Gå til innhold

Folk som ikke spør om noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker heller ikke sånne mennesker. Jeg er veldig omgjengelig og utadvendt og det blir alt for stort ''gap'' mellom meg og slike. Var tidligere venn med en jente på studiet som var slik. Var ute og spiste med henne flere ganger, hvor det omtrent ikke var mulig å føre en samtale med henne. Hun svarte alltid kort og hadde ingen oppfølgingsspørsmål. Ble bare sittende og prate om meg og mitt. Og jeg er IKKE en person som tar mye plass i en samtale, eller en som liker å bare snakke om meg selv. Men med henne ble det nesten alltid slik, noe som ble veldig ubehagelig.

Tror nok ikke sjenanse er problemet her. Det er nok mer at disse personene er veldig innesluttet i tillegg.  Jeg har mange venninner som er ganske sjenerte, men vi klarer fint å ha en samtale på tomannshånd hvor begge gir. Derimot i grupper er disse venninnene mine mer passive og sier ikke stort, eller i møte med nye personer er de ikke sprudlende og viser ikke interesse for nye mennesker. 

Det fører dessuten til at man blir veldig intervjuende, og jeg opplever det som ganske stressende for å være helt ærlig. Synes det blir veldig ubehagelig. Jeg har ikke problemer med stillhet i samtaler, men når det blir gjennomgående og en aldri får noe tilbake eller spørsmål rettet mot seg selv blir det veldig slitsomt. Du føler du må dra og dra for å få noe ut. 

Datet også en fyr som var slik. Var helt umulig å ha en samtale med han om noe som helst. Veldig korte svar, og veldig lite reaksjon på det jeg sa. Vi måtte se på TV for å klare å ha en samtale. Altså kommentere ting som skjedde i filmer og serier. Vi laget ofte mat sammen og kunne ikke sitte ved et bord å spise for eksempel. Måtte alltid spise foran Tven, for at det ikke skulle bli kleint. Denne fyren hadde massevis av venner, og ble ansett som en veldig kul fyr. Jeg derimot kunne ikke se at han hadde noe personlighet i det hele tatt. 

Anonymkode: baa78...b8e

Spot on! Det er akkurat sånn det er. Du føler at du selv spør og graver, men så prøver du bare å være hyggelig. Det er skikkelig slitsomt! 

Jeg har i den seneste tiden tenk at jeg ikke orker å ha venner som får meg til å føle meg solm et dårlig og kjipt mennske. God venner skal få deg til å føle deg bra:) 

Takk for et nyansert og ærlig svar

Anonymkode: ea804...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som er veldig utadvendt og prater mye. Men hun spør sjelden meg og kommer det et spørsmål så er det ingen oppfølgingsspørsmål så da da stopper mitt bidrag. Men hun prater masse selv når jeg spør og viser interesse for hennes liv. Noen ganger forsøker jeg å vri samtalen over på noe som har med meg og gjøre ettersom hun ikke spør meg. For eksempel, sånn gjør broren min også, eller noe. Men da fortsetter hun med å snakke om seg selv. Blir litt slitsomt i lengden. Jeg tenker at etter vi treffes vet hun egentlig ikke hvordan jeg har det eller hva som foregår i livet mitt. Man føler seg jo mindre interessant. 

Anonymkode: 72911...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hactar skrev:

Jeg er ikke så veldig glad i å parere spørsmål, føler det blir litt småpratspingpong med spørsmål meg hit og dit. Kanskje du heller kan prøve å fortelle noe selv og se om hun kommer mer inn i samtalen da?

Eventuelt er hun ikke så glad i å småprate generelt, uten at det sier så mye mer om henne som menneske enn at hun ikke er så glad i å småprate. 

Må signere dette. Jeg syns det blir en slitsom samtale å bare spørre om ting frem og tilbake. Da er jo kommunikasjonen mest bare for å fylle tiden. Å heller fortelle en historie, en hendelse, en tanke  eller refleksjon og erfaring man har gjort seg, diskutere problemstillinger i samfunnet osv er mye bedre syns jeg for da kan man assosiere til det og få noe nyttig ut av det. 

Jeg er sånn som aldri spør, men heller hopper inn i emnene den andre forteller om og bidrar med mine innspill på den måten 

Anonymkode: 045f6...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som er veldig utadvendt og prater mye. Men hun spør sjelden meg og kommer det et spørsmål så er det ingen oppfølgingsspørsmål så da da stopper mitt bidrag. Men hun prater masse selv når jeg spør og viser interesse for hennes liv. Noen ganger forsøker jeg å vri samtalen over på noe som har med meg og gjøre ettersom hun ikke spør meg. For eksempel, sånn gjør broren min også, eller noe. Men da fortsetter hun med å snakke om seg selv. Blir litt slitsomt i lengden. Jeg tenker at etter vi treffes vet hun egentlig ikke hvordan jeg har det eller hva som foregår i livet mitt. Man føler seg jo mindre interessant. 

Anonymkode: 72911...242

Det kunne vært meg. Jeg misliker selv gravende spørsmål om meg fra venninder   , derfor unngår jeg å grave hos dem også. Jeg verdsetter bestevenninnene mine høyt men forventer at de øser ut selv om det er noe.  Som venninder bør man kunne være komfortable nok med hverandre til å "ta sin plass" 

Anonymkode: 045f6...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært meg. Jeg misliker selv gravende spørsmål om meg fra venninder   , derfor unngår jeg å grave hos dem også. Jeg verdsetter bestevenninnene mine høyt men forventer at de øser ut selv om det er noe.  Som venninder bør man kunne være komfortable nok med hverandre til å "ta sin plass" 

Anonymkode: 045f6...706

Som venninner bør man kunne vise et snev av interesse for hverandres liv. 

Anonymkode: 94bf3...d4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det ikke om at jeg ikke er interessert, men jeg er elendig til å stille spørsmål, komme på hva man skal spørre om, og man kommer til et punkt hvor «og du?» ikke funker heller 😅

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av de som ikke spør. 

Jeg driter i deg og ditt liv. 🙂

Anonymkode: 2c4ea...b5c

Hyggelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som venninner bør man kunne vise et snev av interesse for hverandres liv. 

Anonymkode: 94bf3...d4d

Selvfølgelig spør man hvordan går det, har du snakket med han fyren du liker,  hvordan går det med din søster som er syk osv men man er altså nødt til å komme med noe bensin selv også for at bålet skal holde, og ikke bare svare "Det går bra " uten å fortelle hva man har gjort i det siste eller hva som foregår, "Ja snakket med han i går,  får se hva som skjer" uten å dele noe mer av tanker og følelser rundt flørten sin osv. 

Å måtte stille spørsmål på rams innenfor samme tema blir å måtte hale og dra info ut av folk, noe jeg selv hater folk gjør med meg, det blir en nesten truende intervju setting. Vil man snakke om noe så får man si det selv 

Anonymkode: 045f6...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...