. Hadde en jeg var glad i snakket slik hadde jeg blitt veldig lei meg. Om de rundt deg ikke gir deg noe  er det helt fair å ha lite kontakt, men da kan du heller ikke klage over at det er slik. Du må prøve å finne noe som gir deg mening. Evt noe du VET at du liker, men ikke føler så mye for akkurat nå. Depresjon prøver hele tiden å drepe all livsglede, så prøv å bruke fornuft fremfor følelser kan være lurt. Vet du at du liker å gå på kino, så gå på kino selv om tankene sier det er teit.

Anonymkode: e3ade...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...