Gå til innhold

Narsissisme og bloggere - flere som synes det er krampe ?


AnonymBruker100

Anbefalte innlegg

Jeg blir flau over alle selfier og videoer av seg selv via speil eller forfra .... er det bare meg som er sær? 

Jeg fatter ikke hva de driver med? Altså et flertall  er hverken særlig vakre eller smarte , allikevel vil de filme seg selv og ta selfies? 

Når *** sitter m halvåpen munn og vrikker foran kamera - hva vil h*n ? 

Jeg blir bare flau. Evt tenker jeg ofte : så utrolig boring ...! Kjendis for å være kjendis- kjendiser på rullebånd, masseproduksjon. Det er bare så tomt og kjedelig og trist...! 

Før var det mere mystisk, og folk hadde talent. Nå er alle bleke kopier. 

Jeg følger noen på IG, men har måttet fjerne mange for det blir så kleint ! At de får såååå mange positive kommentarer - altså hvorfor ??? De gjør jo ingenting spesielt annet enn å vise seg selv m klær og interiør ??? Er virkelig majoriteten av folket så grunne at dette er tilfredsstillende ? 

Tror jeg har klart å lese maks 5 blogginnlegg. Det blir for kleint. 

- dere som forguder *** og andre bloggere , lag deres egen tråd ! Jeg ønsker å dele denne meningen med andre som stiller samme spørsmål som meg. 

Endret av AnonymBruker100
Rettelse.
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker100 skrev:

Jeg blir flau over alle selfier og videoer av seg selv via speil eller forfra .... er det bare meg som er sær? 

Jeg fatter ikke hva de driver med? Altså et mindretall er hverken særlig vakre eller smarte , allikevel vil de filme seg selv og ta selfies? 

Når *** sitter m halvåpen munn og vrikker foran kamera - hva vil h*n ? 

Jeg blir bare flau. Evt tenker jeg ofte : så utrolig boring ...! Kjendis for å være kjendis- kjendiser på rullebånd, masseproduksjon. Det er bare så tomt og kjedelig og trist...! 

Før var det mere mystisk, og folk hadde talent. Nå er alle bleke kopier. 

Jeg følger noen på IG, men har måttet fjerne mange for det blir så kleint ! At de får såååå mange positive kommentarer - altså hvorfor ??? De gjør jo ingenting spesielt annet enn å vise seg selv m klær og interiør ??? Er virkelig majoriteten av folket så grunne at dette er tilfredsstillende ? 

Tror jeg har klart å lese maks 5 blogginnlegg. Det blir for kleint. 

- dere som forguder *** og andre bloggere , lag deres egen tråd ! Jeg ønsker å dele denne meningen med andre som stiller samme spørsmål som meg. 

- så noe av det jeg lurer på om folk m tendenser til narsissistiske tendenser blir bloggere - eller omvendt ; blir man narsissistisk av å blogge ????

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo , så mange som diskuterer bloggere på kg , er det virkelig ingen synspunkter på dette innlegget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thestranger

Synes det samme. Har aldri stått foran speilet og tatt en selfie. Synes det blir for kleint. Kunne aldri tenke meg den '"bransjen" for det virker å være lite menneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker100 skrev:

Jeg blir flau over alle selfier og videoer av seg selv via speil eller forfra .... er det bare meg som er sær? 

Jeg fatter ikke hva de driver med? Altså et mindretall er hverken særlig vakre eller smarte , allikevel vil de filme seg selv og ta selfies? 

Når *** sitter m halvåpen munn og vrikker foran kamera - hva vil h*n ? 

Jeg blir bare flau. Evt tenker jeg ofte : så utrolig boring ...! Kjendis for å være kjendis- kjendiser på rullebånd, masseproduksjon. Det er bare så tomt og kjedelig og trist...! 

Før var det mere mystisk, og folk hadde talent. Nå er alle bleke kopier. 

Jeg følger noen på IG, men har måttet fjerne mange for det blir så kleint ! At de får såååå mange positive kommentarer - altså hvorfor ??? De gjør jo ingenting spesielt annet enn å vise seg selv m klær og interiør ??? Er virkelig majoriteten av folket så grunne at dette er tilfredsstillende ? 

Tror jeg har klart å lese maks 5 blogginnlegg. Det blir for kleint. 

- dere som forguder *** og andre bloggere , lag deres egen tråd ! Jeg ønsker å dele denne meningen med andre som stiller samme spørsmål som meg. 

jeg er helt enig. Blir spesielt pinlig berørt av de som poster 15 omtrent like bilder av seg selv. Eller de som poserer i en hverdagssituasjon, som om der plutselig kom en interessert fotograf spaserende forbi badekaret eller frokostbordet og ble så inspirert at han bare måtte ta bilde. Jeg vil spy av at ungene mine må vokse opp i et samfunn der dette blir normalisert.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissLucy skrev:

jeg er helt enig. Blir spesielt pinlig berørt av de som poster 15 omtrent like bilder av seg selv. Eller de som poserer i en hverdagssituasjon, som om der plutselig kom en interessert fotograf spaserende forbi badekaret eller frokostbordet og ble så inspirert at han bare måtte ta bilde. Jeg vil spy av at ungene mine må vokse opp i et samfunn der dette blir normalisert.

Ja ! Enig ! 

Går jeg inn på profilen og ser at nærmest hvert bilde er selvportrett , gjerne close up - selv av folk som ikke engang er særlig vakre - blir jeg flau på deres vegne blandet med en følelse av bekymring , både på vedkommendes vegne , men også mtp fremtiden -som du over skrev hva slags syk tilstand normaliserer vi? 

Les kommentarfeltet under innlegget til SE, om « hooded eyes» heldigvis noen edruelige kommentarer det som gir litt håp.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er reglene for å henvise til nevnte blogginnlegg ??? Har skjønt det er strengt...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingen der en selv står i fokus og verden dreier rundt deg og du kun tolererer ros og smisk, er selvsagt skadelig på individplan og samfunnsmessig er det antakelig enda verre. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Utviklingen der en selv står i fokus og verden dreier rundt deg og du kun tolererer ros og smisk, er selvsagt skadelig på individplan og samfunnsmessig er det antakelig enda verre. 

Det vanvittige er jo at de opparbeider seg en tilhengerskare i tillegg 🙈🙈🙈

som heldigvis mange kommenterer i SE sitt innlegg - : slutt å normaliser kosmetisk operasjon for selv de minste ting (nå øyelokk). 

Det er jo helt morbid ? 

Jeg skrev i et annet innlegg at det burde vært 25 års grense å lese slike blogger og det mener jeg (selv om det er utopisk)- for unge jenter kan ikke ta en moden avgjørelse ang slikt. Hvor mange 14 åringer vil ta Restylane pga diverse bloggere mon tro ? MANGE! 

Igjen, håper de unge jentene har andre forbilder også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kollontaj skrev:

Utviklingen der en selv står i fokus og verden dreier rundt deg og du kun tolererer ros og smisk, er selvsagt skadelig på individplan og samfunnsmessig er det antakelig enda verre

Enig.

Jeg synes på en måte dette med å kun psykologisere omkring den enkelte når man analyserer blogging ikke er så interessant. Det er en forklaringsmodell som innebærer å framelske det egosentriske på en tilsvarende måte som blogger og seflier gjør. For det er ikke bare den enkeltes personlighetstrekk, men også bloggen som genre og form som avgjør hva slags bilder og tekst SoMe flommer over av. Og den formen sier heller noe om tendenser i samfunnet.

Alle ser på hverandre og hermer etter hverandre, både når man poserer/tar bilder, poster dem, og kommenterer dem. Og teknologien i seg selv er i høy grad førende for hvordan kommunikasjonen utspiller seg. Slik blir posting av selfies og selvframstilling i seg selv en måte å henge med på, en måte å signalisere at man forstår sosiale koder og er "innenfor". Resultatet blir at for å være en del av flokken må man i dag tilsynelatende bare vise hvordan man har blikket rettet mot seg selv. Samtidig er "selvene" som "alle" portretterer deprimerende like, tomme og overflatisk kommersialiserte. Det er paradoksalt, dypt ironisk og temmelig trist.

Endret av Aricia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Mangler ord hvordan det kan best forklares. Vi er så opplyst i dag. Vi vet om plastskaden, klimaendringer, atomfaren og uroligheter i verden. Så skal forbruk, shopping, sminke og plastiske operasjoner være kun det alle blogger og instagrammer om. Jeg kveles! Takler ikke flere oppblåste trutmunner og fillersfjes! Barn som brukes kommersielt til foreldres behov for å bli sett og hyllet med daglige likes og ros hvor perfekte de er. Det må jo en dag gå galt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Enig.

Jeg synes på en måte dette med å kun psykologisere omkring den enkelte når man analyserer blogging ikke er så interessant. Det er en forklaringsmodell som innebærer å framelske det egosentriske på en tilsvarende måte som blogger og seflier gjør. For det er ikke bare den enkeltes personlighetstrekk, men også bloggen som genre og form som avgjør hva slags bilder og tekst SoMe flommer over av. Og den formen sier heller noe om tendenser i samfunnet.

Alle ser på hverandre og hermer etter hverandre, både når man poserer/tar bilder, poster dem, og kommenterer dem. Og teknologien i seg selv er i høy grad førende for hvordan kommunikasjonen utspiller seg. Slik blir posting av selfies og selvframstilling i seg selv en måte å henge med på, en måte å signalisere at man forstår sosiale koder og er "innenfor". Resultatet blir at for å være en del av flokken må man i dag tilsynelatende bare vise hvordan man har blikket rettet mot seg selv. Samtidig er "selvene" som "alle" portretterer deprimerende like, tomme og overflatisk kommersialiserte. Det er paradoksalt, dypt ironisk og temmelig trist.

Takk, det er akkurat dette jeg også observerer. 

Det er jo galskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...