Gå til innhold

Attraktiv i utlandet

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Lee Jones skrev:

Det er kulturen vi har i skandinavia som er forskjellig fra andre land. Vi er individualister og kalde. Har hørt i både Tyskland og Frankrike at nordmenn er så rare. Et kaldt samfunn med masse tilfeldig sex. Mener å ha hørt at snittet for sexpartnere er 13-20 i norske byer.

Jeg tror at folk er mer hyggelige og har en helt annen måte å date på lengre sør i Europa.

Det kan være at de er hyggelige i andre land, men ikke kom og si at de er så prektig, for det er de ikke. Ikke alle nordmenn ligger rundt, hverken her hjemme i Norge eller i utlandet. De er veldig seksualiserte i sydligere strøk, både kvinner og menn.  Og skillmissestatistikken er faktisk høyere, så sine feil har selv dem.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette handler om kultur, ikke kjønn. Jeg er en typisk pen, slank, norsk blondine, og kunne like så godt vært usynlig når jeg går på gata og alle andre steder (minus byen selvsagt). I Spania opplevde jeg at menn spilte gitar for meg og satt seg ned på knærne mens de prøvde å ta hånda mi, i USA ble jeg sjekket opp ørten ganger hver eneste dag, selv på morgenen når jeg skulle kjøpe meg kaffe og magasin, så kom de bort og ville ta meg med på den «beste restauranten i byen». Dørvaktene spurte om jeg var supermodell +++. Var rart å komme hjem til Norge igjen, her er det ingen som spør om nummeret mitt eller så mye som gir meg et smil 😛 

Anonymkode: 93354...d4d

• Liker 5
Skrevet
59 minutter siden, wintergirl skrev:

Det kan være at de er hyggelige i andre land, men ikke kom og si at de er så prektig, for det er de ikke. Ikke alle nordmenn ligger rundt, hverken her hjemme i Norge eller i utlandet. De er veldig seksualiserte i sydligere strøk, både kvinner og menn.  Og skillmissestatistikken er faktisk høyere, så sine feil har selv dem.

I Norge ligger vi høest på ONS-ratingen og i alderen 20-30år er det sport i å få seg en date og et knull. Ikke at jeg har noe imot det, men mange folk fra bygda har kanskje ikke muligheten til å få så mange partnere.

Gjest Lily_88
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er utrolig attraktiv som enn mann i utlandet. Det har jeg merket gang på gang på flere forskjellige land. Så attraktiv at damene setter inn støttet. Mens i Norge så klarer ikke damene å se deg i øynene en gang. Så fort man får et lite øyekontakt så snur som oftest damene seg 180 grader rundt. Er det katt og mus lek som jeg ikke har fått med meg? Verdsetter de nevnte damene seg høyere enn de damene som er villig til å ta kontakt i utlandet? Er det en oppgave for de "desperate" damene? Eller har de damene i utlandet skjønt noe som medsøstrene i nord ikke har fått med seg? 

Damene  i sør virker mer avslappet og tar ikke alle tilnærmelser som en flørt eller at en mann vil i buskene på dem. 

Det virker som damene her hjemme priser seg ut av markedet. De føler de fortjener mer. Hvorfor skulle hun fortjener mer? 

For mitt vedkommende så hadde jeg snudd ryggen til hun arrogante. Uansett hvor fin den dama måtte være. Holdningen sier mye. 

Jeg hadde gjort mer for å oppnå oppmerksomheten til den dama som viser interesse tilbake

Anonymkode: a066c...539

Kanskje damene her ikke er interessert i deg?

Ganske mange Skandinavere er reserverte, spesielt oss nordmenn og finlendere, vi ser ikke hverandre i øynene på gata, f.eks.

Hadde jeg vært singel nå, hadde jeg vært frampå. Det var jeg som så min mann på byen, syntes han så spennede og Kjekk ut, så jeg gikk rett bort for å prate og skåle med han, og ba han med på kaffe dagen etterpå for å bli bedre kjent. 

Dagen etterpå ble han med på kaffe, vi deitet og ble sammen. Det var jeg som var pådriver. 12 år senere: gift, hus og volvo😊

Du har nok ikke møtt rette damer her, de er nok ikke interessert i deg.

Skrevet

:( å

Anonymkode: 96b10...5b4

Skrevet
14 minutter siden, Lee Jones skrev:

I Norge ligger vi høest på ONS-ratingen og i alderen 20-30år er det sport i å få seg en date og et knull. Ikke at jeg har noe imot det, men mange folk fra bygda har kanskje ikke muligheten til å få så mange partnere.

tviler ikke, men Norge har vært diskutert i andre tråder også, og hele tiden kommer en nordmann og skal bevise at norge faktisk er bedre på det meste enn andre.
Nå kommer garantert noen og skriver at det ikke er blitt tatt statistikk i det hele tatt i visse land og at det er grunnen til at norge skårer høyt. nordmenn vil ikke at norge skal se dårlig ut på noen måte.

Anonymkode: 6c858...749

Skrevet
23 minutter siden, Lee Jones skrev:

Tror jeg lite på. De gangene jeg har vært i syden så har flere menn prøvd seg, men de har ikke fått seg noe av meg. Kan tenkes at enkelte turister har sex med dem, men de er jo med på det, hvilket som betyr at de selv har mange mange mange ons, sikkert mer enn oss. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tviler ikke, men Norge har vært diskutert i andre tråder også, og hele tiden kommer en nordmann og skal bevise at norge faktisk er bedre på det meste enn andre.
Nå kommer garantert noen og skriver at det ikke er blitt tatt statistikk i det hele tatt i visse land og at det er grunnen til at norge skårer høyt. nordmenn vil ikke at norge skal se dårlig ut på noen måte.

Anonymkode: 6c858...749

Vi klager vel mer enn nok på oss selv. Det er norsk kultur å snakke om hvor dårlig alle nordmenn er. Hvis en spansk dame kler seg i minimalt med klær og den utrigningen , så er hun feminin og sexy, skikkelig kvinne. Gjør en norsk dame det samme så er hun en billig slut med en gang og hun knullet selvsagt rundt med alle som er. Selv om norske damer liker å kle seg litt sexy, så betyr det ikke at vi har ons. 

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utrolig attraktiv som enn mann i utlandet. Det har jeg merket gang på gang på flere forskjellige land. Så attraktiv at damene setter inn støttet. Mens i Norge så klarer ikke damene å se deg i øynene en gang. Så fort man får et lite øyekontakt så snur som oftest damene seg 180 grader rundt. Er det katt og mus lek som jeg ikke har fått med meg? Verdsetter de nevnte damene seg høyere enn de damene som er villig til å ta kontakt i utlandet? Er det en oppgave for de "desperate" damene? Eller har de damene i utlandet skjønt noe som medsøstrene i nord ikke har fått med seg? 

Damene  i sør virker mer avslappet og tar ikke alle tilnærmelser som en flørt eller at en mann vil i buskene på dem. 

Det virker som damene her hjemme priser seg ut av markedet. De føler de fortjener mer. Hvorfor skulle hun fortjener mer? 

For mitt vedkommende så hadde jeg snudd ryggen til hun arrogante. Uansett hvor fin den dama måtte være. Holdningen sier mye. 

Jeg hadde gjort mer for å oppnå oppmerksomheten til den dama som viser interesse tilbake

Ja og kvinner opplever det samme med utenlandske menn. 

Det er vel bare vi nordmenn som er slik og ikke at det er en kjønnsgreie.

Norske menn er jo ikke akkurat interesserte i å ta iniativ med mindre de har fått i seg gode doser med alkohol, mens i Spania kommer menn bort og slår av en prat klinkende edru.

• Liker 1
Skrevet

I hjembyen min er damene enslige og oversette fordi mennene importerer damer fra Asia. 

Hver høytid kommer det en drøss med asiater som fordeles blandet ungkarene og blir samboere med dem. Statistisk er det flere damer en menn her, men gifteferdige mannfolk i 20-50 års alderen er omtrent ikke-eksisterende😫

Anonymkode: 7e423...ed7

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, wintergirl skrev:

Tror jeg lite på. De gangene jeg har vært i syden så har flere menn prøvd seg, men de har ikke fått seg noe av meg. Kan tenkes at enkelte turister har sex med dem, men de er jo med på det, hvilket som betyr at de selv har mange mange mange ons, sikkert mer enn oss. 

Det jo ha vært at de vet at du er norsk og derfor prøvd seg. I både frankriket og i tyskland har jeg helt tilfeldig hørt fra lokale at norske menn og kvinner er lette på tråden. Har lest en artikkel om at lokale i Tyrkia og Hellas også ser på nordmenn som fritt vilt. Da tenker de sikkert på norske jenter siden det er nesten umulig for en gutt å sjekke opp en lokal jente.

Det kan godt hende at du har rett og jeg har feil - og ingen forskjell på landene, men jeg har et sterkt inntrykk av at norge og islandske innbyggere er mest interesserte i tilfeldig sex. Bare google det eller bruk youtube så finner du helt sikkert engelske artikler om det.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje hun rett og slett ikke er intressert i deg 🙄 Ikke alle er det skjønner du, selv om noen andre er det.. Kanskje virker du mer eksotisk og spennende for damene i de andre landene..

Jeg unngår selv å få blikkontakt med menn jeg IKKE er intressert i. Da ønsker jeg heller ikke at han skal ta kontakt med meg, så den er helt grei! Har ikke noe med å "fortjene" og gjøre. Jeg er bare ikke intressert. Hvorfor fortjener du at alle skal like deg forresten? Du virker litt innbilsk..

Anonymkode: ae727...979

Jeg er en mørk mann. Burde vært eksotisk her i Norge også men de damene her er langt vanskeligere å oppnå kontakt med. Utseendet burde stikke seg ut her også. 

Jeg ser forøvrig ganske normal ut. 190 høy og normalbygd

TS

Skrevet

Jeg tror det bare er å leve med at nordmenn jevnt over er mer reserverte enn hva de fleste andre jevnt over er. Og ikke legge så mye mer i det enn det.

Anonymkode: 535c5...523

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Lee Jones skrev:

Det jo ha vært at de vet at du er norsk og derfor prøvd seg. I både frankriket og i tyskland har jeg helt tilfeldig hørt fra lokale at norske menn og kvinner er lette på tråden. Har lest en artikkel om at lokale i Tyrkia og Hellas også ser på nordmenn som fritt vilt. Da tenker de sikkert på norske jenter siden det er nesten umulig for en gutt å sjekke opp en lokal jente.

Det kan godt hende at du har rett og jeg har feil - og ingen forskjell på landene, men jeg har et sterkt inntrykk av at norge og islandske innbyggere er mest interesserte i tilfeldig sex. Bare google det eller bruk youtube så finner du helt sikkert engelske artikler om det.

Det er nok en gammel myte som mange ikke har ristet av seg. Greske damer er ikke akkurat noen jomfruer til de gifter seg lenger, ei heller tyrkiske. Ser også hvordan de går kledd. Greske og tyrkiske menn er uber billige. Er det noen som knuller rundt så er det vel dem. Tar alt av turister. Norske damer ligger ikke rundt der nede lenger, men noen finner sin partner der. Det var på 70 tallet at det var sexturer til Hellas og turister hadde sine kamakier der nede, sånn er det ikke lenger. Morsomt at gutter som puler turistjenter kaller dem billig når de selv puler rundt med alt og alle. Greske menn og kvinner er i dag mer likestilte og kvinnene er ute og koser seg dem også. Les deg opp om den kulturen der. 

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje hun rett og slett ikke er intressert i deg 🙄 Ikke alle er det skjønner du, selv om noen andre er det.. Kanskje virker du mer eksotisk og spennende for damene i de andre landene..

Jeg unngår selv å få blikkontakt med menn jeg IKKE er intressert i. Da ønsker jeg heller ikke at han skal ta kontakt med meg, så den er helt grei! Har ikke noe med å "fortjene" og gjøre. Jeg er bare ikke intressert. Hvorfor fortjener du at alle skal like deg forresten? Du virker litt innbilsk..

Anonymkode: ae727...979

AKA: ikke tro du er noe for hvis du tror det, ja da tror du feil, du er ingenting annet enn en innbilsk mann som ikke fortjener en dritt bla bla. 

OMG det er så kjedelig med sånne som deg. Som må kjefte på alt og alle og lever janteloven fullt ut. Typisk norske jenter?? Noen ganger virker det slik. Jeg forstår ikke problemet her AB?? 

Anonymkode: f51a1...98a

• Liker 2
Skrevet

Kvinner i Norge er oppdratt med at de kan klare seg selv. Slik er det desverre ikke i mange andre land, der en mann må til for å oppnå suksess. Er befriende å være Norsk kvinne, vi finner menn vi vil ha  ikke pga vi må.  

Det man bør huske hvis man finner en dame i et annet land, er jo kulturen er anderledes enn hvordan du selv er oppdratt, og dermed er faren for å bli ulykkelig større.

Jeg vil ha en likeveridg partner, ikke en som gjør "kur" frem til saken er i boks og deretter forandrer seg.

Virker som det enda er menn som tror kvinner er til for å gjøre de lykkelige her til lands, mens andelen kvinner som mener man må gjøre seg selv lykkelig er stigende.

Anonymkode: f6f5f...5bf

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AKA: ikke tro du er noe for hvis du tror det, ja da tror du feil, du er ingenting annet enn en innbilsk mann som ikke fortjener en dritt bla bla. 

OMG det er så kjedelig med sånne som deg. Som må kjefte på alt og alle og lever janteloven fullt ut. Typisk norske jenter?? Noen ganger virker det slik. Jeg forstår ikke problemet her AB?? 

Anonymkode: f51a1...98a

Og hvordan er ikke dere norske menn mot oss norske kvinner? Vi er billige i syden og de sydenlandske er så mye bedre enn oss norske. Er jo ikke måte på hva norske kvinner skal ta i mot heller. Lite feminine i forhold til andre damer og mindre hyggelige, osv osv. De er kanskje mer direkte i andre land da. Både kvinner og menn. Det er ikke janteloven det hun sier, har jo ikke sagt at du er stygg heller. Jeg kan se en dritkjekk mann jeg, uten å stirre mer på han, men så er noen mer sjenerte enn andre. Kan jo være at kvinner og menn i andre land har den kulturen at er flinke til å skryte av hverandre og dermed har mer selvtillitt enn norske menn og kvinner som må drikke seg drita for å tørre å vise noen at de liker dem. Vi er ikke akkurat flinke til å støtte hverandre her i landet. Og norske menn nikker seg tydeligvis enig med greske og tyrkiske menn som kaller oss billige. Kanskje dere kan begynne å stå litt opp for oss også?

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere av begge kjønn som får mye oppmerksomhet i utlandet.

Det er vel så enkelt som at Norge er et rikt land som er priviligert på mange måter. Høy levestandard, mye penger (i internasjonal sammenheng). I tillegg er folk høye, jevnt over slanke, og har symmetriske trekk som sammensvarer med internasjonale skjønnhetsstandarder. 

Selvsagt stor variasjon innad landet, men spesielt i Oslo (og for så vidt Stockholm) så er "standarden" på mennesker ganske høy. Da vil man oppleves som attraktiv i andre land. 

Har man en middels norsk lønn er man velstående i mange andre land, har man ganske enkelt en jobb og er ikke alkoholiker, er man et catch i Russland. 

Anonymkode: d3b2d...26c

Har Oslofolk høyere standard enn folk i resten av landet?!? Den var god. 

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Thyra skrev:

Har Oslofolk høyere standard enn folk i resten av landet?!? Den var god. 

Tenkte jeg også på. 

Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Og hvordan er ikke dere norske menn mot oss norske kvinner? Vi er billige i syden og de sydenlandske er så mye bedre enn oss norske. Er jo ikke måte på hva norske kvinner skal ta i mot heller. Lite feminine i forhold til andre damer og mindre hyggelige, osv osv. De er kanskje mer direkte i andre land da. Både kvinner og menn. Det er ikke janteloven det hun sier, har jo ikke sagt at du er stygg heller. Jeg kan se en dritkjekk mann jeg, uten å stirre mer på han, men så er noen mer sjenerte enn andre. Kan jo være at kvinner og menn i andre land har den kulturen at er flinke til å skryte av hverandre og dermed har mer selvtillitt enn norske menn og kvinner som må drikke seg drita for å tørre å vise noen at de liker dem. Vi er ikke akkurat flinke til å støtte hverandre her i landet. Og norske menn nikker seg tydeligvis enig med greske og tyrkiske menn som kaller oss billige. Kanskje dere kan begynne å stå litt opp for oss også?

Se på "Singel" på tv2, hør på seksuelle podcaster og gjør litt reaserch så ser du hvordan kulturen er i 20-årene i dag. Jeg snakker om begge kjønn, menn som kvinner.

Så i syden sier jeg bare at det sannsynligvis er lettere for kvinner å få seg ligg enn menn. Sansynligvis er det skandinaver og briter som ligger mest med hverandre på Kos eller Magaluf. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...