Gå til innhold

Forsøk på å gjøre meg sjalu eller bare drittsekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr i noen uker nå, og jeg syns han virker veldig bra på mange måter. Likevel er det noen ting som vekker usikkerheten i meg. Jeg har aldri hatt problemer med sjalusi - men med usikkerhet. Jeg blir ikke sjalu om en fyr jeg dater eller er sammen med har jente-venner, men det er måten han fremstiller det på ovenfor meg.. Har jeg tillit til den andre parten så stoler jeg helt på dem, men i en dating-fase hvor jeg ikke har fått ordentlig tillit enda så blir det vanskelig. Men til poenget: Han jeg dater snakker veldig mye om venninner av han sånn generelt. Han snapper frem og tilbake og viser bilder av dem. Hun ene venninna han fikk snap av viste frem kløfta og greier, og selv om jeg skjønte at det var en "felles-snap" hvor hun spurte om noen ville være med ut, så merker jeg at tilliten til han vekkes automatisk når jeg ikke har kjent han lenger enn det jeg har. Han har også snakket om at fastlegen (?!) hans av alle ting er utrolig pen, og at han syns det er kleint å gå til henne om det skulle være noe. Altså.. hvem i alle dager sitter og informerer den man dater/eventuelt dama si om at han syns andre damer er digge? Det er helt innafor at han syns det, men når han konstant kommer med sånne ting så blir jeg bare veldig usikker på han - og ikke minst meg selv. Om jeg er bra nok.. Selvsagt er det mange andre menn jeg syns er kjekke, men jeg sitter ikke og informerer han om det. Jeg sitter heller ikke og viser bilder av kompiser jeg får snap av. Syns det er veldig spesielt. 

I tillegg så må det nevnes at han selv har sagt at han ikke vil vite noe om andre menn jeg har vært med, og han reagerte første gangen vi kom inn på det med forhold og jeg nevnte at jeg har vært forlovet. Det syns han tydeligvis var kjipt å høre om - og det er helt greit. Aksepterer det. Men det å fortelle noen at man har vært forlovet når det er snakk om forhold, og det å sitte og vise frem bilder av strøkne jente-venninner på snap som vil ha deg med ut på byen blir vel strengt tatt to forskjellige ting? 

Anonymkode: 00618...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en fyr i noen uker nå, og jeg syns han virker veldig bra på mange måter. Likevel er det noen ting som vekker usikkerheten i meg. Jeg har aldri hatt problemer med sjalusi - men med usikkerhet. Jeg blir ikke sjalu om en fyr jeg dater eller er sammen med har jente-venner, men det er måten han fremstiller det på ovenfor meg.. Har jeg tillit til den andre parten så stoler jeg helt på dem, men i en dating-fase hvor jeg ikke har fått ordentlig tillit enda så blir det vanskelig. Men til poenget: Han jeg dater snakker veldig mye om venninner av han sånn generelt. Han snapper frem og tilbake og viser bilder av dem. Hun ene venninna han fikk snap av viste frem kløfta og greier, og selv om jeg skjønte at det var en "felles-snap" hvor hun spurte om noen ville være med ut, så merker jeg at tilliten til han vekkes automatisk når jeg ikke har kjent han lenger enn det jeg har. Han har også snakket om at fastlegen (?!) hans av alle ting er utrolig pen, og at han syns det er kleint å gå til henne om det skulle være noe. Altså.. hvem i alle dager sitter og informerer den man dater/eventuelt dama si om at han syns andre damer er digge? Det er helt innafor at han syns det, men når han konstant kommer med sånne ting så blir jeg bare veldig usikker på han - og ikke minst meg selv. Om jeg er bra nok.. Selvsagt er det mange andre menn jeg syns er kjekke, men jeg sitter ikke og informerer han om det. Jeg sitter heller ikke og viser bilder av kompiser jeg får snap av. Syns det er veldig spesielt. 

I tillegg så må det nevnes at han selv har sagt at han ikke vil vite noe om andre menn jeg har vært med, og han reagerte første gangen vi kom inn på det med forhold og jeg nevnte at jeg har vært forlovet. Det syns han tydeligvis var kjipt å høre om - og det er helt greit. Aksepterer det. Men det å fortelle noen at man har vært forlovet når det er snakk om forhold, og det å sitte og vise frem bilder av strøkne jente-venninner på snap som vil ha deg med ut på byen blir vel strengt tatt to forskjellige ting? 

Anonymkode: 00618...b3d

Tilliten til han svekkes automatisk* beklager skrivefeil

Anonymkode: 00618...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som enten:

1) han er umoden/dum og forstår ikke hvordan han skal få damer interessert

2) han gjør det med vilje for å gjøre deg usikker

3) han er kjip 

Uansett årsak er det taktløst, uhøflig og et brudd med etikettenman må regne med at folk som er voksne nok til å date bør forstå.

 

Anonymkode: bcb52...d82

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde jeg mistet interessen rimelig kjapt, gitt. 

Anonymkode: e33ef...94b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er kjipt av han, helt ærlig. Enten er han veldig usikker, eller bare en dritt. Jeg hadde mista all interesse omgående 😛 

Anonymkode: 08f06...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som han er veldig usikker på seg selv. 

Jeg hadde nok kanskje «avsluttet» det. Når han reagerer på at du har vært forlovet så tenker jeg hva blir det neste? 

Anonymkode: ddc04...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er litt usikker på seg selv, og prøver å fremstå som populær blant damene for å gjøre deg like usikker. Hvis han føler at du har et slags emosjonelt overtak (noe usikre mennesker ofte vil) så kan han prøve å jekke deg ned på hans nivå, vise deg at du skal føle deg heldig for at han har valgt deg for det er andre muligheter der ute. 

Eventuelt kan det være han tester deg litt, at det er veldig viktig for han å ha full tillit og null sjalusi rundt venner av motsatt kjønn eller et forhold hvor man kan si til hverandre at andre er pene uten at det er noe stress, derfor drar han det litt for langt litt for tidlig for å sjekke reaksjonen din. 

Jeg har også vært borti en som prøvde å gjøre meg sjalu, det var nok også et resultat av usikkerhet hos han. Når man er veldig lite sjalu av seg så kan man kanskje virke litt kald av og til, eller som man ikke er forelsket "nok". Så da han hadde bestevenninna på besøk fra en annen by så annonserte han at hun skulle sove hos han, jeg lettet jo ikke på et øyelokk over det, hatt nok av kompiser på sofaen. Vi var jo studenter, venner kræsjer hos hverandre og tar ikke inn på hotell når de er på besøk. Han virket nesten litt irritert over manglende reaksjon og dagen etter begynte han uoppfordret legge ut om hvordan de av ulike årsaker måtte sove i samme seng, da det fremdeles ikke var reaksjon å spore så dro han det litt videre med at han måtte ligge i bokseren eller hvor liten madrassen var eller noe (husker ikke bokstavelig, er lenge siden nå). Da ble det ganske tydelig at han prøvde å hale en slags reaksjon ut av meg, han var nok usikker på om jeg var like interessert i han som han var i meg. Tok meg selv litt i det og passet på å vise tydeligere følelsene mine for han fremover for å gjøre han mer trygg på meg.

Anonymkode: df338...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på så han ikke holder på å hekte deg ordentlig nå, gjøre deg usikker og få deg avhengig.

Anonymkode: 8199a...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Pass på så han ikke holder på å hekte deg ordentlig nå, gjøre deg usikker og få deg avhengig.

Anonymkode: 8199a...9f7

Enig, dette er faktisk blitt en veldig stygg trend som mange menn bedriver. 

Anonymkode: 965e4...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en unge! Lurer på hva de bra sidene hans er som veier opp for denne barnslige og harry siden. Jeg tror jeg ville avsluttet og gitt ham noen råd om hvordan han bør behandle en dame. Dust. 

Anonymkode: fb7c0...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en sånn fyr en gang i tida. Han viste seg å være skikkelig horebukk med damer i hver krok av byen. I dag er han gift, i åpent forhold og humper rundt på alt han ser fremdeles.

Anonymkode: 7cfed...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...