Gå til innhold

Hvor mye burde ringen koste?


blomaden

Anbefalte innlegg

Gjest Nina1975

Hva den skal koste avhenger vel av hvor mye du/dere tjener, andre utgifter; nytt huslån på noen mill, små barn ol tilsier jo lavere "ringbudsjett" Som godt voksen og vel etablert hadde jeg håpet og forventet en dyrere ring enn jeg hadde som 18-25 åring. Hadde jeg fått en ring til 500-1500 kr av en vel etablert og holden mann hadde jeg tatt det som en fornærmelse, rett og slett. Men da jeg var 18 og fikk en ring til en tusing, synest jeg det var helt topp, følte meg som en prinsesse😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kostet 10500, og den syns jeg var veldig dyr! Det er absolutt ikke noe behov for at den skal være så dyr, sånn egentlig. Dog, det er en veldig pen ring da :)

 

men vanlig er rundt en 4/5, min forrige kostet 2000 :)

Anonymkode: 9722d...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifteringene våre kostet nesten 14 000.  Min koster mest siden den har 5 diamanter. Tipper 8000.  Hvitt gull.   Forlovelsesringen min kostet 9000.   Tror ikke det er uvanlig med ringer oppi 100 000. 

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsieur Beau
På 1.12.2018 den 18.09, blomaden skrev:

Kjæresten min slipper noen hint her og der ang. Forlovelsesringen, og spør gjerne da hvor mye jeg tenker den burde koste. Men jeg aner liksom ikke! Vi har jo helt OK med penger, men ikke mer enn at vi klarer å spare noen tusen i mnd.. hva tenker dere? Hvor mye kostet ringen din?

Bør koste? Ringen er et symbol - ikke selve ekteskapet. Det har altså ingenting å si hva selve ringen koster.

(Ringen viser omverdenen at personene skal eller har inngått i ekteskapet og lovet hverandre evig troskap. Ringen er et symbol på evigheten, da den hverken har en begynnelse eller ende.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen brukte 300.000 på forlovelsesringen. Men til hans "forsvar" så hadde han arvet penger han følte at han ikke trengte og var vel litt euforisk. Hadde jeg visst det den gang så måtte han levert den tilbake. Gifteringene kostet 60.000 og da fikk vi de som vi ville ha dem:) 

Anonymkode: 7d5b1...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Monsieur Beau skrev:

Bør koste? Ringen er et symbol - ikke selve ekteskapet. Det har altså ingenting å si hva selve ringen koster.

(Ringen viser omverdenen at personene skal eller har inngått i ekteskapet og lovet hverandre evig troskap. Ringen er et symbol på evigheten, da den hverken har en begynnelse eller ende.) 

Jo, selvsagt! Men når man aldri har vært borti sånt før og ikke har en eneste anelse hva som er innafor så er det jo greit å høre med andre :) spesielt siden han spør meg og jeg ikke aner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen brukte 300.000 på forlovelsesringen. Men til hans "forsvar" så hadde han arvet penger han følte at han ikke trengte og var vel litt euforisk. Hadde jeg visst det den gang så måtte han levert den tilbake. Gifteringene kostet 60.000 og da fikk vi de som vi ville ha dem:) 

Anonymkode: 7d5b1...416

Oh shiiiit 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!?  Er det slik i dag at det er du/mannen som forventes å kjøpe og betale forlovelsesringene - alene?....  Ærlig talt, dette høres jo ut som nykker fra den tiden kvinnene satt og broderte og ventet på en frier. 

Vi kjøpte enkle og rimelige gullringer med inskripsjon i. Mannen min betalte fordi jeg var blakk,. Men jeg betalte tilbake måneden etter :)  Ringene ble også gifteringene våre noen år etter.  Nå har vi vært gift i over 40 år, og gullet er ikke så blankt som det var. Inskripsjonene er nesten slitt bort.  Akkurat sånn det skal være. 

Forlovelses- og gifteringer er symboler.  Det har ingen betydning hvor kostbare de er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2018 den 11.23, SM30 skrev:

?

Null problem med en ring til 100,000 og et bryllup til millionen om man tjener 5m+ i året?

Skulle tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesring 12000kr. Gifteringer 11000 kr totalt for min og hans

Anonymkode: c670d...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2018 den 22.39, Zienna skrev:

Jøss!?  Er det slik i dag at det er du/mannen som forventes å kjøpe og betale forlovelsesringene - alene?....  Ærlig talt, dette høres jo ut som nykker fra den tiden kvinnene satt og broderte og ventet på en frier. 

Vi kjøpte enkle og rimelige gullringer med inskripsjon i. Mannen min betalte fordi jeg var blakk,. Men jeg betalte tilbake måneden etter :)  Ringene ble også gifteringene våre noen år etter.  Nå har vi vært gift i over 40 år, og gullet er ikke så blankt som det var. Inskripsjonene er nesten slitt bort.  Akkurat sånn det skal være. 

Forlovelses- og gifteringer er symboler.  Det har ingen betydning hvor kostbare de er. 

Jeg sitter ikke å venter heller. Men samboer har stilt meg dette spørsmålet noen ganger nå, og jeg har ikke hatt noe svar å komme med. Dessuten så har vi felles økonomi, så jeg er med å spleise på min egen ring. 

Itillegg så vet jeg hvor mye det betyr for han å kunne gjøre et frieri litt stort. Han har så lyst til å overraske meg og gi meg en ring jeg elsker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så tror jeg ikke han hadde brukt en forlovelsesring dersom jeg hadde kjøpt det til han. Han er håndtverker, og da er det styr å skulle gå med ring. Tviler på at han kommer til å bruke gifteringen sin hver dag. Og det er helt greit for meg! Men jeg har ingenting i mot å gå med ring til hverdags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovelsesring kostet rundt 8-900 kroner 😄 syns den er veldig lekker, og den tåler absolutt en støyt. Jeg er ikke gift enda, men ser ikke for meg at vi bruker store summer på gifteringer. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke hva forlovelsesringen kostet. Men gifteringene jeg tror vi går for koster litt over 5000kr PR ring. Tror dei er mye billigere enn forlovelsesringen. Har sett mange i blad til rundt 1000lappen som er veldig fine også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var ekstremt pinlig hvis min tilkommende ektemann hadde troppet opp med en forlovelsesring og fridd til meg  ."I vår moderne tid med likestilling og greier", så forundrer det meg at avtale om å gifte seg fremdeles kommer i stand slik  ;) . Her i huset prater / diskuterer vi store ting, som f.eks hvorvidt vi skal gifte oss eller ikke.  Å fly rundt med en glitrende forlovelsesring som signaliserer at man er så heldig å ha blitt fridd til fremstår nesten litt tanketomt ut for meg....  

Jeg vet at det for mange bare er en romantisk tradisjon, men dere må se den underliggende symbolikken!

Anonymkode: 2d6d5...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer enn at dere klarer å spare noen tusen hver måned? Ja, da sitter dere trangt i det. Må være tøft. 

For en usedvanlig teit tråd: dere kjøper den ringen dere liker!

Anonymkode: cdb8c...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minst mulig. Fatter ikke hvorfor folk vil bruke så mye penger på en gifte-/forlovelsesring

Anonymkode: d84fb...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovelsesring kostet ca 1000 nok. Bruker den som giftering også for jeg synes den er så fin og fordi jeg vet historien bak den ❤️

Anonymkode: e8c25...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ringene "burde" ikke koste noe spesielt.. Det er helt individuelt med tanke på hva slags ringer man liker og hva man har råd til... Min forlovelsesring kostet nærmere 100 000, -. Den kjøpte min mann ettersom han hadde råd til det og likte ringen, og mente at den ville passe meg. Jeg hadde aldri forventer en så dyr ring og synes ikke man skal føle på et press om at tingen bør koste så og så mye...sentimentalverdien av ringen er jo uerstattelig uansett! Gifteringen våre kostet ca 25 000,-. De ble ganske dyre men vi kjøpte de vi likte best. Alle må gjøre det som passer for seg! 

Anonymkode: a1992...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...