Gå til innhold

Når teste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en syklus på ca.28 dager, og jeg fikk positiv eggløsningstest på tirsdag 11/12 (syklusdag 18). Testen ble negativ igjen neste dag. Hvilken dag kan jeg evt, ta graviditetstest så det ikke blir for tidlig? Mensen blir vel da forskjøvet? Jeg har aldri fått positiv EL-test før og har bare gått ut i fra dag 14 i syklusen :P Jeg skal egentlig ha TR nå på lørdag, men det blir vel feil i forhold til eggløsningen? 

Kunne jo bare vente å se om mensen dukker opp, men håååper jo på positiv test denne måneden og dagene blir lange😆  

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville venta til to uker etter antatt eggløsning (om ikke mensen kommer i mellomtiden). Da burde en graviditetstest gi sikkert svar. Lykke til! 😊

Anonymkode: 14d6d...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville venta til to uker etter antatt eggløsning (om ikke mensen kommer i mellomtiden). Da burde en graviditetstest gi sikkert svar. Lykke til! 😊

Anonymkode: 14d6d...28c

Okai, takk for svar :) Da må jeg bare smøre meg med tålmodighet😆

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå ca. 14 dager til mens igjen etter EL. Men du kan teste tidligst 5 dager før mens, men noen må kanskje testene senere i syklusen for å få positiv test. Lykke til😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å vente til mensen ikke kommer, eller ihvertfall 14 dager etter antatt eggløsning :)

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste du når du hadde eggløsning da? Jeg har alltid fått positiv test etter IKM, men da har jeg ikke visst når eggløsningen har vært. Nå vet jeg jo når den har vært :) Hvis EL-testene stemmer da, og kroppen min har gjort jobben :P 

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jenta98 skrev:

Jeg fikk ikke positiv før 2 dager ETTER ikm. 👍🥰

Visste du når du hadde eggløsning da? Jeg har alltid fått positiv test etter IKM, men da har jeg ikke visst når eggløsningen har vært. Nå vet jeg jo når den har vært :) Hvis EL-testene stemmer da, og kroppen min har gjort jobben :P 

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv 9 dpo. Du kan teste på 1 juledag feks så er du relativ sikker 😊

Anonymkode: 803ca...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Anbefaler å vente til mensen ikke kommer, eller ihvertfall 14 dager etter antatt eggløsning :)

Lykke til ❤️

Ja det beste hadde vært å vente på mensen, men merker at jeg vil teste allerede😆

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk positiv 9 dpo. Du kan teste på 1 juledag feks så er du relativ sikker 😊

Anonymkode: 803ca...d0c

Ja jeg tenkte på det :) Da vil jeg være 13 dpo. Når du fikk positiv 9 dpo, var det så vidt positiv test eller var du ikke i tvil?😊

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo i utgangspunktet teste så tidlig du vil, men man kan fort bli tussete av å tyde skyggestreker, svake streker og blendahvite tester. En annen ting,  er du sikker på du vil vite om du har hatt en kjemisk graviditet eller ikke, kanskje det er best å ikke vite? 

Ved å vente til etter du forventer mens, får du mye klarere svar. Ikke det at jeg alltid har vært flink til å ikke teste tidlig...😜

Anonymkode: b794f...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo i utgangspunktet teste så tidlig du vil, men man kan fort bli tussete av å tyde skyggestreker, svake streker og blendahvite tester. En annen ting,  er du sikker på du vil vite om du har hatt en kjemisk graviditet eller ikke, kanskje det er best å ikke vite? 

Ved å vente til etter du forventer mens, får du mye klarere svar. Ikke det at jeg alltid har vært flink til å ikke teste tidlig...😜

Anonymkode: b794f...6ae

Ja, det verste er jo å tyde streker som kanskje ikke er streker, men så hører jeg de som har ganske klare positive tester ganske tidlig :P men, ja det er kanskje bedre og ikke vite hvis man får falsk test eller skyggestreker😔 Har hatt kjemisk en gang. Tenkte litt å teste på julaften på morgenen, men blir kanskje litt tidlig og hvis den er negativ så blir jeg jo skuffa. Er kanskje bedre å ikke vite til etter det.

Anonymkode: 6f1de...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det beste hadde vært å vente på mensen, men merker at jeg vil teste allerede😆

Anonymkode: 6f1de...84d

Det forstår jeg veldig godt! Jeg greidde å holde meg til IKM, men var flere ganger jeg var nær å teste. Er 12+3 nå ❤

Håper den sitter hos deg også 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...