Gå til innhold

Hvor mye burde ringen koste?


blomaden

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke behovet for å bruke store summer på forlovelsesringer. Vi betalte 6000 for begge ringene til sammen. 

Anonymkode: 20911...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Mallefisk skrev:

Vet ikke om jeg kanskje hadde følt meg litt kravstor da, med tanke på at vi har samlet inntekt på litt under 25 tusen i måneden 😬

Fint at du anser 25.000 totalt i mnd som helt OK inntekt, jeg ser på det som lav inntekt.

Skal dere spleise på ringen? Hvis ikke synes jeg din samboer må velge selv hvor mye han skal legge i ringen. Husk at det forhåpentlig vis skal kjøpes gifteringer også :)

Anonymkode: daae2...0ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte ringene sammen og de kostet 2300 til sammen. Var like fine da vi ble skilt etter 22 år.

Anonymkode: bc66a...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fint at du anser 25.000 totalt i mnd som helt OK inntekt, jeg ser på det som lav inntekt.

Skal dere spleise på ringen? Hvis ikke synes jeg din samboer må velge selv hvor mye han skal legge i ringen. Husk at det forhåpentlig vis skal kjøpes gifteringer også :)

Anonymkode: daae2...0ac

All inntekt vi får inn anser vi som felles, så det må jo bli spleising ettersom ingen av oss har egne kontoer.. Tror ikke han selv vet hvor mye han skal bruke/hvor mye jeg forventer han skal bruke ettersom det er et spørsmål som dukker opp i ny og ne😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte ringene sammen og de kostet 2300 til sammen. Var like fine da vi ble skilt etter 22 år.

Anonymkode: bc66a...d7d

Åh :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mallefisk skrev:

All inntekt vi får inn anser vi som felles, så det må jo bli spleising ettersom ingen av oss har egne kontoer.. Tror ikke han selv vet hvor mye han skal bruke/hvor mye jeg forventer han skal bruke ettersom det er et spørsmål som dukker opp i ny og ne😅

Husk at det er mye bedre å kjøpe en billigere ring i stedet for at de påvirker hverdagskostadene deres i lag tid. Å eie en ring med bismak og dårlig samvittighet er ikke gøy😊

Anonymkode: b733f...42f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Husk at det er mye bedre å kjøpe en billigere ring i stedet for at de påvirker hverdagskostadene deres i lag tid. Å eie en ring med bismak og dårlig samvittighet er ikke gøy😊

Anonymkode: b733f...42f

Godt poeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer an på smak og økonomi. Noe du/dere (om dere skal ha matchende) begge liker og har råd til. 

Forlovelsesringer/gifteringer og bryllup er ting man aldri bør sette på kreditt eller forbrukslån :)

Anonymkode: 8469a...d75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite som mulig, så lenge den er fin! Vil mye heller bruke pengene på vår felles fremtid: hus, bil, buffer eller en ferie. Vi/han skulle ha voldsomt god råd om jeg skulle blitt glad for en ring som koster mer enn 4-5000. Er så mye annet å bruke pengene på. Og jeg tror jeg ville tenkt at kanskje ikke han passer for meg om han synes det er greit å bruke en månedslønn (eller mer) på en ring. 

Den gangen for lenge siden når jeg ble fridd til, så kostet ringen ca 2500 kroner, men ble kjøpt i utlandet hvor det var billigere. Mer enn nok for meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mallefisk skrev:

Oi såpass. Tørr du bruke den da? Er du ikke redd for å miste den?

Ja, tørr å bruke den. Den sitter nokså stramt (uten at det blir ubehagelig) så mister den nok ikke. 

Anonymkode: 061c6...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelse og forlovelsesringer var vel noe de drev med for 70 år siden, og tidligere? Enten gifter man seg, eller så gjør man ikke det. Nå som det er helt akseptert å leve som samboere, er det overhodet ikke noe poeng i forlovelse. Vil noen ha en pen ring, kan de kjøpe seg en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke forlovelsesringer men vi har gifteringer som til sammen kostet under 3000,- og de tåler i grunnen alt. Vi betalte ringene av felles penger og ingen av oss hadde interesse av å sette oss i gjeld for hverken ring eller bryllup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg ser det, burde forlovelsesringer og gifteringer være samme ring. Ved forlovelse, graverer man inn navn, og leverer de inn for å gravere dato for bryllupet og føyer til Din eller noe slikt. Max 4000 for to ringer hadde jeg synes vært ok.

Anonymkode: b0c97...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker man må se an kvinnen man ønsker å forlove seg med. I statene er det en uskreven regel at forlovelsesringen koster 3 månedslønner. I Norge er det mange damer som ikke bryr seg om forlovelsesring, mange par som bruker giftering som forlovelsesring etc. Mens for andre damer er forlovelsesring en Big deal.

Min forlovelsesring kostet 25.000kr. Jeg syns det var en fin fornuftig pris som jeg ikke trenger å være redd for å bruke:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, T-Rex skrev:

Forlovelse og forlovelsesringer var vel noe de drev med for 70 år siden, og tidligere? Enten gifter man seg, eller så gjør man ikke det. Nå som det er helt akseptert å leve som samboere, er det overhodet ikke noe poeng i forlovelse. Vil noen ha en pen ring, kan de kjøpe seg en.

For meg var forlovelsesring viktig. Vi forlovet oss, og var forlovet i 1år før bryllupet stod. Bryllupsdatoen ble satt direkte etter forlovelse, og året ble brukt til bryllupsplanlegging.

Av praktiske grunner ønsket jeg et enkelt gullbånd som giftering. Men en showstopper til forlovelsesring. 

Er veldig uenig med deg i at det ikke er poeng med forlovelse. Det er jo for å signalisere at man skal gifte seg.

Jeg ser derimot ikke poenget med å forlove seg uten at man har en klar plan om ekteskap. Da virker det kun som glitter på grovbrød, og oppmerksomhetstrang. Men hver sin lyst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våre kostet ca 7000 kr tilsammen. Fornøyde med de. Trenger ikke å koste allverdens 

Anonymkode: c69dd...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint at du anser 25.000 totalt i mnd som helt OK inntekt, jeg ser på det som lav inntekt.

Anonymkode: daae2...0ac

De klarer å spare noen tusen i måneden, altså ok inntekt. For dem. At du ønsker å disse det, er noe helt annet.

Anonymkode: e4e15...c5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare enda mer usikker etter å ha fått alle disse ulike svarene.. det er jo alt fra 30.000kr til 1000kr😂 men det er helt sikkert at en ring til 30k har vi ikke råd til! Så blir vel noe i prisklassen mellom 1-3000kr. 

Noen som har erfaring med brukt forlovelsesring? Er jo så mange fine brukte ringer på Finn.no osv😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hverdagsfrue said:

For meg var forlovelsesring viktig. Vi forlovet oss, og var forlovet i 1år før bryllupet stod. Bryllupsdatoen ble satt direkte etter forlovelse, og året ble brukt til bryllupsplanlegging.

Av praktiske grunner ønsket jeg et enkelt gullbånd som giftering. Men en showstopper til forlovelsesring. 

Er veldig uenig med deg i at det ikke er poeng med forlovelse. Det er jo for å signalisere at man skal gifte seg.

Jeg ser derimot ikke poenget med å forlove seg uten at man har en klar plan om ekteskap. Da virker det kun som glitter på grovbrød, og oppmerksomhetstrang. Men hver sin lyst.

Det er vanlig å signalisere at man skal gifte seg ved å sende ut bryllupsinvitasjoner. Om det ikke skal feires bryllup, er det jo bare å gifte seg med en gang.

Folk må selvsagt få gjøre som de vil, men jeg må innrømme at jeg får litt fnatt av at amerikansk kultur fra 50-tallet skal få innpass i dagens Norge (når det ikke dreier seg om dans og musikk).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...