Gå til innhold

Hvorfor er det bare min bil som har is på ruta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På parkeringsplassen her i borettslaget er det ofte bare min bil som har is på ruta. Hva kan grunnen være?

Det står omtrent 20 biler på plassen når jeg skal på jobb om morgen. Og er det rundt -1 grad så er det alltid bare min bil som må skrapes. Hva kommer det av? Er det noe galt med bilen min? Det er aldri is på innsiden av ruta, bortsett fra én gang.

Anonymkode: d2352...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men her i et finere nabolag har folk tepper på frontruta, og noen bruker kanskje webasto? 

Anonymkode: 376cd...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kupeen har ca samme temperatur ute som inne når du parkerer så er det mye mindre sjanse for at det legger seg is på ruta. 

Anonymkode: c5203...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På parkeringsplassen her i borettslaget er det ofte bare min bil som har is på ruta. Hva kan grunnen være?

Det står omtrent 20 biler på plassen når jeg skal på jobb om morgen. Og er det rundt -1 grad så er det alltid bare min bil som må skrapes. Hva kommer det av? Er det noe galt med bilen min? Det er aldri is på innsiden av ruta, bortsett fra én gang.

Det har ekstremt mye med hvor du plasserer bilen din! Tykkelse på frontruten og mye annet. Var ute på en treningstur forleden, der det var tykke lag av rim enkelte steder, andre ikke noe! Et lite tre ved siden av? Ikke noe rim, andre steder mye. I klarvær er varme utstrålingen helt enorm, og små ting påvirker dette. Temperatur forskjellene er veldig store bare med noe titalls meter forskjell. Naboen kan ha isfrie ruter, men min bil har et lag av is selv om termometeret viser varmegrader faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du parkerer bilen, senk alle ruter og luft godt ut. Ta opp rutene umiddelbart før du skal ut av bilen. Blir det bedre?

Anonymkode: c197c...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sølvfargede flakene de selger på Biltema er gull om vinteren. Vi bruker både på frontrute og bakrute da bilen er bred og litt for høy til at jeg som er dame ikke når å skrape hele rutene. Nå slipper vi all skraping. Kun litt på siderutene, men det er kjapt gjort. 

Anonymkode: 89b3a...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sølvfargede flakene de selger på Biltema er gull om vinteren. Vi bruker både på frontrute og bakrute da bilen er bred og litt for høy til at jeg som er dame ikke når å skrape hele rutene. Nå slipper vi all skraping. Kun litt på siderutene, men det er kjapt gjort. 

Anonymkode: 89b3a...769

De «flakene» er gull på sommeren også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sånn "de-icing spray" på biltema! Tar all is på ruta vekk på null komma niks!! Gull verdt når frosten kommer brått på og skraping tar av allerede knapp tid.  

Anonymkode: 6ef48...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp sånn "de-icing spray" på biltema! Tar all is på ruta vekk på null komma niks!! Gull verdt når frosten kommer brått på og skraping tar av allerede knapp tid.  

Anonymkode: 6ef48...654

De har tilsvarende spray andre steder også. Stort sett alle bensinstasjoner og steder som selger bilpleieprodukter, har jeg inntrykk av. :) Gull verdt, helt enig! 

Anonymkode: baf1a...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tett bil. Kondensen blir igjen og fryser

Anonymkode: 66a52...296

Det er utvendig....

Anonymkode: d6cbe...5c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp sånn "de-icing spray" på biltema! Tar all is på ruta vekk på null komma niks!! Gull verdt når frosten kommer brått på og skraping tar av allerede knapp tid.  

Anonymkode: 6ef48...654

Bare pass på at den sprayen ikke kommer i kontakt med veisalt som kan sitte på ruta, da snakker vi rustsuppe da..!

Anonymkode: c5203...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med å vaske den. Både innvendig og utvendig.

Anonymkode: 8525f...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 0.57, AnonymBruker skrev:

Kjøp sånn "de-icing spray" på biltema! Tar all is på ruta vekk på null komma niks!! Gull verdt når frosten kommer brått på og skraping tar av allerede knapp tid.  

Anonymkode: 6ef48...654

Dette er en miljøkatastrofe uten like. Skjønner ikke at de får lov til å selge slikt, kun fordi folk er for late til å skrape?

Anonymkode: c197c...2f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en miljøkatastrofe uten like. Skjønner ikke at de får lov til å selge slikt, kun fordi folk er for late til å skrape?

Anonymkode: c197c...2f7

Gå og legg deg.

Og når du står opp kan du skrape bilen din mens jeg sprayer på litt De-Icer og kjører avgårde :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en miljøkatastrofe uten like. Skjønner ikke at de får lov til å selge slikt, kun fordi folk er for late til å skrape?

Anonymkode: c197c...2f7

Er det verre enn å la bilen stå på tomgang for å varmes opp, for oss som ikke har garasje og mangler fysikken til å skrape is? 

Hva er det forresten sprayen gjør mot miljøet? Jeg prøvde å google, men min google-fu sviktet. 

Anonymkode: baf1a...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Er det verre enn å la bilen stå på tomgang for å varmes opp, for oss som ikke har garasje og mangler fysikken til å skrape is? 

Hva er det forresten sprayen gjør mot miljøet? Jeg prøvde å google, men min google-fu sviktet. 

Anonymkode: baf1a...77b

Hvem er det som snakker om å la bilen stå på tomgang?

https://www.theguardian.com/environment/2006/jan/10/ethicalliving.lifeandhealth1

Anonymkode: c197c...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...