Gå til innhold

Starter ny jobb i januar-må ha lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt i ca 6 mnd med kjørelærer. Jeg føler hun alltid bare setter opp timer men jeg kommer liksom ikke videre. Har nå fått ny jobb som starter i januar og der må man ha sertifikatet. Så jeg må kjøre opp i desember. Kan jeg si til kjørelærer at hun må melde meg opp til oppkjøring? Jeg mangler kun langkjøring av det obligatoriske. Noen som vet hvor i lang ventekø det er i Bergen på å få oppkjøring? Kan jeg ta den på Voss hvis det er veldig lang venting i Bergen?

Anonymkode: 790fb...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sakt til jobben at du ikke har lappen? Januar er om kun en mnd!

Når du ikke engang har vært på langkjøring kan du bare glemme å få lappen til januar!

Endret av BMW 5-serie 535D
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Har du sakt til jobben at du ikke har lappen? Januar er om kun en mnd!

Når du ikke engang har vært på langkjøring kan du bare glemme å få lappen til januar!

Jeg er ikke TS, men fra jeg tok teorien og ikke hadde hatt en eneste kjøretime annet enn et par timer med en slektning for et par år siden til jeg besto oppkjøring gikk det 1 mnd. Så jeg er med andre ord rimelig sikker på at du tar feil når du sier TS bare kan glemme det ;)

TS må snakke med kjørelærer og avtale tid for langkjøring og når bilen kan stilles til disposisjon for oppkjøring. Man kan se ledig time for oppkjøring på vegvesenet sine sider. 

Anonymkode: 2b8bb...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører veldig bra og har god flyt. Jeg kan jo ta langkjøring neste uke og oppkjøring etter det, det kan jo gå helt fint så skjønner ikke hvorfor dette absolutt ikke kommer til å gå? 

Anonymkode: 790fb...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke langkjøring da kjørelæreren min mente det var tull.... 

Anonymkode: 4f90e...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke langkjøring da kjørelæreren min mente det var tull.... 

Anonymkode: 4f90e...828

Det mener min og men det er obligatorisk og kjørelærer må registrere om jeg har hatt dette og sende til biltilsynet . Hvis ikke jeg har dette får jeg ikke kjørt opp

Anonymkode: 790fb...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjørt i ca 6 mnd med kjørelærer. Jeg føler hun alltid bare setter opp timer men jeg kommer liksom ikke videre. Har nå fått ny jobb som starter i januar og der må man ha sertifikatet. Så jeg må kjøre opp i desember. Kan jeg si til kjørelærer at hun må melde meg opp til oppkjøring? Jeg mangler kun langkjøring av det obligatoriske. Noen som vet hvor i lang ventekø det er i Bergen på å få oppkjøring? Kan jeg ta den på Voss hvis det er veldig lang venting i Bergen?

Anonymkode: 790fb...599

Kjørelæreren kan ikke melde deg opp til førerprøven før alt obligatorisk er bestått og fullført. 

Er du ikke kjent på Voss så har du ingenting på Voss å gjøre når du skal kjøre opp heller. 

Et du ikke fornøyd med kjørelæreren så kontakt Rogstad og få dem til å gi deg hyppige kjøretimer så kommer du raskt i mål, særlig hos kvinnene i kjørebilene der. 

Anonymkode: c112c...f1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke langkjøring da kjørelæreren min mente det var tull.... 

Anonymkode: 4f90e...828

Uten langkjøring skal du ikke ha førerkort. Dokumentere regelbrudd, det er lurt! 

Anonymkode: c112c...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei fleste lærern i byen min bestiller oppkjøring når teorien er bestått, og så tilpasser dei utifrå det. Ofte lange venteliste på oppkjøring, så vil prata med lærern om du trenger lappen før januar.

Anonymkode: 11c0f...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått en jobb der du må ha lappen, uten å ha lappen? Vet arbeidsgiver dette? Du har ikke mange uker på deg, og hva hvis du stryker på oppkjøringen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt kjent på både Voss og i Bergen. Men tenkte det var kortere ventetid på Voss

Anonymkode: 790fb...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apekatten skrev:

Du har fått en jobb der du må ha lappen, uten å ha lappen? Vet arbeidsgiver dette? Du har ikke mange uker på deg, og hva hvis du stryker på oppkjøringen? 

Ja, arbeidsgiver vet at jeg ikke har lappen men at jeg skal prøve å få den snarest. Så dette kan du slippe å bekymre deg over☺️

Anonymkode: 790fb...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, arbeidsgiver vet at jeg ikke har lappen men at jeg skal prøve å få den snarest. Så dette kan du slippe å bekymre deg over☺️

Anonymkode: 790fb...599

Okei, var bare et spørsmål ☺️ Snakk med kjøreskolen din og hør hva de mener, og om de kan melde deg opp til oppkjøring nå.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har 3 uker på deg (det er vel stengt i julen) på å få godkjent langkjøring, for så å bli meldt opp til førerprøven, vente på denne og få gjennomført+godkjent denne? Og når lærer stadig setter opp nye timer så er du vel ikke så stødig i trafikken som du selv tror.. 

Lykke til sier jeg bare, julemirakler kan jo skje! 

🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elektra skrev:

Du har 3 uker på deg (det er vel stengt i julen) på å få godkjent langkjøring, for så å bli meldt opp til førerprøven, vente på denne og få gjennomført+godkjent denne? Og når lærer stadig setter opp nye timer så er du vel ikke så stødig i trafikken som du selv tror.. 

Lykke til sier jeg bare, julemirakler kan jo skje! 

🤣🤣

Jeg har ikke 3 uker på meg, jeg kan bruke lenger tid hvis jeg må det. 😅😂

Anonymkode: 790fb...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke 3 uker på meg, jeg kan bruke lenger tid hvis jeg må det. 😅😂

Anonymkode: 790fb...599

Det er bra, for det trenger du sannsynligvis! 

Og jeg gikk ut i fra den informasjonen du har gitt i tråden, jeg leser ikke tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Elektra skrev:

Det er bra, for det trenger du sannsynligvis! 

Og jeg gikk ut i fra den informasjonen du har gitt i tråden, jeg leser ikke tanker. 

Bare et tips-du virker som en bitchy og bitter kjerring i måten du skriver. Håper virkelig ikke du er sånn IRL 

Anonymkode: 790fb...599

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen, bestilte oppkjøring på Stord forrige uke, skal kjøre opp på torsdag 6 desember.

Anonymkode: 60ed2...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Bergen, bestilte oppkjøring på Stord forrige uke, skal kjøre opp på torsdag 6 desember.

Anonymkode: 60ed2...792

Blir kjørelæreren med deg eller låner du bil på Stord?

Anonymkode: 790fb...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare et tips-du virker som en bitchy og bitter kjerring i måten du skriver. Håper virkelig ikke du er sånn IRL 

Anonymkode: 790fb...599

Realistisk og ikke helt fan av å pakke ting inn i sukker og smileys vil jeg heller kalle det. Men helt i orden at du oppfatter meg slik, det er ikke så viktig for meg og jeg tar meg ikke nær av det. 👍

Jeg tar heller ikke tips fra deg, da det eneste vet om deg er det du skriver her og det er ikke imponerende. No offence 😉

Endret av Elektra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...