Gå til innhold

Mobbing av kjendiser

nordnorsk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Les hva jeg skriver og jeg har aldri sagt at du har mobbet kjendiser. 

Kritikk kan helle mot mobbing uten at man er klar over det og det gjelder alle sammen av oss.

Tråden handler ikke om eksponering av barn. Det finne tråder om mamma bloggerne hvor du kan diskutere mamma bloggerne og det skrives mye stygt som kan være mobbing av mamma bloggerne også. 

Mye av det som skrives på trådene om Sophie Elise, Anna Rasmussen, Pilotfrue og Anne Brith stygt og nedverdigende skrevet som det går an og bli når ting som skrives går på person. 

Skulle ønske  du kunne komme med eksempler på hva som er skrevet som er mobbing mot disse bloggerene? Det kan jo ikke være så vanskelige å skrive ned dette

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er selvsagt ikke greit. 

Kritikk av uetisk oppførsel av en bedrift derimot er veldig innafor og burde faktisk kommet mer ut i offentligheten da det er mange bedrifter utover "influencere" som driver uetisk drift. 

Så får dere som sitter her og er sinte tenke litt over hva dere selv sier. Dere er strengt tatt ikke så fine i målet selv der dere sitter og kjefter og smeller.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 minutter siden, terteskjell skrev:

Skulle ønske  du kunne komme med eksempler på hva som er skrevet som er mobbing mot disse bloggerene? Det kan jo ikke være så vanskelige å skrive ned dette

Måten Anne Brith blir omtalt på i trådene om henne, måten Sophie Elise blir omtalt på som en løgner fordi hun har fortalt at hun sliter psykisk og måten folk henger seg opp i uvesentlige ting når det gjelder Piolotfrue f.eks. har hundene i senga er gode eksempler på hva jeg mener er mobbig i mine øyne. Det er mange tråder her inne hvor det er mobbing av kjendiser og bloggere. 

Er det greit å skrive at Sophie Elise er en løgner på et nett forum når hun i et blogginnlegg forteller at hun sliter psykisk? Det er faktisk ikke greit og det er ikke greit og latterliggjøre henne for at hun skriver at hun sliter psykisk. Jeg synes ikke det er greit og rakke ned på utseende til Helene Drage. Jeg forsvarte Helene Drage før ooperasjonen hun hadde, og da kom det et spydig svar og kommentaren inneholdt kritikk av Helene Drage sitt utseende. 

Er det greit og offentlig skrive at en mamma blogger som Anna Rasmussen driver med barne mishandling fordi hun viser frem barna sine på bloggen sin? 

Alle disse ekspemplene er mobbing og person hets som jeg ser det. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Kan vi være enige om at 2018 er det siste året vi misbruker ordet mobbing, og lærer oss forskjellen på mobbing og kritikk? 

Nei, det er ikke konstruktivt å kommentere utseende, og det er slettes ikke ok å snakke dritt om barn. Det blir rapportert på sekundet, i alle fall av oss som prøver å holde debatten på et seriøst nivå. 

Jaa det hadde vært fint, mobbing er blitt utvannet pga midbruk av ordet og det er synd for de som virkelig blir mobbet

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Carina Maria skrev:

Måten Anne Brith blir omtalt på i trådene om henne, måten Sophie Elise blir omtalt på som en løgner fordi hun har fortalt at hun sliter psykisk og måten folk henger seg opp i uvesentlige ting når det gjelder Piolotfrue f.eks. har hundene i senga er gode eksempler på hva jeg mener er mobbig i mine øyne. Det er mange tråder her inne hvor det er mobbing av kjendiser og bloggere. 

Er det greit å skrive at Sophie Elise er en løgner på et nett forum når hun i et blogginnlegg forteller at hun sliter psykisk? Det er faktisk ikke greit og det er ikke greit og latterliggjøre henne for at hun skriver at hun sliter psykisk. Jeg synes ikke det er greit og rakke ned på utseende til Helene Drage. Jeg forsvarte Helene Drage før ooperasjonen hun hadde, og da kom det et spydig svar og kommentaren inneholdt kritikk av Helene Drage sitt utseende. 

Er det greit og offentlig skrive at en mamma blogger som Anna Rasmussen driver med barne mishandling fordi hun viser frem barna sine på bloggen sin? 

Alle disse ekspemplene er mobbing og person hets som jeg ser det. 

Det er da virkelig ikke mobbing selv om det er uvesentlig , foreslår at du leser deg opp på hva mobbing er jeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Orly skrev:

Det er da virkelig ikke mobbing selv om det er uvesentlig , foreslår at du leser deg opp på hva mobbing er jeg

Det er mobbing og definisjon av mobbing er noe annet på nett enn i det virkelige liv. Viss bloggeren/kjendisen føler seg mobbet er det og blir det mobbing. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er mobbing og definisjon av mobbing er noe annet på nett enn i det virkelige liv. Viss bloggeren/kjendisen føler seg mobbet er det og blir det mobbing. 

Definisjonen av mobbing er den samme om den er i det virkelige liv på nett eller det virkelige liv utenfor nett.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
17 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Definisjonen av mobbing er den samme om den er i det virkelige liv på nett eller det virkelige liv utenfor nett.

Her kan du lese hva dem som jobber på et blogg sted mener er mobbing og definisjonen dem bruker om mobbing på blogg og nett http://toril.blogg.no/1403468322_hva_er_mobbing.html

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Hva de mener er mobbing er uvesentlig. Mobbing er et ord med en klar definisjon. 

Nei for det er det som er mobbing på nettet som jeg mener også. Ta for eksempel på tråder hvor bloggere sitter og diskuterer en kjendis eller blogger. Det er mange mot en og definisjonen passer perfekt når det gjelder hva som er er nett mobbing. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Nei for det er det som er mobbing på nettet som jeg mener også.. 

Er det ikke mobbing itenfor nett er det ikke mobbing på nett. Er det mobbing utenfor nett er det også mobbing på nett.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Carina Maria skrev:

Nei definisjon av mobbing er likt uansett, ikke noe man bare kan endre selv det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Er det ikke mobbing itenfor nett er det ikke mobbing på nett. Er det mobbing utenfor nett er det også mobbing på nett.

På nettet er det anderledes for det er anderledes balane mellom partene for så enkelt er det og her står det klart hva som er definisjonen på mobbing på nettet http://toril.blogg.no/1403468322_hva_er_mobbing.html

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei, det er det ikke.

Jo. Så du mener at ansatt i blogg.no Norges største blogg plattform tar feil? Det tror ikke jeg. Den definisjonen er brukt om hva som er nett mobbing. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jo. Så du mener at ansatt i blogg.no Norges største blogg plattform tar feil? Det tror ikke jeg. Den definisjonen er brukt om hva som er nett mobbing. 

Selvsagt tar vedkommende feil hvis hun eller han tar feil. Det kan ikke bli mer åpenbart.

Endret av Husholdning1
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carina Maria skrev:

På nettet er det anderledes for det er anderledes balane mellom partene for så enkelt er det og her står det klart hva som er definisjonen på mobbing på nettet http://toril.blogg.no/1403468322_hva_er_mobbing.html

Kanskje du heller skal vise til fagstoff? Blogg er ikke en kilde.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Har du egentlig satt deg inn i hva det står i innlegget du linker til?

»Mobbing er når en person gjentatte ganger over en viss tid blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer. Det er en viss ubalanse i styrkeforholdet. Den som blir utsatt for de negative handlingene, har problemer med å forsvare seg»

Har man en stor blogg har man all mulighet til å forsvare seg. Man kan skrive innlegg hvor man forklarer de valg man tar. Verre er det når en stor blogger skriver innlegg etter innlegg og rakker ned på folk i sin omgangskrets..f.eks som ABD gjør nå i forhold til Pizzaboy..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...