Gå til innhold

Nydama har blokkert meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig rart at hun har blokkert deg! Hun trenger ikke å være venn med deg på Facebook, eller ha særlig med deg å gjøre utenom. Men når hun velger å bli sammen med en mann som har barn fra før, så kommer hun til å møte moren uansett (konfirmasjon, skoleavslutning, bryllup osv). 

Å blokkere noen på sosialemedier som man ikke har hilst på en gang, og som kommer til å «være en del av livet», det er sært. Og veldig ungdomsskole oppførsel. 

Ville selv bare latt som ingenting, hilst på henne som vanlig og sett hvordan det utvikler seg. Middagene må du egentlig bare vente å se om det blir mer av :) Men ett godt samarbeid med bf kan du jo uansett ha, og det er ikke nødvendig å kommunisere med nye kjæresten. Med mindre hun vil ta del i barnas liv, inkludert henting i barnehage/samvær. 

Anonymkode: aade1...682

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er verken bitter, sjalu eller fiendtlig.  trenger å ta meg sammen? Nei, jeg har ikke gjort noe feil, og det har ikke dama hans heller. Selvfølgelig forventer jeg at samværsavtalen blir overholdt til tross for ny dame - men, som jeg skrev, forventer jeg ikke at hun deltar. 

Virker nesten som de som kommenterer her, er de samme som er lei seg for at deres kjæreste prioriterer barna over de :) 

 

ts

Anonymkode: 14b12...c7f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har definitivt blokkert meg ja :) kommer ikke til å ta det opp med de, må jo late som ingenting, men synes hun sender ut litt rare signaler med det der. :) Hehe 

Anonymkode: 14b12...c7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du hva du selv skriver, TS?

Du virker ikke akkurat som et åpent og inkluderende menneske her. Eks-mannen din er tydeligvis en raus type, prøv å følge hans eksempel og la tvilen komme denne dama til gode.

Gitt at hun er et normalt oppegående menneske, så er hun fullt klar over at barnet kommer først, at du og eksen din gjennom barnet har et ubrytelig bånd. Dersom hun ikke har barn selv, så er hun garantert litt usikker på hvordan hun skal gå frem, spent på hvem barnet er, hvem kjæresten hennes er som far, og hvem du er. Gi henne litt slakk.

At du går rett inn for å snoke synes jeg sier mest om deg, dessuten fikk du jo sett via denne hobbyprofilen din, ergo «vant» du, jo. Vær litt ålreit, det er jul og greier. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosmarin(ert) skrev:

Leser du hva du selv skriver, TS?

Du virker ikke akkurat som et åpent og inkluderende menneske her. Eks-mannen din er tydeligvis en raus type, prøv å følge hans eksempel og la tvilen komme denne dama til gode.

Gitt at hun er et normalt oppegående menneske, så er hun fullt klar over at barnet kommer først, at du og eksen din gjennom barnet har et ubrytelig bånd. Dersom hun ikke har barn selv, så er hun garantert litt usikker på hvordan hun skal gå frem, spent på hvem barnet er, hvem kjæresten hennes er som far, og hvem du er. Gi henne litt slakk.

At du går rett inn for å snoke synes jeg sier mest om deg, dessuten fikk du jo sett via denne hobbyprofilen din, ergo «vant» du, jo. Vær litt ålreit, det er jul og greier. 

Mener du virkelig at det at jeg gikk inn på Facebook, for å se hvordan personen som skal bo med mine barn ser ut, sier noe negativt om meg som person? Da sier det kanskje mer om henne, som har vært inne på meg, for så å blokkere meg. Morsomt 

Anonymkode: 14b12...c7f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske menneskelig å være nysgjerrig på nydama vel? Sosiale medier hadde ikke blitt så populært uten folk sitt behov for å "stalke" andre. 

Jeg syns det er rart at hun har blokkert deg uten å ha møtt deg. Det skal faktisk mer til å ta det steget enn for deg å bare søke opp deg. Jeg tror nydama er litt spesiell jeg. Jeg aner ikke. Det var kjemperart. Du må si ifra videre hvordan det går etter du har møtt henne :)

Anonymkode: 91fa5...eea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har dere middager inkludert i samværsavtalen? 

Aldri hørt om...

Anonymkode: bc782...353

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere middager inkludert i samværsavtalen? 

Aldri hørt om...

Anonymkode: bc782...353

Fordi vi ønsket at overgangen skulle bli litt mykere for barna, og det er lettere med henting og levering når barna forbinder det med noe positivt. De gleder seg til fellesmiddagene. Samtidig får vi snakke om hva som har skjedd iløpet av uken og informere om hva som skal skje :)  Vi har et samarbeid og en felles jobb med å oppdra barna. Personalmøte? Hehe

Anonymkode: 14b12...c7f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Kan skjønne du snoker på nydama, det hadde jeg gjort. Synest at det er mer spesielt ikke å være nyskjerrig på det mennesket barna kommer til å tilbringe tid med.  Betyr ikke at du er sjalu eller vanskelig som noen her påstår.

Spesielt å blokke deg; kanskje eksen din har sagt at du er av den nyskjerrige typen? Hadde også vært redd for samarbeidet, men  haddde håpt det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stikker kjepper i hjulene til min eks fordi jeg syns det er rart å bli blokkert fra sosiale medier? Nei. Det var mitt valg å flytte ut, og jeg ønsker han ingenting annet enn et godt liv. 

Anonymkode: 14b12...c7f

Legg merke til at det er de sammeanonymekodene som disser deg. Bare ignorer de. 

Ang tema så prat med nye damen å spør hvorfor du er blokkert og fortell at du gjerne vil bli kjent med henne siden hun skal være så mye med ungene. Verre er det ikke.

Snakk også med eksen din. Han er nok like interessert i som deg å opprettholde det gode samarbeidet med ungene,  så kan han si i fra med en gang. Bedre å ta det nå enn å la det få utvikle seg så det blir ett helvete siden. Svært mange sliter med å skjønne at det går Ann å samarbeide godt samtidig som man ikke er interessert i vedkommende.

Anonymkode: bf0fb...b47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ en måte kan jeg skjønne du er nysgjerrig men jeg har også blokkert også x-mannen til den eller de jeg har vært sammen med som har hatt barn fra før av fordi nødvendigvis ikke ønsker å ha noe med vedkommende å gjøre. Personen er en del av fortiden og de store spørsmål om barneoppdragelse og lignende kan faren ta med kjæresten. Alt annet tar kjæresten direkte med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være andre grunner til at du er blokket. Jeg vet for eksempel at ei blokkerte meg fordi hun ble sjalu av å se navnet mitt, og for å hindre seg selv i å snike, for deretter å få følelsene sine såret :)

 

uansett grunn, så får du gå med hevet hode. Sniking klarer du deg uten, og jeg er helt sikker på at dere vil møtes og gradvis bli kjent i løpet av året. Spesielt om det er så god kommunikasjon mellom deg og be som du sier.

 

vil også bare påpeke at man fint kan samarbeide uten å spise sammen, så den var litt teit av deg :p

Anonymkode: 6cef9...6f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, padawan skrev:

PÅ en måte kan jeg skjønne du er nysgjerrig men jeg har også blokkert også x-mannen til den eller de jeg har vært sammen med som har hatt barn fra før av fordi nødvendigvis ikke ønsker å ha noe med vedkommende å gjøre. Personen er en del av fortiden og de store spørsmål om barneoppdragelse og lignende kan faren ta med kjæresten. Alt annet tar kjæresten direkte med meg.

Synes igrunn det er litt merkelig å gjøre dersom disde eksene ikke har gjort noe spesielt for å fortjene det. Dwrsom du har åpen profil, er det verre at de kan se den enn at millioner av ukjente kan se den? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg har skjønt dette riktig: Du er snur over at eksens nye kjæreste har blokkert deg, fordi du da ikke får snoket på profilen hennes?  Ja, det var jammen ufint av henne å beskytte privatlivet sitt på den måten... Du setter jo ikke deg selv i et veldig godt lys her... Og jada, det er normalt å være nysgjerrig, men de fleste har anstendighet til å gjøre det litt diskret og ikke klage åpenlyst når det ikke lykkes. Det er litt som å klage på at naboene trekker for gardinene så du ikke kan se hva de driver med...

Anonymkode: 19dd5...ab7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Mitt råd: Take the high road.

Vær blid og raus, invitèr henne inn og vær interessert og imøtekommende.

Vis henne på alle måter at du er ferdig med esken, kanskje hun senker skuldrene.

 

Jeg er på flere måter både samme og motsatt situasjon. Det vil si: Jeg er også blokkert, men det er jeg som er den nye kjæresten. Det er litt rart, og både jeg og mange stusser over slik oppførsel fra middelaldrende mennesker.

Men ingen skal høre meg klage eller gjøre et nummer ut av det. Jeg er blid og imøtekommende, interessert uten å grave. skryter av barna deres og er den blide voksenpersonen der de og barna møtes sammen.

Det er så lett at det kan ikke kalles en byrde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At hun har blokkert deg sier ingenting om samarbeidet  dere måtte komme til å ha. Kanskje heller det motsatte - hun vil heller at dere skal bli introdusert for hverandre til rett tid, når det skjer, fremfor at du skal sitte og snoke på henne nett og danne deg opp et bilde av hvem du tror hun er før dere overhodet er del av hverandres liv. For å snu på det - treffer du henne ikke snart nok? 

Når noen blokkerer andre, fremfor å bare ha lukket profil, handler det mest om å ikke være søkbar. Hvis du får høre at han er sammen med en "Anne", så vil ikke hun dukke opp når du søker etter "Anne" blant hans venner. Og du vil forhåpentligvis konkludere med at profilen ikke er søkbar, hun ikke er på FB, at det er en av de andre Annene eller de ikke er venner der.

Nå har hun selvsagt ikke tatt høyde for at du er såpass snokete at du har søkt henne opp på nytt med en annen profil. Men det slår verre ut for deg enn for henne om det skulle komme opp...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at det at jeg gikk inn på Facebook, for å se hvordan personen som skal bo med mine barn ser ut, sier noe negativt om meg som person?

Her er svar nok for meg. 

 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom deg tydeligvis i forkjøpet, hun "snoket" på din profil. Og blokkerte! Merkelig.

Syns ikke det er så rart at du ville finne ut mere om henne fordi ungene deres skal omgås henne. At hun måtte finne ut hvem du var er mere rart. Hun skal jo ikke ha noe forhold til deg.

Nei, dette kan være en sjalu og stridslysten kjærring. Men du får vel gi henne en sjanse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten vil hun ikke at profilen din skal dukke opp på facebook, ellers vil hun ikke at du skal snoke på profilen hennes. Jeg har blokkert folk fordi jeg ikke liker at profilene deres dukker opp når jeg søker etter ting. Hvis du syns det er et problem kan du jo nevne det for eksen din i en bisetning. At du søkte henne opp på facebook og ser at hun har blokkert profilen din og spør om du har gjort noe spesielt.

Anonymkode: c6052...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...