Gå til innhold

Sykemeldt fra eksamen, hvordan blir det med stipend for vår halvåret?


Rebest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg studerer bachelor i sykepleie, og skulle etter planen avlagt eksamen i emnet SYP-1012 imorgen. Pga ulike årsaker har jeg blitt sykemeldt fra eksamen. Erklæringen fra legen er selvsagt sendt til  skolens fakultet, og etter en samtale med Lånekassen pr telefon fikk jeg beskjed om at denne også måtte sendes til dem - dette er også gjort. Logget inn på min side på lånekassen idag, og ser at de mottok brevet 11 des. Den står i behandlingskø... Jeg har ikke søkt om sykestipend eller noen ekstra stønad, kun dokumentert at jeg ikke avlegger eksamen. Noen som har vært gjennom noe av det samme, og fortsatte utbetalingene som før? Når jeg trykker på linken for å se hvor lang behandlingstid det er, kommer jeg bare til siden at lån og stipend er innvilget, alle felt er grønne, og utbetalingsplanen for vår semesteret er der, men denne er selvsagt ikke startet ettersom jeg først idag betalte semesteravgiften, og jeg må melde meg opp til eksamen i vårens emner når det er klart. Er fryktelig redd for at jeg nå blir stående uten stipend/lån i flere uker/måneder... På telefon fikk jeg inntrykk av at dette var en smal sak, men hadde vært fint å høre erfaringer fra andre som har vært i samme situasjon 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

Du får støtte fra Lånekassen så lenge du ikke er forsinket med mer enn 60 studiepoeng😊 Hvis dette er den eneste eksamen du har fått støtte for hvor du ikke tar eksamen er du bare 7,5 studiepoeng forsinket. 

Anonymkode: 7c0d4...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Du får støtte fra Lånekassen så lenge du ikke er forsinket med mer enn 60 studiepoeng😊 Hvis dette er den eneste eksamen du har fått støtte for hvor du ikke tar eksamen er du bare 7,5 studiepoeng forsinket. 

Anonymkode: 7c0d4...0b2