Gå til innhold

Folk som Petter Stordalen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir dere motivert av personer som Petter Stordalen? Med han så mener jeg hans «I love mondays» prekener, og at han brøler og roper når han prater. For meg har det totalt motsatt effekt, og blir skikkelig sur og demotivert av det. Andre som er som meg?

Anonymkode: eab9b...1ea

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Tusseladen skrev:

ikke spesielt smart.

Drøy påstand, man er neppe dum om man klarer å bli så rik. Han har ikke arvet rikdom. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Missfitness skrev:

Drøy påstand, man er neppe dum om man klarer å bli så rik. Han har ikke arvet rikdom. 

Åjoda. Det finnes en drøss med dumme, rike folk. ta f.eks. en kikk over dammen mot Hollywood.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Missfitness skrev:

Drøy påstand, man er neppe dum om man klarer å bli så rik. Han har ikke arvet rikdom. 

Han har derimot vært sleip og lur. Dette forteller/ skryter han uhemmet av på type forelesning hvor han har innlegg og i boken sin. 

De mandags-prekenene er manipulerende for å presse folk til å jobbe enda hardere i hamsterhjulet slik at han tjener enda mere penger.

Anonymkode: 6dcb0...9a5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også skikkelig demotivert av det, irritert og sur . Men så tenner jeg på alle plugger med en gang jeg hører sånn coaching-vås. For mange kan et slikt energinivå og positivisme ha en helt motsatt effekt fordi det bare skaper enda distanse til hvordan man selv er/føler seg og hvordan Petter/coacher mener man skal prøve å være. 

Anonymkode: 040c8...bb4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tusseladen skrev:

Åjoda. Det finnes en drøss med dumme, rike folk. ta f.eks. en kikk over dammen mot Hollywood.

Definer "dum" da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Missfitness said:

Drøy påstand, man er neppe dum om man klarer å bli så rik. Han har ikke arvet rikdom. 

Det er ikke et likhetstegn mellom å være rik (altså å ha tjent mye penger) og å være smart. Man bruker evnene sine forskjellig, og for mange smarte er det ikke spesielt interessant å bli styrtrik. Se for deg en filosofiprofessor - sannsynligvis kjempesmart, svært reflektert og intellektuell, men har ikke spesielt høy lønn. Samtidig fins det en drøss av finansfolk som er gjennomsnittlig smarte, og noen av disse (ved hjelp av hardt arbeid og kanskje litt flaks) blir svært rike.

Anonymkode: 8b231...e40

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Missfitness skrev:

Drøy påstand, man er neppe dum om man klarer å bli så rik. Han har ikke arvet rikdom. 

Nå tok du det litt ut av sammenhengen. Jeg tolket det ikke dit hen at AB mente Petter var mindre intelligent, for det er han åpenbart ikke. Men denne skrikingen og hoi-ingen om at det er mandag er jeg enig i at fremstår mindre smart. Sikkert fordi det ikke appellerer til meg i det hele tatt, men så synes jeg også at sånn coaching-aktig måte å være på vitner om liten innsikt i mennesket rett og slett. Men jeg hører gjerne på foredrag om Petter sin business-strategi. 

Anonymkode: 040c8...bb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har derimot vært sleip og lur. Dette forteller/ skryter han uhemmet av på type forelesning hvor han har innlegg og i boken sin. 

De mandags-prekenene er manipulerende for å presse folk til å jobbe enda hardere i hamsterhjulet slik at han tjener enda mere penger.

Anonymkode: 6dcb0...9a5

 

Det har jo ikke noe med å være "dum" å gjøre, tvert i mot ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir også skikkelig demotivert av det, irritert og sur . Men så tenner jeg på alle plugger med en gang jeg hører sånn coaching-vås. For mange kan et slikt energinivå og positivisme ha en helt motsatt effekt fordi det bare skaper enda distanse til hvordan man selv er/føler seg og hvordan Petter/coacher mener man skal prøve å være. 

Anonymkode: 040c8...bb4

Ja det skaper dissonans. Dessuten er det fake. Han har jo bare den type energi akkurat i øyeblikket når han skråler under filmingen på IG. Dette har han sagt selv. 

 

Anonymkode: 6dcb0...9a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Missfitness skrev:

 

 

Det har jo ikke noe med å være "dum" å gjøre, tvert i mot ;)

Jeg skrev «derimot»? 

 

 

Anonymkode: 6dcb0...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke pent å kalle folk dumme. Og middels smarte folk kan helt sikkert ha masse livsvisdom å komme med, men når det gjelder P.S. synes jeg personlig han stort sett ikke har noe mer fornuftig å komme med enn klisjeer og floksler. Og for å lykkes i i forretningsverdenen trenger man mer enn intellekt, mer viktig er kontakter, personlighet og ikke minst flaks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg skulle gjerne hatt Peters arbeidskapasitet og driv.

Ja, samme her.

Anonymkode: 45dea...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Folk som er ansatte ved hotellene hans arbeider for luselønn, slik at han kan skrape til seg flest mulig penger selv... 

Anonymkode: 8a610...949

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Folk som er ansatte ved hotellene hans arbeider for luselønn, slik at han kan skrape til seg flest mulig penger selv... 

Anonymkode: 8a610...949

Det er sant. Han er ikke et spesielt god arbeidsgiver. Det er en grunn til at han og Gunhild kan øke på formuen hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, O.G. said:

Jeg skulle gjerne hatt Peters arbeidskapasitet og driv.

Det er noe der.

Jeg kjenner ikke særlig til Stordalen, men har hatt en toppsjef med tilsvarende energi og glød. Sånne ting som inspirerende plakater er til å le av, men engasjementet kan smitte. Nå fikk vi solide bonuser når det gikk bra (og det gjorde det), så det kan ha hatt noe å si.

Anonymkode: 33468...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er noe der.

Jeg kjenner ikke særlig til Stordalen, men har hatt en toppsjef med tilsvarende energi og glød. Sånne ting som inspirerende plakater er til å le av, men engasjementet kan smitte. Nå fikk vi solide bonuser når det gikk bra (og det gjorde det), så det kan ha hatt noe å si.

Anonymkode: 33468...fbb

Du jobber i hans konsern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...