Gjest CecilieX Skrevet 29. november 2018 #21 Del Skrevet 29. november 2018 Lurer på hvilke vurderinger som ligger bak fjerningen av blogglisten.no. Eller det gjør jeg vel egentlig ikke. Lesertallene er i fritt fall og det er vel ikke Egmont så interessert i å dokumentere. Dermed underbygger de også bloggernes narrespill, der de i kjent stil blåser opp egen følgerskare. Nettopp blogglisten har vært gull verdt for å avsløre hvordan tilstanden egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 29. november 2018 #22 Del Skrevet 29. november 2018 23 minutter siden, CecilieX skrev: Lurer på hvilke vurderinger som ligger bak fjerningen av blogglisten.no. Eller det gjør jeg vel egentlig ikke. Lesertallene er i fritt fall og det er vel ikke Egmont så interessert i å dokumentere. Dermed underbygger de også bloggernes narrespill, der de i kjent stil blåser opp egen følgerskare. Nettopp blogglisten har vært gull verdt for å avsløre hvordan tilstanden egentlig er. Men hvordan kan det være nyttig for Egmont å fjerne blogglisten.no for å skjule at lesertallene er i fritt fall, når de samme lesertallene nå er oppgitt på forsiden av blogg.no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 29. november 2018 #23 Del Skrevet 29. november 2018 Egmont/ Blogg.no er naturligvis mest interessert i at store bloggere skal være tilknyttet deres plattform, pga reklameinntekter. Ved å ekskludere alle som ikke har blogg.no - blogg fra den eneste offisielle topplisten i landet, "tvinger" de bloggerne tilbake til Egmont ved å frata de andre plattformene synlighet. Enkelt, men genialt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. november 2018 #24 Del Skrevet 29. november 2018 46 minutter siden, Fvonk skrev: Men hvordan kan det være nyttig for Egmont å fjerne blogglisten.no for å skjule at lesertallene er i fritt fall, når de samme lesertallene nå er oppgitt på forsiden av blogg.no? Legg merke til at disse tallene som de nå oppgir mangler benevning. Hva er det som telles? Det som er interessant er jo unike lesere. De tallene som jeg finner på topplisten i dag, er mye høyere enn for den enkelte blogger enn de tallene som var unike lesere tidligere. Dessuten er muligheten for å se graf og utvikling nå borte. Som sagt, dette er mye mindre transparent. Tidligere kunne man feks se hvordan UI sine tall overhodet ikke stemte med blogglisten sine. Plattformene har alt å tjene på å oppgi så høye tall som mulig. Som sagt, tallene er svært mye høyere etter denne omleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 29. november 2018 #25 Del Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, CecilieX skrev: Legg merke til at disse tallene som de nå oppgir mangler benevning. Hva er det som telles? Det som er interessant er jo unike lesere. De tallene som jeg finner på topplisten i dag, er mye høyere enn for den enkelte blogger enn de tallene som var unike lesere tidligere. Dessuten er muligheten for å se graf og utvikling nå borte. Som sagt, dette er mye mindre transparent. Tidligere kunne man feks se hvordan UI sine tall overhodet ikke stemte med blogglisten sine. Plattformene har alt å tjene på å oppgi så høye tall som mulig. Som sagt, tallene er svært mye høyere etter denne omleggingen. Jeg klikket meg ikke videre, så var ikke klar over at de hadde fjernet detaljene, eller at tall fra den tidligere blogglisten.no ikke stemmer overens med tall oppgitt andre steder. Forstår hva du mener nå! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 30. november 2018 #26 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Irriterer meg fremdeles over at alle småblogger og de som ikke blogger på blogg.no nå er "borte". Eller ihvertfall vanskeligere å finne.... Endret 30. november 2018 av Leselusa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. desember 2018 #27 Del Skrevet 3. desember 2018 Og jeg savner blogglisten.no. Da dn forsvant, ble bloggmiljøet plutselig mye mindre transparent. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brielle Skrevet 3. desember 2018 #28 Del Skrevet 3. desember 2018 På 29.11.2018 den 0.29, Tiramy skrev: På snap sier Konatil at det nå kun blir mulig å legge igjen kommentarer under fullt navn (via facebookprofil) på blogg.no sine blogger. Så idiotisk...ikke alle som har facebookprofil lenger 😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jørgensen Skrevet 4. desember 2018 #29 Del Skrevet 4. desember 2018 9 timer siden, Brielle skrev: Så idiotisk...ikke alle som har facebookprofil lenger 😒 Hun har skrevet et innlegg om at det ikke vil skje likevel. Hun tenker da på at alle ikke har fb og de som uansett ikke vil legge igjen kommentar når det er under fullt navn. https://konatil.blogg.no/litteranne-kaos.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg