Gå til innhold

Hjelp til å bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge prøvde dere å bli gravid på egenhånd før dere valgte å spørre om hjelp? I såfall hvor fort ble dere gravid etter det?

Anonymkode: d43f9...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 1 år om man er under 35. 6 mnd etter det.

Anonymkode: 63790...dba

Gjelder det også om man går privat? 

Anonymkode: d43f9...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge prøvde dere å bli gravid på egenhånd før dere valgte å spørre om hjelp? I såfall hvor fort ble dere gravid etter det?

Anonymkode: d43f9...d7b

Vi prøvet nesten 3 år før vi søkte hjelp.. Så ble det ventetid på 4 måneder, siden de hadde sommerstengt i mellomtiden🙈 Dette var kommunalt!😊 Vi var gjennom ivf i august, ble gravid på første forsøk.. Er snart 19 uker på vei😍👏 

Men man må være aktiv prøver i et år, for å søke om hjelp😊👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maya89 skrev:

Vi prøvet nesten 3 år før vi søkte hjelp.. Så ble det ventetid på 4 måneder, siden de hadde sommerstengt i mellomtiden🙈 Dette var kommunalt!😊 Vi var gjennom ivf i august, ble gravid på første forsøk.. Er snart 19 uker på vei😍👏 

Men man må være aktiv prøver i et år, for å søke om hjelp😊👍 

Gratulerer, så utrolig kjekt at det klaffet på første forsøk 😍❤️ Vi har ikke prøvd så lenge som ett år, men er så utolmodig! Så vurderer nesten å gjøre det privat, men det er så dyrt 🙈

Anonymkode: d43f9...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer, så utrolig kjekt at det klaffet på første forsøk 😍❤️ Vi har ikke prøvd så lenge som ett år, men er så utolmodig! Så vurderer nesten å gjøre det privat, men det er så dyrt 🙈

Anonymkode: d43f9...d7b

Tusen takk😃 Vi er veldig glade og takknemlige😍

Skjønner godt man blir utålmodig, det blir sånn at man tenker for mye på det rett og slett😂 Vet om mange som har nærmet seg et år før det har klaffet av seg selv, så det kan være at du må prøve og være tålmodig😝 Hehe! 

Privat er kjempe dyrt! Derfor valgte vi kommunalt🙈 Men, hvis dere klarer det selv, vil jo det være det beste.. Med tanke på at det er litt påkjenning og gå gjennom feks prøverør😊 Hvis man må, er det verdt det😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge prøvde dere å bli gravid på egenhånd før dere valgte å spørre om hjelp? I såfall hvor fort ble dere gravid etter det?

Anonymkode: d43f9...d7b

2 mnd med nr 1. Hadde sex kun én gang med nr 2. Nr tre gikk det 4-5 mnd. Prøver på nr 4 nå. Det har gått 8 mnd, uten hell. Håper vi snart lykkes 🙂

Anonymkode: 04604...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på P-piller i januar. Registrerte syklus i Flo-appen og forholdt meg til eggløsningsdato der. Etterhvert som jeg ble mer kjent med syklusen min og fikk se statistikk over lengde forstod jeg at jeg har en ganske lang og uregelmessig syklus (aldri gitt dette en tanke tidligere da syklusen var ganske tilregnelig på P-piller igjennom 8 år. Startet med eggløsningstester og clear blue monitor i juli og ble gravid i slutten av september. 

Lykke til! 

Anonymkode: cb2b0...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...