Gå til innhold

flere døtre her som synes det er slitsomt at mamma er redd for dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Man kan ikke forstå hvordan det oppleves å være forelder før man er blitt det selv. Å klage på foreldre hører oppveksten til. Foreldre er dumme, forstår ingenting, har glemt hvordan det er å være ung, bekymrer seg for bagateller, og er hysteriske. Å få egne barn til å forstå hvorfor man er bekymret, er umulig. Tenåringer og unge voksne har en hjerne som ikke er fullt utviklet ennå, og tror de er usårlige. Vi som er blitt voksne, vet jo at det ikke stemmer. Derfor bekymrer vi oss når vi ser ungene våre ta ukloke valg, og ikke hører på råd.

Nesten 30. Men hvorfor i helvete skal jeg høre på de idiotiske og kjedelige rådene til mamma? Hun hørte aldri på mine råd. 

Anonymkode: 370f4...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 30. Men hvorfor i helvete skal jeg høre på de idiotiske og kjedelige rådene til mamma? Hun hørte aldri på mine råd. 

Anonymkode: 370f4...f21

Ok, du er 30, men virker ikke veldig voksen for det. Det er selvfølgelig helt opp til deg å velge å ignorere rådene fra moren din. Mulig moren din synes dine råd ikke var verdt å lytte til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

Ok, du er 30, men virker ikke veldig voksen for det. Det er selvfølgelig helt opp til deg å velge å ignorere rådene fra moren din. Mulig moren din synes dine råd ikke var verdt å lytte til. 

Hun ville ikke forlate mannen som slo barnet hennes. Synes bare hun er en tåpelig kvinne som har feilet og nå har masse erfaringer og jeg skal liksom lære av henne osv 😛

Anonymkode: 370f4...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nesten 30? Da bor du vel for deg selv. Moren din ser ikke hva du gjør, og du velger selv hva du vil fortelle henne. Skjer det noe du vet trigger henne, ikke fortell det! 

Anonymkode: 8efd1...74a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, IommI skrev:

Det kommer en dag hvor du ikke har en mor, mulig du forstår det da. Kanskje du kommer til å angre på oppførselen din. Det lønner seg å oppføre seg. 

Det høres ut som både du og ts ikke har helt optimale foreldre men i hver sin ytterlighet. Selv om du har opplevd at dine har involvert seg for lite er det heller ikke bra at foreldre "bruker" barna  på på den måten ts beskriver. Barna skal ikke være foreldrenes psykolog og de skal ikke få ansvaret for foreldrenes overdrevne angst. Foreldre skal ikke manipulere barna, styre barna og leve livet sitt gjennom voksne barn. 

Anonymkode: 53e77...3d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ville ikke forlate mannen som slo barnet hennes. Synes bare hun er en tåpelig kvinne som har feilet og nå har masse erfaringer og jeg skal liksom lære av henne osv 😛

Anonymkode: 370f4...f21

Alle kan feile, og at du ser ned på moren din etter at hun har opplevd noe traumatisk og vanskelig, sier mye om modningsnivået ditt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som både du og ts ikke har helt optimale foreldre men i hver sin ytterlighet. Selv om du har opplevd at dine har involvert seg for lite er det heller ikke bra at foreldre "bruker" barna  på på den måten ts beskriver. Barna skal ikke være foreldrenes psykolog og de skal ikke få ansvaret for foreldrenes overdrevne angst. Foreldre skal ikke manipulere barna, styre barna og leve livet sitt gjennom voksne barn. 

Anonymkode: 53e77...3d6

Jeg ser at Ts. skrev at hun nærmer seg tredve. Jeg regnet med hun var tenåring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Era Vulgaris skrev:
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun ville ikke forlate mannen som slo barnet hennes. Synes bare hun er en tåpelig kvinne som har feilet og nå har masse erfaringer og jeg skal liksom lære av henne osv 😛

Anonymkode: 370f4...f21

Alle kan feile, og at du ser ned på moren din etter at hun har opplevd noe traumatisk og vanskelig, sier mye om modningsnivået ditt

Du skjønner ikke frustrasjonen over at moren til TS er så opptatt av å beskytte henne mot mer eller mindre reelle farer nå når hun er voksen, når hun ikke tok jobben med å beskytte TS da hun var barn?

Kanskje klarte ikke moren bedre den gangen, men da har hun også diskvalifisert seg til å være TS sitt «kompass» nå. Da må det være lov å si at man vil ta sine egne valg på egen risiko, og at mor må tåle å eventuelt føle seg engstelig fremfor å legge begrensninger på voksne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens! Det er ikke bra at en datter føler hun må ta hensyn til sine mors følelser hele tiden. Moren sliter muligens med angst som ta føler hun må demme opp for og ta hensyn til. Ts er 30 år og trenger sikkert hjelp fra psykolog til å løsrive seg og la nor ta ansvar for sine følelser. 

Dette handler ikke om at Ts ikke skjønner hvordan det er å være mor. Det er noe mer problematisk. 

Anonymkode: 9fd68...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo folkens! Det er ikke bra at en datter føler hun må ta hensyn til sine mors følelser hele tiden. Moren sliter muligens med angst som ta føler hun må demme opp for og ta hensyn til. Ts er 30 år og trenger sikkert hjelp fra psykolog til å løsrive seg og la nor ta ansvar for sine følelser. 

Dette handler ikke om at Ts ikke skjønner hvordan det er å være mor. Det er noe mer problematisk. 

Anonymkode: 9fd68...307

ja det er kanskje noe problematisk, men nå er jeg bare oppvokst hos en mor og aner ikke hvordan det egentlig skal være.
Du har også mødre som nesten kaster ungene på dør når de blir 18. Har en god kompis, ene broren hans dro i krigen faktisk, han er i Norge nå da, men moren hans virket aldri noe bekymret. 
Mamma sier: "skal jeg bare drite i deg da? skal jeg bare si reis? gå for det!" ? 
Det finnes en mellomting? jeg har sagt til mamma at hun kanskje bør sjekke om hun lider av angst, men hun er ikke åpen for diagnoser og har alltid ment at hun tar veldig vare på seg selv og er veldig sunn. 
Bestemor (hennes mor) var vitne til at jeg ble slått som barn, av mannen hun var med.... men hun spurte liksom ikke sin mor om det var greit at hun var sammen med han. 

Anonymkode: 370f4...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syntes det var døds irriterende,  men med alderen forstod jeg mer og mer hvorfor. 1 av 3 kvinner opplever overgrep og verden er faktisk ikke så grei når man er fysisk underlegen,  seksuelt undertrykt og for eksempel lavere toleranse for alkohol , opplært til å være hyggelige så når taxi sjåføren blir litt overglad og ubehagelig påtrengende er terskelen bred før man slår han og hopper ut av bilen i fart osv. 

 

Anonymkode: f4dad...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt det slik med moren min, men igjen så har hun aldri fungert som en ordentlig mamma. Hun har aldri satt seg selv til side for meg på noen måte. Hun har aldri bekymret seg over om jeg har det bra. Aldri spurt hvordan jeg har det eller gitt noe uttrykk for å bry seg. 

Nå er jeg mamma selv og har bikket 25 så jeg kan lett se hvordan en mamma burde være. En mamma er en omsorgsperson som setter sine behov til side for barnet sitt til en hver tid. Hun bekymrer seg for alt rundt barnet hele tiden. Noen mødre er flinke til å ikke vise det så sterkt, mens andre viser alt av følelser. 

Du går nå til psykolog og du har det litt vanskelig så er det ikke rart at det er en bekymret hønemor på saken. Fortell henne at det er ok at hun er bekymret, men at du ikke liker at hun legger angsten sin som en byrde på deg. Si at du kommer deg gjennom dette, men at du trenger å gjøre det på din måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun ville ikke forlate mannen som slo barnet hennes. Synes bare hun er en tåpelig kvinne som har feilet og nå har masse erfaringer og jeg skal liksom lære av henne osv 😛

Anonymkode: 370f4...f21

Gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør er det noe som heter.

Anonymkode: c18af...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om moren din blir bekymret for alt du gjør bør du la være å fortelle henne hva du gjør. Det er ikke bra at en mor legger sine følelser og angst over på barna. Du er ikke ansvarlig for hennes følelser. Husk det! Det er det hun selv som er. Du trenger en litt større løsrivelsesprosess en andre, og det er ikke noe rart. Moren din har gitt deg skyldfølelse hele oppveksten og latt det ligge på deg å ta ansvar for henne. Et barn skal ikke være den som tar ansvar for den voksne.

Anonymkode: f925e...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 22.49, IommI skrev:

Er ikke det bedre enn en mor som ikke liker deg, eller bryr seg om deg? 

Mellomting...

Anonymkode: c2f9c...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...