Gå til innhold

Jeg dreit meg ut !!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

jeg vet ikke om det passer inn her, men jeg prøver.

Jeg fant ut at jeg er herpes positiv i sammenheng med graviditeten i fjor. Har ikke møtt noen på 1,5 år så dette har ikke vært en problemstilling før nå.

Jeg har datet en i ca 6 uker, hvor jeg valgte å vente med å fortelle om det frem til det å ha sex kom til å bli ett tema. Jeg har vært veldig på at jeg ikke vil gjøre noe seksuelt før jeg har en anelse om vi kan ha en framtid. Dette har ikke så mye med herpesen å gjøre, men min datter.( selvom det også er en faktor.)

Jeg hadde tenkt til å si ifra på forhånd og at bruk av kondom er selvsagt et must. Ett forhold skal baseres på åpenhet og tillit. en Og partner skal jo få bestemme selv om de vil ta sjansen på å evt bli smittet.  Å her kommer problemstillingen;

Vi var på tur med ett «vennepar» og ting gikk hett for seg, det eskalerte, det endte så med at vi hadde sex. Noe som ikke hadde vært ett problem, men siden jeg ikke hadde tatt opp tema herpes har jeg klart å «utsette han for smitte» selvom jeg ikke hadde utbrudd. Og det er jo dette helt feil og IKKE greit.  Jeg dreit meg skikkelig ut og hadde så dårlig samvittigjet.

Jeg fortalte situasjonen på veien hjem, og han tok det ganske fint - Til han senere på kvelden ble ganske urolig og stresset siden han hadde lest på nett om at man kan bli smittet mellom utbrudd. Han har herpes type 1 og vet hva det er men han synes herpes 2 var ganske kjipt, noe jeg forstår godt. 

Han sier han trenger tid til å tenke om han vil fortsette å møtes etter dette. jeg respekterer selvsagt valget han velger å ta. Dette er tross alt min feil. 

Spørsmålene er;

1. Hvordan ville dere reagert/håndtert situasjonen.

2 Kunne dere tilgitt noe sånt?

3 Når man trenger tid til å fordøye noe sånt som dette her, Hva er oddsen for at man klarer å bygge ett forhold videre.

4. Hvor mye tid bør jeg gi han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dumpet deg på veien hjem. 

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, SM30 skrev:

Jeg hadde dumpet deg på veien hjem. 

Enig. Jeg hadde blitt rasende forbanna, siden du har hatt god tid til å fortelle om dette. 

• Liker 11
Skrevet

Ja. Det er helt hjernedødt det er jeg fult klar over. burde det blitt fortalt med en gang man begynner å date? 

• Liker 1
Skrevet

For at jeg skulle ha vært med noen med herpes uansett type, så måtte du ha vært verdens beste kjæreste som var verdensmester i å jobbe for forholdet. 

Anonymkode: 153cd...0a0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For at jeg skulle ha vært med noen med herpes uansett type, så måtte du ha vært verdens beste kjæreste som var verdensmester i å jobbe for forholdet. 

Herpes uansett type? Da utelukker du fryktelig mange. :fnise:

Anonymkode: b4712...63d

• Liker 8
Skrevet

Typen min var utro tidlig i forholdet. Han fikk herpes. Jeg fikk herpes.  

Kjipt det, men ikke så mye å gjøre med det liksom. Jeg har tilgitt det. Både herpesen og utroskapen. Finnes større bekymringer her i livet. 

Anonymkode: c54f5...492

• Liker 3
Skrevet

Dette har du med vitende gitt et annet menneske:

Et typisk herpesutbrudd starter vanligvis med kløe og en prikkende følelse i huden. Noen opplever også utstrålende smerter i huden, for eksempel nedover lårene. Etter noen dager kommer det blemmer og sår på penis, rundt skjedeåpningen eller i huden rundt kjønnsorganet. Sårene kan også komme rundt endetarmsåpningen.

Blemmene sprekker ganske raskt og oftest er det kun sårene du vil legge merke til. Sårene gjør vanligvis svært vondt, og du kan kjenne at det svir når du tisser, hvis urinen kommer borti et sår. Etterhvert får sårene skorpe. Når sårene gror vil huden bli normal og uten arr.

Mange får også plager som feber, hodepine, nedsatt allmenntilstand og sykdomsfølelse den første gangen de har herpes.

Et herpesutbrudd kan tidligst komme fem til sju dager etter at du ble smittet. Det er likevel ikke uvanlig at et utbrudd kan komme flere år etter at du ble smittet.

Viruset kan gi smertefulle sår i huden. Sårene vil alltid gro og huden blir normal igjen. De som blir smittet med herpes vil ha viruset resten av livet.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt det, men ikke så mye å gjøre med det liksom. Jeg har tilgitt det. Både herpesen og utroskapen. Finnes større bekymringer her i livet. 

Naiv much 😲

Anonymkode: e6d9e...9cc

• Liker 5
Skrevet

Det kan utarte seg som nevnt over. For min del dukker det opp ett lite sår i ny og ned. Alltid på samme plass. Samme for min mann. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Så kjipt..  Da bør han ta godt vare på deg!! 

• Liker 2
Skrevet

Synes dette er svært vanskelig å svare på. Hadde daten min sagt det til meg tidlig i datingfasen hadde jeg dumpet han før jeg ble glad i han.

Hadde jeg fått vite det midt i datingfasen før vi hadde sex hadde jeg kanskje blitt sammen med han men da med kondom uansett hele tiden. Så går nok frykten over ettersom tiden går. Tenker jeg. 

Hadde jeg fått vite det etter vi hadde hatt sex vet jeg faktisk ikke hva jeg ville gjort. Følt meg lurt, blitt livredd og utrolig såret. Vet ikke hva jeg hadde gjort skal jeg være ærlig. Hadde følt meg dratt i begge retninger. Men jeg er litt sånn dumsnill så jeg hadde sikkert tilgitt og blitt kjærester.. 

Anonymkode: 2cbf4...aaa

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Naiv much 😲

Anonymkode: e6d9e...9cc

Hva er naivt med dette? 

• Liker 3
Skrevet

Når man har en kjønnssykdom går det aldri så hett for seg at man ikke sier fra - for meg er det "utilgivelig" fordi det får meg til å lure på hva annet man kan "la vær å si" fordi det "bare ble sånn" i andre sammenhenger.. så jeg personlig ville nok slitt en del med dette, spesielt til jeg evt fikk svar på om jeg var smittet eller ikke. Også i forhold til en evt fremtid osv ville jeg nok hatt betenkeligheter. jeg ville følt meg lurt.

• Liker 8
Skrevet

Skal vedde på at 90% av dere som sier at dere aldri hadde datet og hadde dumpet noen med herpes HAR HERPES SELV. Herregud det er ikke verdens undergang, selv om uvitende folk på forum får det til å høres slik ut!

Anonymkode: 58cb8...d47

• Liker 7
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Herpes uansett type? Da utelukker du fryktelig mange. :fnise:

Anonymkode: b4712...63d

Fortsatt flere som ikke har det fordi de ikke ligger rundt og er nøye med prevensjon. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skal vedde på at 90% av dere som sier at dere aldri hadde datet og hadde dumpet noen med herpes HAR HERPES SELV. Herregud det er ikke verdens undergang, selv om uvitende folk på forum får det til å høres slik ut!

Anonymkode: 58cb8...d47

Ja, man blir oppgitt. Jeg har herpes type 1, som 80% av befolkningen. Har datet en del menn, og aldri har noen nevnt til meg at de har det, selv om 8/10 av dem har det. Så da må begge parter alltid informere om noe den andre etter all sannsynlighet har selv?! 

Anonymkode: 3cbfe...b91

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, Jentee22 skrev:

Ja. Det er helt hjernedødt det er jeg fult klar over. burde det blitt fortalt med en gang man begynner å date? 

Dette er selvfølgelig ikke noe man tar opp på første daten. Men du burde helt klart ha fortalt det før dere dro på tur sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Det er forresten nesten like vanskelig å bli smittet av herpes uten utbrudd som å få HIV (som er 1%). Også veldig blåst opp dette med at det kan smitte utenom utbrudd. Venninnen min har det nedentil og har vært i forhold i 9 år uten å smitte han selv om de ikke bruker kondom, han sjekket og har det fortsatt ikke. Hun unngår sex under utbrudd selvsagt. 

Anonymkode: 3cbfe...b91

• Liker 3
Skrevet

Blir for dumt. At mennesker skal forkastes om de har herpes, type 1 eller 2. 

"Feilen" her er vel at TS visste om det, men ikke informerte. 

Mange bærer også viruset uten at de vet det selv. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...