Gå til innhold

Endringen på blogg.no


Sagali

Anbefalte innlegg

Hva synes dere andre om den nye endringen på blogg.no? Det ser ut som om blogshouts er borte og at det nyeste innlegget fra små bloggere ikke lenger kommer opp på forsiden. 

Jeg har likt å følge med på bloggere. Både på blogg.no og i et par av diskusjonene her på rampelys. Jeg kjenner at jeg er litt, tja.. skuffet?
Over at en av minefavorittformer for underholdning har blitt mindre tilgjengelig. 🤷‍♀️

Likte alltid best å se en del av de små bloggerne, de som prøvde å bygge seg opp. Mengden bloggere og kvaliteten har jo vært fallende de siste årene, men synes likevel det er synd om det nå bare blir de store reklamebloggerne som er enkle å finne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Sagali skrev:

Hva synes dere andre om den nye endringen på blogg.no? Det ser ut som om blogshouts er borte og at det nyeste innlegget fra små bloggere ikke lenger kommer opp på forsiden. 

Jeg har likt å følge med på bloggere. Både på blogg.no og i et par av diskusjonene her på rampelys. Jeg kjenner at jeg er litt, tja.. skuffet?
Over at en av minefavorittformer for underholdning har blitt mindre tilgjengelig. 🤷‍♀️

Likte alltid best å se en del av de små bloggerne, de som prøvde å bygge seg opp. Mengden bloggere og kvaliteten har jo vært fallende de siste årene, men synes likevel det er synd om det nå bare blir de store reklamebloggerne som er enkle å finne. 

Helt enig. Jeg svingte noen ganger lenger ned på blogglisten, spesielt de som fikk noen store byks eller noe som pirret nysgjerrigheten ellers. Er synd for de som karret seg opp på 200 listen.. Blogg.no har jeg ikke vært innom på flere år for der så man jo kun de som blogger på den plattformen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogglisten.no har i tillegg blitt avviklet, uheldig for oss som blogger på andre plattformer enn blogg.no...vi finnes plutselig ikke lenger på noen liste, vi? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk. Har den siste tiden kost meg med å lese småblogger jeg har funnet på nyeste innlegg på blogglisten.  Sett om det er noe av interesse. De største bloggene er liksom ikke så interessante.... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenhouse skrev:

Men hvor er kommentar feltene blitt av? Ser ikke noe hos noen bloggere??? 

På snap sier Konatil at det nå kun blir mulig å legge igjen kommentarer under fullt navn (via facebookprofil) på blogg.no sine blogger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del håper jeg blogg-Norge slik det ser ut i dag dør ut først som sist. Hele bloggkonseptet har blitt redusert til en konkurranse om hvem som klarer å drive hardest rovdrift av eget og andres privatliv ved hjelp av kynisk og uetisk markedsføring. Tror og håper at OG-bloggere som VOE er evig glade for at de ga seg mens leken var god.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 timer siden, Leselusa skrev:

Helt idiotisk. Har den siste tiden kost meg med å lese småblogger jeg har funnet på nyeste innlegg på blogglisten.  Sett om det er noe av interesse. De største bloggene er liksom ikke så interessante.... 

Det er idiotisk og det viser at blogg.no vil satse på dem store bloggerne som Sophie Elise, Mamma til Michielle og andre enn dem små bloggerne for det er jo dem bloggerne som kommer til og vises på fram siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogg.no har dataproblemer. Så ting skal nok ikke være slik de ser ut akkurat nå. Enkelte bloggere kommer ikke inn på sine egne blogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Flettfrid skrev:

Blogg.no har dataproblemer. Så ting skal nok ikke være slik de ser ut akkurat nå. Enkelte bloggere kommer ikke inn på sine egne blogger.

Blogg.no har byttet operativsystem og det er nå kun blogg.no blogger som vises. Bloggere fra andre plattformer vises ikke, og blogg.no har nå full kontroll over hvilke bloggere som eksponeres mest.... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, Leselusa skrev:

Blogg.no har byttet operativsystem og det er nå kun blogg.no blogger som vises. Bloggere fra andre plattformer vises ikke, og blogg.no har nå full kontroll over hvilke bloggere som eksponeres mest.... 

Det ser slik ut og jeg blir sint for signalet blogg.no sender når dem nå har full kontroll over forsiden og bloggerne som eksponeres. Blogg.no er for kommersiell og dem tjener penger på dem bloggerne som ikke burde hatt klikk en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei meg for at blogglisten.no er avviklet. I tillegg var det fullstendig uten varsel så jeg tenker mitt om det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke blogg.no bytter bloggplattform til Wordpress, og i samme slengen velger å fokusere på mer rutinerte bloggere. De skal visstnok begynne å stille krav til blant antall innlegg i uka, så de er nok lei av å bruke serverplass på små hobbybloggere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Lurer på om ikke blogg.no bytter bloggplattform til Wordpress, og i samme slengen velger å fokusere på mer rutinerte bloggere. De skal visstnok begynne å stille krav til blant antall innlegg i uka, så de er nok lei av å bruke serverplass på små hobbybloggere. 

Det stemmer at de går over til wordpress ja. Ihvertfall leste jeg det et sted da jeg lette etter info om blogglistens avvikling. Wordpress er er bra system det,  men at blogg.no velger å skvise ut småbloggene er ganske håpløst. Tipper mange småblogger nå mistet en del av de leserne de hadde... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leselusa skrev:

Det stemmer at de går over til wordpress ja. Ihvertfall leste jeg det et sted da jeg lette etter info om blogglistens avvikling. Wordpress er er bra system det,  men at blogg.no velger å skvise ut småbloggene er ganske håpløst. Tipper mange småblogger nå mistet en del av de leserne de hadde... 

Ingen tvil om det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Leselusa skrev:

Det stemmer at de går over til wordpress ja. 

Selv om jeg ikke bruker blogg.no er jeg egentlig litt glad for det. Plattformen de har idag er søppel i min øyne. Det enda mer positive av det er at Wordpress kommer med en eksport-knapp som gjør det enklere å flytte vekk fra blogg.no :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Emmelise skrev:

Selv om jeg ikke bruker blogg.no er jeg egentlig litt glad for det. Plattformen de har idag er søppel i min øyne. Det enda mer positive av det er at Wordpress kommer med en eksport-knapp som gjør det enklere å flytte vekk fra blogg.no :P

Absolutt. Nå mangler bare en god liste over små, uavhengige blogger 😊👍 Det hadde vært bra!! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de flytter over til WordPress, vil da etablerte WordPress-bloggere få mer oppmerksomhet? Jeg håper i så fall det for egen del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EiJente skrev:

Om de flytter over til WordPress, vil da etablerte WordPress-bloggere få mer oppmerksomhet? Jeg håper i så fall det for egen del :)

Nei, ikke hvis man ikke er eller blir en del av blogg.no-nettverket. Nå kan det jo hende de tar inn nye bloggere som allerede har en wordpressblogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EiJente skrev:

Om de flytter over til WordPress, vil da etablerte WordPress-bloggere få mer oppmerksomhet? Jeg håper i så fall det for egen del :)

De flytter ikke over "til Wordpress", de vil ta i bruk Wordpress på sin plattform (angivelig). Wordpress.com er stadig sin egen selvstendige plattform, og blogg.no vil stadig være sin egen selvstendige plattform.

Men skulle du ha en blogg som benytter seg av wordpress (enten egenhostet eller hos wordpress.com) og du senere vil ha en blogg på blogg.no vil det da være mye enklere å flytte innholdet fra A til B takket være Wordpress sin enkle Export/Import-funksjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...