Gå til innhold

Mannen gir meg dårlig samvittighet hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, sier ikke at vold er ok i et forhold. Her har vi bare ts sin versjon av kilden til dårlig stemning i forholdet pga sykdom og småbarn. Hun sier mannen gir henne dårlig samvittighet, at han klager på henne, har kommet med sårende slengbemerkninger og motsatt seg familieterapi (siden han sannsynligvis følte seg angrepet av det forslaget). Det står å lese mellom linjene at mannen (også) er sliten og oppgitt, og lar frustrasjonen tidvis gå utover henne ved å kalle henne lat og etterspørre at hun bidrar mer. Det er altså vold i noens øyne, og god nok grunn til samlivsbrudd. Jaja. Velkommen til virkeligheten sier nå jeg bare.

Anonymkode: 58b31...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Her er det ikke snakk om å være grinebiter, her er det snakk om å psyke sin partner fullstendig ned! Det er absolutt ikke en normal oppførsel selv om du prøver å bagatellisere hans oppførsel ved å kalle ham noe så uskyldig som grinebiter.

Anonymkode: e88be...2d8

Ja ja- har fått med meg at det er en god del kvinner som bruker sykemeldinger for å da unnskylde seg fra å gjøre noe som helst.  I tillegg kan ts bare spørre han om han trenger hjelp på kjøkkenet istedenfor å begynne å rote ting som hun egentlig vet ingenting om siden det er ikke hun som lager mat...og deretter bruker dette mot han da hun bare "prøver å hjelpe til".  Slutt å være en offer ts. 

 

 

Anonymkode: 3829a...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sier ikke at vold er ok i et forhold. Her har vi bare ts sin versjon av kilden til dårlig stemning i forholdet pga sykdom og småbarn. Hun sier mannen gir henne dårlig samvittighet, at han klager på henne, har kommet med sårende slengbemerkninger og motsatt seg familieterapi (siden han sannsynligvis følte seg angrepet av det forslaget). Det står å lese mellom linjene at mannen (også) er sliten og oppgitt, og lar frustrasjonen tidvis gå utover henne ved å kalle henne lat og etterspørre at hun bidrar mer. Det er altså vold i noens øyne, og god nok grunn til samlivsbrudd. Jaja. Velkommen til virkeligheten sier nå jeg bare.

Anonymkode: 58b31...211

Her har vi selvsagt bare TS sin historie, men utifra hennes innlegg driver han med psykisk vold. Selvfølgelig kan det være at hun lyver, kanskje hun er verre enn sin samboer når det kommer til trakassering osv, men jeg svarer utifra den informasjonen hun har gitt oss. Ditt innlegg over har du tatt fra din egen fantasi, kanskje den historien stemmer..eller ikke, det er det bare TS som vet.

Anonymkode: e88be...2d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja- merkelig dette begynt omtrent når hun ble gravid på nytt.  Ingen fortjene drittkasting fra mannen sin- men bitterhet og drittkasting er forståelig hvis ikke han vil ha flere barn og hun ble gravid på nytt.   Vi hører hennes side her- lurer hva hans ville ha vært om han kunne omtale.  Gjør ts noe som helst i huset da, siden han klager at hun har ikke vasket klær?  Som sagt, å ha en sykemelding uten at du er sengeliggende betyr ikke at du kan gå lat hjemme.   Folk tåler å komme seg av sofaen og sette klesvask inn i vaskemaskinen.  Spørsmål er da - ER TS LAT?  Om hun gjør det husarbeid hun kan og han klager fortsatt er det nok noe annet som skurrer (som han er dritt sur han blir 3 barns far).  Men hvis hun faktisk ikke gjøre ting i huset i det hele tatt, så er det nok det han klager over.  

Anonymkode: 3829a...032

Jeg skriver jo jeg leverer i bhg, vasker alle klær, tar all oppvask , forbereder mat og stell, leker med barnet og holder huset ok. Jeg handler inn alt av mat, jeg handler inn til baby og jeg går til behandling for smertene. Jeg gjør så mye jeg kan og klarer , men ingenting er bra nok. 

Mannen ønsket dette barnet , og han ville ha de tette i alder , deg var hans ord..

Anonymkode: 71e72...95d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja ja- har fått med meg at det er en god del kvinner som bruker sykemeldinger for å da unnskylde seg fra å gjøre noe som helst.  I tillegg kan ts bare spørre han om han trenger hjelp på kjøkkenet istedenfor å begynne å rote ting som hun egentlig vet ingenting om siden det er ikke hun som lager mat...og deretter bruker dette mot han da hun bare "prøver å hjelpe til".  Slutt å være en offer ts. 

 

 

Anonymkode: 3829a...032

Jeg spør daglig om han vil ha hjelp eller om han vil være med barna så kan jeg lage maten , men han koser seg på kjøkkenet og slapper av med mat laging. Han ønsker å lage mat enn å leke med barna feks..

Så nei, jeg roter ikke rundt og er i veien på kjøkkenet. 

Anonymkode: 71e72...95d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt sånn den siste tiden...

Anonymkode: 71e72...95d

Dette er faktisk viktig info. Hvor lenge har han vært på denne måten?

Anonymkode: c92d3...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fortjene drittkasting fra mannen sin- men bitterhet og drittkasting er forståelig hvis ikke han vil ha flere barn og hun ble gravid på nytt.

Hvilken verden lever du egentlig i? Drittkasting og bitterhet er forståelig hvis han ikke ville ha flere barn? Nei drittkasting er IKKE forståelig om man skulle bli frustrert! Kanskje hos en 13-åring, men hos en voksen person..NEI! I tillegg må man være 2 til å lage barn, så hvis han absolutt må snakke dritt til noen, så får han snakke dritt til seg selv.

Anonymkode: e88be...2d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittsekkoppførsel.

Bra det er den siste tiden. Mitt innspill er st du må stå opp for deg selv. 

Ikke gå til personangrep, men angrip oppførselen hans. Appeller til følelser. Si at du blir lei deg når han snakker slik til deg og kjenner samtidig at du mister respekt for han. Det er nedverdigende å bli behandlet slik, samtidig kjenner du det er langt unna dine egne verdier å oppføre seg sånn. Det er viktig for forholdet og kjærligheten at dere behandler hverandre med respekt. Begynn å takke hverandre for det dere gjør. Selv små ting, ikke hele tiden men hver dag, si takk for noe. Da blir man mer bevisst på det gode i den andre. 

 Eksempel på ting du kan si: 

«Denne drittsekkoppførselen finner jeg meg ikke i»,

«Er det på denne måten du ønsker å fremstille deg selv for barna?» 

«Det Ville være mye hyggeligere om du heller kunne sagt hva du var fornøyd med». 

 

Tipper dette går seg til. Ikke tenkt på å forlate han. Hvis dette er noe som har eskalert så løser deg seg med en god prat. Også selvsagt se på deg selv. Det Må vi alle. Masse lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sensi skrev:

For en drittsekkoppførsel.

Bra det er den siste tiden. Mitt innspill er st du må stå opp for deg selv. 

Ikke gå til personangrep, men angrip oppførselen hans. Appeller til følelser. Si at du blir lei deg når han snakker slik til deg og kjenner samtidig at du mister respekt for han. Det er nedverdigende å bli behandlet slik, samtidig kjenner du det er langt unna dine egne verdier å oppføre seg sånn. Det er viktig for forholdet og kjærligheten at dere behandler hverandre med respekt. Begynn å takke hverandre for det dere gjør. Selv små ting, ikke hele tiden men hver dag, si takk for noe. Da blir man mer bevisst på det gode i den andre. 

 Eksempel på ting du kan si: 

«Denne drittsekkoppførselen finner jeg meg ikke i»,

«Er det på denne måten du ønsker å fremstille deg selv for barna?» 

«Det Ville være mye hyggeligere om du heller kunne sagt hva du var fornøyd med». 

 

Tipper dette går seg til. Ikke tenkt på å forlate han. Hvis dette er noe som har eskalert så løser deg seg med en god prat. Også selvsagt se på deg selv. Det Må vi alle. Masse lykke til. 

Takk for gode tips :) 

 

Anonymkode: 71e72...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode tips :) 

 

Anonymkode: 71e72...95d

Hvorfor svarte du ikke på hvor lenge han har vært slik?

Anonymkode: c92d3...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Men, jeg prøver å bidra selv om vi ikke er på samme nivå, men da kommer det kommentarer om at jeg bruker feil kniv, burde steke det sånn og sånn, latter eller at han tar over. Jeg kjenner det gir meg dårlig selvtillit. 

Jeg gjør så godt jeg kan, jeg leverer i bhg , jeg vasker alle klærne i familien, jeg rydder og steller , gjort alt klart til baby med innkjøp og rydding alene. I tillegg er formen min så dårlig , men er ikke kjøkkenet vasker klart eller buksen hans vasket så kommer kommentarene. Nå som termin er like rundt hjørnet er jeg sliten

Ehhh... Med mine "Diplomatiske Egenskaper" Hmmm. -Trur jeg jeg GÅR NÅ ...

Har Hjertefeil, -Som Skulle VÆRT Utredet, -for Kirurgi ...

TS. Det er IKKE Din feil. ..!  -Rart jeg har Fnatt ... Grrrrrr......    Fnatt, Fnatt, Fnatt....

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså satt på spissen... Men hva er grunnen til at du ble sykemeldt? Du løper jo rundt som en hodeløs høne døgnet rundt. Tror mannen at du ble sykemeldt for å orke husarbeid, nattevåk osv?

Anonymkode: 87d1a...1b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer var også slik mot meg da jeg hadde kyssesyken, og like etter gikk gravid. Forskjellen er at min samboer bidro med mye mindre enn det din gjør. Han lager ikke mat, setter på klær i maskinen før han drar på jobb, som jeg måtte ta da jeg sto opp (før jeg leverte barnet i barnehage og selv dro på jobb), samme med tørketrommelen.

Han vasket kun når han var snurt, slik at han kunne gi meg dårlig samvittighet mens han stønnet og vasket med MYE lyd...🙄

Men- vi hadde et skikkelig oppgjør og jeg reiste bort ei langhelg, hvor han da hadde ansvar for barn og hus alene. Dette er et knapt år siden, og han ble som en ny mann etterpå. Jeg fikk mer selvtillit og takler disse stundene hans mye bedre nå. Tar det ikke personlig når han er sånn. 

Så det er håp!

Anonymkode: 180ee...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarte du ikke på hvor lenge han har vært slik?

Anonymkode: c92d3...89f

Har svart tidligere i tråden ... Det siste året ca ble han sånn /verre .. mye verre

Anonymkode: 71e72...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.12.2018 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Min samboer var også slik mot meg da jeg hadde kyssesyken, og like etter gikk gravid. Forskjellen er at min samboer bidro med mye mindre enn det din gjør. Han lager ikke mat, setter på klær i maskinen før han drar på jobb, som jeg måtte ta da jeg sto opp (før jeg leverte barnet i barnehage og selv dro på jobb), samme med tørketrommelen.

Han vasket kun når han var snurt, slik at han kunne gi meg dårlig samvittighet mens han stønnet og vasket med MYE lyd...🙄

Men- vi hadde et skikkelig oppgjør og jeg reiste bort ei langhelg, hvor han da hadde ansvar for barn og hus alene. Dette er et knapt år siden, og han ble som en ny mann etterpå. Jeg fikk mer selvtillit og takler disse stundene hans mye bedre nå. Tar det ikke personlig når han er sånn. 

Så det er håp!

Anonymkode: 180ee...d7d

Ja mannen lager mat men det er det.. vasking gjør jeg før jeg leverer i bhg, henger opp etter jeg leverer . Samt tar oppvask fra siste måltider, og fra hans matlaging. 

Godt det ordnet seg for dere , jeg får reise bort når baby er født... 

Anonymkode: 71e72...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har svart tidligere i tråden ... Det siste året ca ble han sånn /verre .. mye verre

Anonymkode: 71e72...95d

Da må det jo ha skjedd noe. Har han vært hos legen?

Anonymkode: c92d3...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Føler jeg bør bli for barnas skyld.. Ikke har jeg så mange muligheter nå som høygravid heller.

Anonymkode: 71e72...95d

Hva slags muligheter? Du kan fint pakke sammen og reise hjem til familie. Barn har faktisk ikke godt av å se at far er så jævli mot mor. 

 

Anonymkode: 03f92...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...