Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti

KonemorGunda

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Ispahan skrev:

Åh, han var dritings? Ja da er det greit å klå gravide damer på tissen. 2 ganger. Mens hun tydelig ikke er med på spøken. Fylla har skylda, ferdig med det!

Var han full alle de andre gangene også?

Tusvik er jo også bare en av mange han har plaget, det var jo en annen som anmeldte han. http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/?fbclid=IwAR23pimSf-Z0LvxeMnoNkVMMLouExwooSly533jLIf8J5BTh-0dI7quLS-I Fylla har ikke skylda, da må han jo være drita hele tiden, så mye ugang som han har gjort.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, jabx skrev:

Kan ikke si at jeg har mye sympati med Bonde Tusvik heller. Vitneutsagn tyder på at Burøe prøvde seg på en elendig vits mens han var drita, og kom til å berøre henne mellom beina. Ikke greit, men noe litt annet enn at han liksom bare grafser i vei.

Hele gjengen er idioter.

Hva mener du med "kom til å berøre"? At han wops, tilfeldigvis var han uheldig? Uansett hvor full du er så driver du ikke på slik. Også på ei gravid dame i tillegg. Hvor respektløst går det an å oppføre seg. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt. Man endrer ikke personlighet når man drikker alkohol, man blir en mer ekstrem versjon av seg selv. På godt og vondt. Det er totalt skivebom å skylde på alkoholen. Man må jobbe med seg selv. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også påstå at om så det han sier stemmer, han hadde egentlig bare tenkt å ta henne på låret, så er det fortsatt ikke greit. Det å ta på noen så høyt oppe på låret at man er i fare for å komme borti tissen, sånn helt ut av ingenting, er også en ganske invaderende handling. Det ville vært langt innenfor min intimsone hvertfall.... Og vi har vel blitt enige om at vi ikke driver og stryker gravide kvinner på magen når vi finner det for godt, har vi ikke?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Kan ikke si at jeg har mye sympati med Bonde Tusvik heller. Vitneutsagn tyder på at Burøe prøvde seg på en elendig vits mens han var drita, og kom til å berøre henne mellom beina. Ikke greit, men noe litt annet enn at han liksom bare grafser i vei.

Hele gjengen er idioter.

Kom til å berøre? Må være noe av det teiteste jeg har lest , hånda ramler ikke bare oppi skrittet hennes.

Det er mange som nå står fram, han har trakassert ganske mange, samme hvor full han har vært så er det ikke greit å tafse på andre,

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Hele gjengen er idioter.

Løft på steinen du bor under og se deg om, basert på innlegget ditt forstår ikke du i det hele tatt hva saken handler om eller hva som har skjedd.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, MissLucy skrev:

Enig med kommentaren om at Asti bør lage en kronikk rundt dette! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, jabx skrev:

Hele gjengen er idioter.

I forhold til andre ting i den kategorien ØB har gjort, så har jeg vondt for å tro at han "kom borti" tissen hennes sånn helt tilfeldig. Jeg har blitt klådd ganske kraftig mellom bena av en fyr selv, det er liksom ikke noen tvil om hva de holder på med når de tafser et sted. Det er sjelden de bare kom til å tilfeldig berøre en mellom beina.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, MissLucy said:

Godtme poeng her ja. Livene til barna må bli kjipere når fokuset fra foreldrene så ofte er på dokumentasjon fremfor å oppleve øyeblikket.

Jeg tror de fleste av oss har kjent på stresset når du prøver å ta et familiebilde med barn..  Min familie deltok på et stort arrangement nylig med bunader. Å få tatt noen bilder av både barna og oss som familie gjorde meg definitivt mindre med på selve opplevelsen.  Å skulle ta slike bilder jevnlig ville vært dårlig gjort ovenfor barna. 

Og dette gjelder jo ikke bare bloggere. Mange som blir fotografer fremfor foreldre på Facebook, Snap etc 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 21.59, Ispahan skrev:

Åh, han var dritings? Ja da er det greit å klå gravide damer på tissen. 2 ganger. Mens hun tydelig ikke er med på spøken. Fylla har skylda, ferdig med det!

Var han full alle de andre gangene også?

Hva betyr "klå på tissen"? Betyr det å prøve å gjennomføre en dårlig spøk og tilfeldigvis berøre i det området, eller betyr det å faktisk målrettet gå inn for å virkelig klå aktivt?

Jeg vet ikke noe om de andre gangene, men jeg ser jo at saken fremstilles på to ganske forskjellige måter, der den ene tilsynelatende har støtte fra vitner (den der han ikke grafser med vilje men er dritings og prøver seg på en dårlig spøk).

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 22.03, Oline12 skrev:

Hva mener du med "kom til å berøre"? At han wops, tilfeldigvis var han uheldig? Uansett hvor full du er så driver du ikke på slik. Også på ei gravid dame i tillegg. Hvor respektløst går det an å oppføre seg. 

Det er forskjell på "respektløst" og "seksuelt overgrep".

Ja, at han tilfeldigvis kom nær. At han var uheldig. At han egentlig bare prøvde seg på en spøk men var drita og ikke hadde kontrollen. Som vitner tilsynelatende støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.2.2019 den 23.13, Orly skrev:

Kom til å berøre? Må være noe av det teiteste jeg har lest , hånda ramler ikke bare oppi skrittet hennes.

Han stakk altså fingre inn i vagina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 23.20, Stjernekikkeren skrev:

Løft på steinen du bor under og se deg om, basert på innlegget ditt forstår ikke du i det hele tatt hva saken handler om eller hva som har skjedd.

Så forklar. Det var vel vitner som sa at han bare prøvde seg på en spøk og ikke bevisst og aktivt "grafset".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
59 minutter siden, jabx skrev:

Så forklar. Det var vel vitner som sa at han bare prøvde seg på en spøk og ikke bevisst og aktivt "grafset".

Det er vel noe med summen av alle episodene fra den kanten der som gjør at 1. Han har ikke troverdighet når han forsøker å (bort)forklare, og 2. Når man blir utsatt for brudd på intimgrenser fra en fyr som er kjent for å tafse og komme med grisete hentydninger er man muligens ikke like tolerant som man kanskje ellers ville vært. Forståelig nok.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, xemiliex skrev:

At ØB er persona non grata blant landets komikere, har fått sparken av Stand Up Norge og blir nektet å stå på flere scener (blant annet Latter, Ricks og Ole Bull) baserer seg ikke på en enkelthendelse på et julebord. Det må jo snart være mulig for absolutt alle å begripe. 

Jepp. Og det er ikke greit å komme borti for å spøke heller. At man må fysisk dytte hånda inn i vagina for å kunne kalle det overgrep anser jeg som en krenkelse rett og slett. Fy faan. Å ta på låret, streife brystet eller baken eller bare å gå helt inntil en annen person er å bryte en høyst personlig intimsone. Å bagatellisere dette som en dårlig spøk gjør meg rasende. Jeg skal ha meg frabedt å bli tatt på uten invitasjon! 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...