Gå til innhold

Jeg dreit meg ut !!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Og til neste mann legger du frem dette som udramatisk. Si at du har herpes og at selv om han også sannsynligvis har det så vil du si ifra. Legg frem litt rask fakta, at det er sjeldent det smitter uten utbrudd og at du bare har hatt det èn gang. 

Anonymkode: 3cbfe...b91

ja, trodde det var lurt å date lengst mulig uten sex før jeg sa ifra. Det var det legen rådet meg til om jeg usikker. Men nå har jeg erfart at det er bedre å legge kortene på bordet  så situasjoner som dette ikke oppstår igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Jentee22 skrev:

Tydeligvis smitter type 1 på munnen til underliv bare ved utbrudd påstår han.noe som kan være sant for alt jeg vet. 

Herpes smitter likt uavhengig av om det er 1 eller 2. Herregud... han er hyklersk.

Skrevet
4 minutter siden, Jentee22 said:

ja, trodde det var lurt å date lengst mulig uten sex før jeg sa ifra. Det var det legen rådet meg til om jeg usikker. Men nå har jeg erfart at det er bedre å legge kortene på bordet  så situasjoner som dette ikke oppstår igjen.

Ikke noe du legger frem på første date nei, ta det opp i en naturlig setting etter dere har blitt litt kjent :) 

Anonymkode: 3cbfe...b91

Skrevet

Tydeligvis smitter type 1 på munnen til underliv bare ved utbrudd påstår han.noe som kan være sant for alt jeg vet. 

Jeg ble smittet av type 1 via oralsex. Men dette var under utbrudd ja. 

Anonymkode: d5496...dd8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble smittet av type 1 via oralsex. Men dette var under utbrudd ja. 

Men om det hadde smittet uten at du hadde visst det selvom det er typ 1 og ikke 2. Så mener du de også skal si ifra?

Og om du mener det så har ikke han vært ærlig med meg heller. Fordi han fortalte ikke dette til meg og vi hadde oralsex også. om det i teorien kan smitte må jo dette også informeres. 

Skrevet

Jeg har herpes, men har ikke hatt utbrudd på ca 15 år. Så da kan det være at viruset har dødd ut. Men såvidt jeg vet og ble fortalt av gynekolog en gang så kan han ikke eller sjansen er liten for å bli smittet hvis han allerede har herpes munnsår. Attpåtil så hadde du ikke utbrudd. Vil si at sjansen for smitte = 0. Herpes 1 kan en også få i underlivet, så han burde jo også ha en informert deg om dette. Han har også ansvar på å beskytte både seg selv og deg ved å bruke kondom. 

Hvis han ikke klarer å innse dette, så dump han. Han er ikke verdt det! 

Anonymkode: 9c82c...731

• Liker 3
Skrevet

Men om det hadde smittet uten at du hadde visst det selvom det er typ 1 og ikke 2. Så mener du de også skal si ifra?

Og om du mener det så har ikke han vært ærlig med meg heller. Fordi han fortalte ikke dette til meg og vi hadde oralsex også. om det i teorien kan smitte må jo dette også informeres. 

Ja man bør jo si ifra. Jeg ble ikke informert av min ex om hverken utbrudd eller herpes da vi hadde oralsex. 

Skrevet

Jeg har hørt at folk stort sett kun får ett utbrudd (ofte som barn) av herpes type 1.

Jeg har herpes type 1 og bruker å få utbrudd én til to ganger i året.

Betyr det at jeg ikke har så mye antistoffer, sånn at jeg er mer utsatt for å bli smittet av type 2? 

Anonymkode: 051f1...816

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at folk stort sett kun får ett utbrudd (ofte som barn) av herpes type 1.

Jeg har herpes type 1 og bruker å få utbrudd én til to ganger i året.

Betyr det at jeg ikke har så mye antistoffer, sånn at jeg er mer utsatt for å bli smittet av type 2? 

Anonymkode: 051f1...816

Jeg ville tatt det som det motsatte. Jo mindre utbrudd en har jo bedre er immunforsvaret med antistoffene. Men det må du nesten spørre legen om. Jeg vet ihvertfall at for de som har type 1 er sjansen mindre for å få type 2 siden immunforsvaret har antistoffer mot herpes generelt. Og for hver gang man har ett utbrudd , jo  bedre tåler kroppen det og du får mindre symptomer/ubehag og ubrudd. I teorien ihvertfall. 

• Liker 2
Skrevet

Det er mindre sjanse for å bli smittet av 2 når man allerede har 1, på grunn av en viss beskyttelse i immunforsvaret. Og smitte mellom merkbare utbrudd er allerede relativt sjeldent. 

Uansett, jeg synes det høres fullstendig hysterisk ut å skulle bryte av med deg pga. dette. 

Anonymkode: 02cda...91b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...