Gå til innhold

Hvor mye burde ringen koste?


blomaden

Anbefalte innlegg

På 9.12.2018 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Skal ikke ring koste % av årsinntekt?

Anonymkode: b8875...cfd

Nei, det skal den ikke. Det finnes forlovelsesringer i vanlig sølv til noen få hundrelapper.  Det er helt individuelt, men jeg syns kvinner som syns de må ha ring til 50 000 kr for å kunne nedlate seg til å gifte seg er høye på seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å gå for en ring uten mye høyde. Min har mye høyde, og det er upraktisk i hverdagen. Vanskelig å gå på hansker, hekter seg fast i alt mulig. Pen, javisst, men upraktisk. 

Anonymkode: 71661...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil anbefale deg å gå for en ring uten mye høyde. Min har mye høyde, og det er upraktisk i hverdagen. Vanskelig å gå på hansker, hekter seg fast i alt mulig. Pen, javisst, men upraktisk. 

Anonymkode: 71661...bb7

Slik er min også. 19 diamanter i en klase som hekter seg i alt mulig. Gifteringen er heldigvis helt flat med nedfelte stener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en helt nydelig enkel diamantring i hvit gull, vil tippe den koster 6-7000.  Gifteringen min koster omtrent det samme, veldig fornøyd med begge. Hvorfor må det koste så mye, har vi begynt som Amerikanerne, der ringen må koste skjorta. Helt sikker på hun blir fornøyd uansett 😊

Endret av morhjertegod
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovelsesring kostet ca 250.000,-😅. Bruker den nesten daglig med unntak av når jeg har på hansker da blir diamanten for stor til at den får plass. Gifteringen kostet vel 2-3000,- (for 20 årstiden). Den er kun en enkel glatt gullring.

Anonymkode: b366d...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva min forlovelsesring kostet, men tanken bak den var/er uansett det viktigste. 

Mannen min er designer, og tegnet ringen selv. Han fikk selvsagt en gullsmed til å lage den, og brukte med farens tillatelse, diamantene som var i sin avdøde mors giftering. Diamantene var det min (avdøde) svigermor som selv plukket ut til sin ring, for over 40 år siden. 

Jeg elsker ringen, den betyr mye for oss begge. Jeg hadde elsket den like mye om steinene var uekte, det er tanken bak som er det som betyr mest. 

Anonymkode: e82e4...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo hvor mye penger man har. Er.man mangemillionær kan man bruke "så mye man vil," men har man dårlig råd vil 2000 være et dyrt no alternativ. Vi brukte 6000kr på våre to tilsammen, da har den ene en liten diamant. To helt enkle gullringer, litt brede. Husk at du skal bruke ringen i hverdagen. Det er forferdelig upraktisk med en ring som stikker ut (stener) om du skal bruke hansker f.eks. Jeg tar alltid av meg ringen når jeg trener, pga vektløfting og at jeg blir hoven i fingrene. Det kan selvsagt skje uansett hvilken ring man har. Men jeg vil helst slippe å måtte ta av meg ringen "hele tiden" fordi det er upraktisk å ha den på. Bare å vaske langt hår med utstikkende ring...

Anonymkode: 89e39...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...