Gå til innhold

Dårlig følelse etter levering av siste eksamen, stress.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Dette er mitt første år som høyskolestudent. Jeg jobber 100% og studerer 100%. Har hatt totalt 5 eksamener, hvor det har vært en eksamen hver uke etter hverandre. Leverte den siste i dag.

Nå sitter jeg her med følelser jeg ikke trodde jeg kom til å ha. Føler meg utslitt og vil bare gråte. Hadde trodd at jeg skulle juble av glede for at det er ferie, men nei. 

Føler jeg har stengt inne alt stresset i løpet av dette semesteret, og nå vil alt komme ut. 

Er det flere som har det på samme måte? 

Anonymkode: a3203...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der krever veldig mye jobbing, så ikke rart om du blir utslitt! Sett deg ned, la tårene trille, og forsøk å være litt sosial dersom du er av typen som isolerer deg for å jobbe produktivt. Du må jo være helt "utsultet" på andre områder. Jeg har langt færre eksamener og jobber ikke 100% ved siden av og jeg er sliten også. Anbefaler å gjøre ting som får deg over på andre tanker, som å være sosial som sagt, le og slappe av med en film, gå tur, trene etc. Du har all grunn til å være sliten, og da er det lurt å restituere hjernen litt :) Ha en gledelig jul! Vær stolt av innsatsen din!

Anonymkode: 90fd7...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid samme følelse når jeg er ferdig for semesteret. Jeg ser for meg at jeg skal bli hoppende glad, men det eneste som skjer er at jeg bare griner og griner og griner.

Tror det er stresset som forlater kroppen.

Det høres ut som du har det samme. Vit at når du er ferdig med å gråte så er alt over og du kan gå tilbake til "normaltilstand" igjen.Jeg syns du er veldig flink som har 100% jobb og 100% studier, og står i alle fag. Det er det jaggu meg ikke mange andre som klarer!!!! Håper du klapper deg selv litt på skulderen også ❤️

Anonymkode: 31174...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge to❤️ Godt å høre at det ikke er bare jeg som føler det slik. Takk for støtte, trøst og gode ord. Det hjelper veldig. Nå skal jeg gråte ferdig, før jeg skal lage noe ekstra godt til middag. Skal også ta imot rådet om å være mer sosial. 

God jul til dere begge❤️ 

Anonymkode: a3203...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er en påkjenning å studere 100% samtidig som man jobber 100%. Det er ikke slik det er ment.

Anonymkode: 6e682...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart det er en påkjenning å studere 100% samtidig som man jobber 100%. Det er ikke slik det er ment.

Anonymkode: 6e682...852

Dessverre så har jeg ikke noe valg, og det er heldigvis kun første året det skal være slik.

Anonymkode: a3203...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er heller ingen automatikk i at mindre jobb gir mer studietid.

Jeg kjenner folk med 2 deltidsjobber og diverse verv og interesser ved siden av studiene, som jobber flere studietimer enn meg og får bedre karakterer enn meg og andre som ikke har noen jobb ved siden.

Jeg tror jobb gjør deg mer effektiv og evner deg til å sortere ut kun det mest nødvendige. Jo mer fritid du har, jo mindre leser du, og det du leser kan det hende at bare er fyllteksten og ikke selve essensen.

Anonymkode: 0166c...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ingen automatikk i at mindre jobb gir mer studietid.

Jeg kjenner folk med 2 deltidsjobber og diverse verv og interesser ved siden av studiene, som jobber flere studietimer enn meg og får bedre karakterer enn meg og andre som ikke har noen jobb ved siden.

Jeg tror jobb gjør deg mer effektiv og evner deg til å sortere ut kun det mest nødvendige. Jo mer fritid du har, jo mindre leser du, og det du leser kan det hende at bare er fyllteksten og ikke selve essensen.

Anonymkode: 0166c...872

Ja, jeg føler selv at jeg har studert effektivt og funnet en studieteknikk som passer for meg og de forskjellige kursene. De dagene jeg har hatt fri derimot har jeg faktisk brukt mindre tid med studiene, så det er nok sannhet i det du sier. 

Skrive oppgaver på kafé er også noe som er meget effektiv, og ikke bare sitte hjemme. I går satt jeg feks 9 timer på samme kafé. De ansatte må ha begynt å lure 😅 

Så lenge man organiserer tiden godt så er det fullt mulig, og tror denne erfaringen vil være positivt for en fremtidig arbeidsgiver. Min nåværende arbeidsgiver er hvertfall imponert. 

Men tilbake til det tråden handlet om, så virker det som om det er normalt å gråte og være lei seg ved semesterslutt uavhengig av jobb- og studiebelastning😊 

Anonymkode: a3203...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...