Gå til innhold

Spøkelse?? Eller er jeg gal?


Gjest SumoBryter

Anbefalte innlegg

Gjest SumoBryter

Jeg har tidligere fortalt om lys som jeg og samboeren har opplevet å våkne til om natten. Et lys som ligner en blitz og blir så sterk at man til slutt skvetter og våkner av det. Så er det helt stille og mørkt når man våkner. Vi visste ikke på lang tid at vi begge opplevde det og når vi snakket om det tenkte vi at det måtte være en naturlig forklaring som at det var bare en del av å bli eldre. Men etter å ha snakket med andre så har jeg skjønt at ingen andre opplever det. Det rare er også at vi begge opplevde det i et par måneder og det har tatt slutt på omtrent samme tid.

Nå har jeg opplevd å våkne til fuglesang(skikkelig vakkert) to ganger en gang for ca. 2 uker siden og nå i natt. Fuglesangen vekker meg men så hører jeg noe annet, en svak stemme (noen som hvisker) , det er svakt prat og latter, nesten som å høre på en svak radiostasjon, skikkelig skummelt, jeg hadde sikkert klart å høre ordene men har ikke turt, vedkommende snakker også veldig fort tempo uten opphold nesten og virker til å snakke alene. Jeg har ikke turt å høre på hva vedkommende har å si fordi jeg syns det er så skummelt. Samboeren min har ikke opplevd dette og jeg har ikke turt å vekke ham i tilfelle han syns jeg er helt sprø...

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

:o Hadde fått helt noia, jeg...!

Bor dere i hus eller leilighet? Er det noen mulighet for at du har hørt naboen eller radioen/tv'n til naboen? Bil på veien utenfor?

Kanskje det kunne vært en idé å filma soverommet (med lyd) noen netter? Fått noen andre til å overnatte, for å høre om de merka noe? Spør i hvert fall samboeren om han har hørt det du har hørt i det siste.

Dæven, kjenner håret reise seg i nakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
:o Hadde fått helt noia, jeg...!

Bor dere i hus eller leilighet? Er det noen mulighet for at du har hørt naboen eller radioen/tv'n til naboen? Bil på veien utenfor?

Kanskje det kunne vært en idé å filma soverommet (med lyd) noen netter? Fått noen andre til å overnatte, for å høre om de merka noe? Spør i hvert fall samboeren om han har hørt det du har hørt i det siste.

Dæven, kjenner håret reise seg i nakken...

Vi bor i en leilighet i femte etasje, blokken vi bor i er kanskje fra 60 tallet, så ikke spesielt gammelt.

Jeg tviler på nabo TV-radio teorien fordi dette var liksom mer som hvisk fra en person, jeg syns det var så likt begge gangene også, samme stemmen, samme latteren samme tempo. samboeren min foreslo det samme, men jeg tror ikke det (selv om jeg helst vil tro på en naturlig forklaring). Jeg må nok vekke ham neste gang det skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hvis det er til ca samme tidspunkt, så kan det jo være et radioprogram for eksempel. Samme programleder = samme stemme, tempo og latter. Utrolig hva som høres gjennom gamle vegger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
Hvis det er til ca samme tidspunkt' date=' så kan det jo være et radioprogram for eksempel. Samme programleder = samme stemme, tempo og latter. Utrolig hva som høres gjennom gamle vegger...[/quote']

Håper det... men det hørtes ikke ut som radioprogram syns jeg.

Vi har også opplevd at lys har kommet på av seg selv, men det kan jo hende vi bare har glemt at vi har skrudd det på, men jeg syns det er vanskelig å tro at jeg ikke hadde skrudd av soveroms lyset når babyen vår sover der, det har vært noen ganger at jeg har vært overbevist om at jeg har skrudd lyset av, men når jeg har gått inn har den vært på. Også strømmen forsvinner noen ganger i sekunder og kommer tilbake.

Jeg håper det er radioprogram og andre naturlige forklaringer eller spøkelser, for om jeg begynner å høre stemmer uten at det er noe der, da blir jeg virkelig redd. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Kanskje dere burde få sjekka det elektriske anlegget? Hvis det er fra 60-tallet, kan det være skummelt nok i seg selv, men også en forklaring på ganske mye... f.eks at strømmen forsvinner en kort stund, at lys skrur seg på, at dere opplever "blitzlys" og til og med hvis radioen til nabo'n plutselig skrur seg på i løpet av natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har selv opplevd å bli vekket om natta av merkelige ting. ikke noe lys, men nesten som det er noen som har lagt seg over meg på en måte... det er mye uforklarlige ting i verden. hvorfor ikke finne ut litt om hvem som bodde der før da huset ble bygget o.l jeg tror abselutt på at det ikke bare er oss på denne jorden. tror at folk kan gå igjen i hus, har også en mor som ser folk om du skjønner. skygger. opllever at samme døren blir opnet igjen og igjen. blir dradd i armen om natta, det må jeg si må være lite artig.. nei jeg tror det er noen i huset ditt jeg... slik som i ett hus min mor bodde i hørte hun en gammle dame som gikk å plystret i annen etasje i huset. og da var det en gammel dame som nettopp hadde dødd i huset. men hun forsvant etter første natten da.. men som sagt skjedd litt ut om husets historie så kansje du finner ett svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres skikkelig skummelt ut jeg.. Blir litt redd.. Jeg hadde en bestemor som lå for døden i fjor (hun døde 13.august 2004 :cry: ) Da moren min var og våket over henne hjemme i huset hennes, merket de at de ikke var alene. Jeg opplevde det aldri når jeg var der. De mente at det var bestefaren min som gikk igjen. Han døde helt plutselig i desember 2002. De sa at de så han, og at grunnen til at han var der var for å passe på den kjære konen sin..

Huset er nytt fra 2000, og det har ikke bodd noen der før. Så jeg tror at det kanskje kan stemme at det var han. Veldig merkelig egentlig. Men, jeg tror at det kan stemme at det var han de så i såfall. Litt romantisk også, samtidig som jeg er glad jeg aldri skal gå inn i det huset igjen. Det er noen som har kjøpt dette huset nå. Er glad jeg ikke er dem. Hvem vet hvem som går igjen der hvor to mennesker nettopp har dødd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Noen blir igjen, og noen går videre med en gang, tror jeg.

Morfar er fortsatt i huset til mormor, men både farmor og farfar er helt borte. Oldemor bodde også i det samme huset til hun døde, men hun er heller ikke der.

Jeg "så" morfar da jeg var hos mormor før jul og bakte lefser (tradisjon vi har) - i øyekroken registrerte jeg bevegelser, men da jeg snudde meg, var det ingen der. Mormor stod på den andre sida av meg og kjevla, og hadde ikke flytta seg. Skjedde flere ganger. Jeg tror han var med fordi jeg da var tre-fire måneder på vei, og han var nysgjerrig og glad, rett og slett :) Ble ikke redd, bare litt glad for at han var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes dette høres skikkelig skummelt ut jeg.. Blir litt redd.. Jeg hadde en bestemor som lå for døden i fjor (hun døde 13.august 2004 :cry: ) Da moren min var og våket over henne hjemme i huset hennes, merket de at de ikke var alene. Jeg opplevde det aldri når jeg var der. De mente at det var bestefaren min som gikk igjen. Han døde helt plutselig i desember 2002. De sa at de så han, og at grunnen til at han var der var for å passe på den kjære konen sin..

Huset er nytt fra 2000, og det har ikke bodd noen der før. Så jeg tror at det kanskje kan stemme at det var han. Veldig merkelig egentlig. Men, jeg tror at det kan stemme at det var han de så i såfall. Litt romantisk også, samtidig som jeg er glad jeg aldri skal gå inn i det huset igjen. Det er noen som har kjøpt dette huset nå. Er glad jeg ikke er dem. Hvem vet hvem som går igjen der hvor to mennesker nettopp har dødd?

Jeg syns dette hørtes koselig ut, jeg er ikke til vanlig redd for spøkelser. Jeg har alltid sagt at jeg skal komme og besøke min samboer etter døden om jeg dør først. Han sier at han ikke vil ha besøk av døde, men hvorfor skulle man være redd for sine nære og kjære selv om de er ånder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Skjønner godt at han ikke synes noe om det. Han vil jo aldri kunne vite om du er der eller ikke, ikke mye privatliv der i gården :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mystisk

blir dradd i armen om natta, det må jeg si må være lite artig..

Ai har også opplevd å bli dratt i arma,på en måte dratt mot under senga,men det var bare en drøm.Scary.

Til deg med dette blinkende lyset,er lysbryteren like i nærheten av senga? er det mulig du kommer borti den på natta? Det gjør nemlig jeg av og til. Eller kanskje det har vært lyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
blir dradd i armen om natta, det må jeg si må være lite artig..

Ai har også opplevd å bli dratt i arma,på en måte dratt mot under senga,men det var bare en drøm.Scary.

Til deg med dette blinkende lyset,er lysbryteren like i nærheten av senga? er det mulig du kommer borti den på natta? Det gjør nemlig jeg av og til. Eller kanskje det har vært lyn?

Æh... nå tuller du... Hvis forklaringen hadde vært så enkel hadde vi vel ikke vært skremt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stifaniy

Foreslår at du poster disse innleggene dine på

www.gaiaforum.com

der er det mange synske og folk som har erfaring med spøkelser. Men de kommer nok til å bekrefte at det er spøkelser du har med å gjøre og ikke naboens tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nei , nå ble jeg skikkelig kremt her..tør ikke gå og legge meg.. får dre litt innom generell debatt for å få noe annet å tenke på... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...