Gå til innhold

Folk som ikke spør om noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har møtt ei venninne av ei venninne av meg noen ganger nå i sosialt lag. Hver gang prøver jeg å være hyggelig og holde samtalen i gang. Hver gang stiller jeg spørsmål til henne, men hun stiller ingen tilbake. Så da dør samtalen fort ut.

Mennnesker som er slik slår meg som litt uinteressante, og er de rett og slett ikke spesielt interesserte i andre? Jeg anser meg selv sol utadvendt og hyggelig..

Anonymkode: ea804...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så veldig glad i å parere spørsmål, føler det blir litt småpratspingpong med spørsmål meg hit og dit. Kanskje du heller kan prøve å fortelle noe selv og se om hun kommer mer inn i samtalen da?

Eventuelt er hun ikke så glad i å småprate generelt, uten at det sier så mye mer om henne som menneske enn at hun ikke er så glad i å småprate. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv sånn at jeg bare svarer på det jeg blir spurt om å spør sjeldent om noe tilbake.Jeg mener ikke å være uhøflig å det er ikke sånn at jeg ikke er intressert i å vite mer om personen,er heller det at jeg kommer ikke på en eneste ting å spørre om fordi jeg sliter litt sosialt.Synes smalltalk er vanskelig dessverre selv om det er noe jeg skulle ønske jeg var bedre på.

Anonymkode: ea851...fe8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hactar skrev:

Jeg er ikke så veldig glad i å parere spørsmål, føler det blir litt småpratspingpong med spørsmål meg hit og dit. Kanskje du heller kan prøve å fortelle noe selv og se om hun kommer mer inn i samtalen da?

Eventuelt er hun ikke så glad i å småprate generelt, uten at det sier så mye mer om henne som menneske enn at hun ikke er så glad i å småprate. 

Ja, det går jo an, å fortelle om ting, men det virker jo også litt skrytete kanskje? Eller kanskje det ikke er det

Anonymkode: ea804...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv sånn at jeg bare svarer på det jeg blir spurt om å spør sjeldent om noe tilbake.Jeg mener ikke å være uhøflig å det er ikke sånn at jeg ikke er intressert i å vite mer om personen,er heller det at jeg kommer ikke på en eneste ting å spørre om fordi jeg sliter litt sosialt.Synes smalltalk er vanskelig dessverre selv om det er noe jeg skulle ønske jeg var bedre på.

Anonymkode: ea851...fe8

Hei! Jeg forstår at smaltalk er vanskelig ja, men jeg er veldig lett å snakke med,hehe. Denne dama virker ikke sjenert eller noe. Det er derfor jeg lurer. 

Anonymkode: ea804...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg forstår at smaltalk er vanskelig ja, men jeg er veldig lett å snakke med,hehe. Denne dama virker ikke sjenert eller noe. Det er derfor jeg lurer. 

Anonymkode: ea804...4de

Kanskje ikke for henne? Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 3f2ba...aa2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sånn fordi jeg bare får helt panikk og ikke klarer å komme på en eneste ting. Klarer å svare på spørsmålene, men hjernen min er omtrent tom, og jeg bare kommer ikke på noe som helst! Hater det.. 

Anonymkode: b66c8...b3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er sånn fordi jeg bare får helt panikk og ikke klarer å komme på en eneste ting. Klarer å svare på spørsmålene, men hjernen min er omtrent tom, og jeg bare kommer ikke på noe som helst! Hater det.. 

Anonymkode: b66c8...b3e

Huff, det høres ikke bra ut. Jeg tenkte hun kanskje var litt arrogant, men det kan jo være helt andre grunner til at hun ikke stiller spørsmål tilbake. Takk for nyansering:) 

Anonymkode: ea804...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det går jo an, å fortelle om ting, men det virker jo også litt skrytete kanskje? Eller kanskje det ikke er det

Anonymkode: ea804...4de

Det kommer jo helt an på hva du forteller om. Det må jo ikke nødvendigvis være om deg selv en gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn. Noen ganger fordi jeg får angst når folk snakker til meg og hjernen fryser, men som oftest bare fordi jeg er for sliten. Er ganske deprimert og smalltalk er det siste som interesserer meg nå for tiden, det tar bare energi, energi jeg ikke har i utgangspunktet. Liker best å bare være tilstede uten å delta i samtaler osv. Vet dette gjør at enkelte ser på meg som overlegen. Dem om det. 

Anonymkode: 7e621...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hactar skrev:

Det kommer jo helt an på hva du forteller om. Det må jo ikke nødvendigvis være om deg selv en gang. 

Nei, det må vel ikke det. Skal prøve på det neste gang

Anonymkode: ea804...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har møtt ei venninne av ei venninne av meg noen ganger nå i sosialt lag. Hver gang prøver jeg å være hyggelig og holde samtalen i gang. Hver gang stiller jeg spørsmål til henne, men hun stiller ingen tilbake. Så da dør samtalen fort ut.

Mennnesker som er slik slår meg som litt uinteressante, og er de rett og slett ikke spesielt interesserte i andre? Jeg anser meg selv sol utadvendt og hyggelig..

Anonymkode: ea804...4de

Kanskje hun ikke vil stikke nesen sin i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk i et forhold med en som var sånn. Han spurte aldri om hvordan dagen min hadde vært, hvordan eksamen hadde gått, hvordan jeg hadde det o.l. Hvis jeg sa jeg hadde hatt en skikkelig dårlig dag kunne han svare med «åja, huff». Aldri noe spørsmål om hva som hadde skjedd eller om det gikk bedre. Han var forøvrig sånn i bli-kjent fasen også. Snakka om seg selv, men spurte aldri noe om meg. Lurte aldri på noe. 

Etter 1 år innrømmet han at han aldri hadde hatt følelser (og egentlig aldri brydd seg). 

Så jeg styrer langt unna folk som er sånn, inkludert nye venner. Har du f eks så angst at du ikke klarer å spørre hvordan dagen min har vært når jeg har spurt deg, så er jo det leit, men sånt orker jeg rett og slett ikke. Så skjønner at du reagerer TS.

Anonymkode: 88df2...1c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var faktisk i et forhold med en som var sånn. Han spurte aldri om hvordan dagen min hadde vært, hvordan eksamen hadde gått, hvordan jeg hadde det o.l. Hvis jeg sa jeg hadde hatt en skikkelig dårlig dag kunne han svare med «åja, huff». Aldri noe spørsmål om hva som hadde skjedd eller om det gikk bedre. Han var forøvrig sånn i bli-kjent fasen også. Snakka om seg selv, men spurte aldri noe om meg. Lurte aldri på noe. 

Etter 1 år innrømmet han at han aldri hadde hatt følelser (og egentlig aldri brydd seg). 

Så jeg styrer langt unna folk som er sånn, inkludert nye venner. Har du f eks så angst at du ikke klarer å spørre hvordan dagen min har vært når jeg har spurt deg, så er jo det leit, men sånt orker jeg rett og slett ikke. Så skjønner at du reagerer TS.

Anonymkode: 88df2...1c3

Hei! Så trist historie. Er så kjipt når den andre virker totalt uinteressert i ditt liv. Jeg er litt sånn som deg, jeg tenker fort at jeg ikke orker noe nærmere vennskap/ kjæresteforhold når folk er sånn, for vi er rett og slett for ulike.. 

Anonymkode: ea804...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker heller ikke sånne mennesker. Jeg er veldig omgjengelig og utadvendt og det blir alt for stort ''gap'' mellom meg og slike. Var tidligere venn med en jente på studiet som var slik. Var ute og spiste med henne flere ganger, hvor det omtrent ikke var mulig å føre en samtale med henne. Hun svarte alltid kort og hadde ingen oppfølgingsspørsmål. Ble bare sittende og prate om meg og mitt. Og jeg er IKKE en person som tar mye plass i en samtale, eller en som liker å bare snakke om meg selv. Men med henne ble det nesten alltid slik, noe som ble veldig ubehagelig.

Tror nok ikke sjenanse er problemet her. Det er nok mer at disse personene er veldig innesluttet i tillegg.  Jeg har mange venninner som er ganske sjenerte, men vi klarer fint å ha en samtale på tomannshånd hvor begge gir. Derimot i grupper er disse venninnene mine mer passive og sier ikke stort, eller i møte med nye personer er de ikke sprudlende og viser ikke interesse for nye mennesker. 

Det fører dessuten til at man blir veldig intervjuende, og jeg opplever det som ganske stressende for å være helt ærlig. Synes det blir veldig ubehagelig. Jeg har ikke problemer med stillhet i samtaler, men når det blir gjennomgående og en aldri får noe tilbake eller spørsmål rettet mot seg selv blir det veldig slitsomt. Du føler du må dra og dra for å få noe ut. 

Datet også en fyr som var slik. Var helt umulig å ha en samtale med han om noe som helst. Veldig korte svar, og veldig lite reaksjon på det jeg sa. Vi måtte se på TV for å klare å ha en samtale. Altså kommentere ting som skjedde i filmer og serier. Vi laget ofte mat sammen og kunne ikke sitte ved et bord å spise for eksempel. Måtte alltid spise foran Tven, for at det ikke skulle bli kleint. Denne fyren hadde massevis av venner, og ble ansett som en veldig kul fyr. Jeg derimot kunne ikke se at han hadde noe personlighet i det hele tatt. 

Anonymkode: baa78...b8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg forstår at smaltalk er vanskelig ja, men jeg er veldig lett å snakke med,hehe. Denne dama virker ikke sjenert eller noe. Det er derfor jeg lurer. 

Anonymkode: ea804...4de

Selv om du kanskje er lett å prate med, er det ikke så lett å stille spørsmålene om man ikke vet hva man skal spørre om :) 

 

Jeg liker veldig godt å prate med folk, men er udugelig på å starte samtaler, samt å holde de i gang. Får jeg et spørsmål, svarer jeg gjerne med "du da?", eller lignende som går tilbake til personen, liksom. Men klarer ikke å holde det i gang etter det, hverken ved å spørre et helt annet spørsmål, eller å finne noe å snakke om. Og det er ikke fordi jeg syns folk er uinteressant - jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å fortsette samtalen :)

 

Jeg glimter til innimellom, men det er alt for sjelden, dessverre :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig er jeg glad jeg snublet over dette, fordi dette er noe jeg har tenkt mye på! 

Jeg tolker fraværet av spørsmål som mangel på interesse. På det nye arbeidsstedet mitt er det så og si ingen som stiller spørsmål til meg og det etterlater meg med en følelse av ekskludering. Det er egentlig en relativ kjip følelse. Men tror det bare er å la være å spørre de også, med mindre det er noen veldig konkrete ting som hva klokken er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som ikke spør. 

Jeg driter i deg og ditt liv. 🙂

Anonymkode: 2c4ea...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av de som ikke spør. 

Jeg driter i deg og ditt liv. 🙂

Anonymkode: 2c4ea...b5c

Du foretrekker at folk heller intervjuer om livet ditt? For det er sånn det føles

Anonymkode: ea804...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...