Gå til innhold

Nyttårsforsett 2019 -nyttårskroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de fleste har som nyttårsforsett å gå ned noen kilo eller bli sunnere/friskere/sprekere? Meg inkludert. Selv om man gir opp nyttårsforsettet 2-3 måneder inn i det nye året, har man fortsatt hatt 2-3 måneder effektiv jobbing mot en sunnere kropp og det tenker jeg alltid er positivt. For de som fortsatt stiller seg negative til nyttårsforsett og er overbevist det ikke vil fungere; det kan være verdt det å gi det èn reell sjanse til. Hvor mye betyr det for deg?

Jeg tenker å kutte søtsaker, snacks som ikke gir kroppen min noe.... Som øker livvidden, men senker livskvaliteten. Jeg klarer meg uten disse tingene. Jeg er tross alt et voksent menneske med en herlig familie, et fint liv. Hvorfor skal jeg IKKE fokusere på meg og min helse? Hvorfor skal jeg ikke ta seriøse tak og bli godt trent, SPREK? 

Hva med deg, hva skal du gjøre?

Anonymkode: a0a27...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ned i vekt, og slutte å spise så mye usunt og unødvendig. Skal begynne å bry meg om kropp/helse/hud og spise ting som er bra for meg.

Samtidig MÅ jeg ned i vekt da jeg tidligere har vært overvektig og gått ned i vekt, og nå har jeg begynt å gå opp igjen...

Anonymkode: 5768f...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at de fleste har som nyttårsforsett å gå ned noen kilo eller bli sunnere/friskere/sprekere? Meg inkludert. Selv om man gir opp nyttårsforsettet 2-3 måneder inn i det nye året, har man fortsatt hatt 2-3 måneder effektiv jobbing mot en sunnere kropp og det tenker jeg alltid er positivt. For de som fortsatt stiller seg negative til nyttårsforsett og er overbevist det ikke vil fungere; det kan være verdt det å gi det èn reell sjanse til. Hvor mye betyr det for deg?

Jeg tenker å kutte søtsaker, snacks som ikke gir kroppen min noe.... Som øker livvidden, men senker livskvaliteten. Jeg klarer meg uten disse tingene. Jeg er tross alt et voksent menneske med en herlig familie, et fint liv. Hvorfor skal jeg IKKE fokusere på meg og min helse? Hvorfor skal jeg ikke ta seriøse tak og bli godt trent, SPREK? 

Hva med deg, hva skal du gjøre?

Anonymkode: a0a27...86a

Hvorfor gjør du ikke disse tingene allerede? Der har du svaret på hvorfor du IKKE kommer til å gjøre det nå heller.

Anonymkode: 8bf90...707

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned til 55 kg, har ca 4 kg igjen. Også skal jeg holde meg der, ved hjelp av fastende livsstil. Dvs ett måltid om dagen 4-5 dager i uka, og litt kos i helgene. Jeg skal prøve å bli kvitt cellulittene på rompa, men vet ikke helt hvordan.. Skal trene litt styrke hjemme ca to ganger i uka, så rompa og magen blir litt strammere, og fortsette med ca en times tur hver dag. 

Jeg skal også fortsette å passe på å få nok søvn. jeg har det siste året lagt meg ca 22.15 søndag til torsdag uten tlf. Det har vært veldig positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå inn i nyttårsforsett energien!! Dømt til å feile . De mennesker som vil ha endring, beggyner nå eller nå. Eller nå!

ikke noe magisk med 1 januar🤣🤣

Anonymkode: f7d53...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har konsekvent trent 3 ganger i uka siden August, og må innrømme at jeg ikke ser frem til nyåret... Treningssenteret mitt kommer til å være stappfullt, og jeg må tilpasse treningen min etter "nyttårsforsett"  - folka som har fått for seg at "alt går bra så lenge jeg starter med blanke ark."

De samme folka kommer jeg ikke til å se om 2 måneder, men allikevel må jeg være vitne til at det går fra fullt senter til sånn det pleier å være. Arhg

Anonymkode: 67b66...1f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortsette å gi kroppen masse god og næringsrik mat, samt trene litt styrke, både fysisk og psykisk, for å holde meg i grei form og forebygge benskjørhet og andre ulekre greier, alt mens jeg nyter livet med minst mulig stress. Det var alt, tror jeg.

Anonymkode: b270f...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at de fleste har som nyttårsforsett å gå ned noen kilo eller bli sunnere/friskere/sprekere? Meg inkludert. Selv om man gir opp nyttårsforsettet 2-3 måneder inn i det nye året, har man fortsatt hatt 2-3 måneder effektiv jobbing mot en sunnere kropp og det tenker jeg alltid er positivt. For de som fortsatt stiller seg negative til nyttårsforsett og er overbevist det ikke vil fungere; det kan være verdt det å gi det èn reell sjanse til. Hvor mye betyr det for deg?

Jeg tenker å kutte søtsaker, snacks som ikke gir kroppen min noe.... Som øker livvidden, men senker livskvaliteten. Jeg klarer meg uten disse tingene. Jeg er tross alt et voksent menneske med en herlig familie, et fint liv. Hvorfor skal jeg IKKE fokusere på meg og min helse? Hvorfor skal jeg ikke ta seriøse tak og bli godt trent, SPREK? 

Hva med deg, hva skal du gjøre?

Anonymkode: a0a27...86a

jesus, herregud så mange lignenede tråder jeg finner om jeg googler dette. Finn deg noe annet å gjør, spis normalt å ha et vanlig sunt kosthold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Butternut skrev:

Jeg startet "nyttårsforsettet" mitt i juni, så har allerede 2019-kroppen i boks :duskedame:

Samme her 😁 Å starte rett etter nyttår fungerte aldri, men å starte i sommer og forsøke å oppnå målet innen nyttår fungerte supert!

Anonymkode: e8c11...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl

Jeg skal ned 10-15kg til. Skal ikke gå på diett, men har en ukesplan med lette middager som metter. Da unngår jeg godtecrave på kvelden og take away. Sliter med utmattelse så vektøkningen har skjedd pga mangel på energi og lettvint mat + godtecrave. Skal prøve å gå litt turer og danse i tillegg. Ganske sikker på at jeg vil få det til. Gikk ned de 4 første kiloene fra september til desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mye lettere å begynne et nytt treningsregime på våren. I 2018 så begynte jeg å løpe regelmessig, og var glad for at jeg begynte i april og ikke januar. Hadde nok mistet motivasjonen fort av snø, is, kulde og mørke eller av å måtte ta alle øktene på mølla. Nå er vanene så innarbeidete at det ikke koster noe å komme seg ut på løpetur selv om det er vinter.

 

Anonymkode: e906a...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med å undervurdere nyttårsforsetter? Noen motiveres faktisk av "runde" dager som 1. januar eller type første mandag i en måned, framfor type "andre fredag i desember" når man veit at det straks blir mange dager med mye julemat og kaker. Greit å ha rutinene på plass ei god stund FØR det dukker opp mange selskapeligheter, som påske, sånn at man klarer å ikke gå bananas. 

Visst er det mange som faller av lasset etter kort tid, men det er noen som holder ut og. Så verdt å gi det et forsøk eller ti. Jeg satte meg et forsett for noen år sida som jeg faktisk holder den dag i dag, og det hadde jeg egentlig ikke tro på den gang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...