Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

Har fulgt «Prøver å bli gravid 2018» tråden, og har klødd i fingrene etter å lage en 2019 tråd. Så da fører jeg tradisjonen videre med et nytt år og en ny tråd. Hyggelig å kunne stille spørsmål, gi svar og følge hverandre på veien mot babydrømmen, samt dele både gleder og bekymringer.

Jeg er 24 år, og har gått på naturlig prevensjon siden januar 2018. Samboer er 27, og vi har vært sammen i over fire år. Vi har begge ønsket oss barn en stund 👶🏽Håper 2019 er året for oss, og flere andre håpefulle 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

henger meg på. Det var jeg som opprettet 2018-tråden for ett år siden, men her er jeg fortsatt. 

Har begynt på utredning, men føler oss lite tatt på alvor. Nevnte noe om antydning til pco, og fikk beskjed om å komme tilbake i mai om vi enda ikke var gravide. Ville heller ikke teste mannen før da. Så nå er vi på jakt etter gode private gyn slik at vi kan ta noen tester på ny+teste mannen. Hvis de også sier vi må vente så venter vi selvfølgelig, men vi ønsker et annet blikk på det først. 

Har ikke vært noen spirer på dette året. Syklusen har vært noe ustabil (23-32 dager) siste året. 

Neste månedene er det travle tider med både flytting og bryllup, og jeg kjenner at jeg gleder meg faktisk til å være opptatt med andre ting så kanskje tankene om prøving havner litt bak ei stund. Kanskje det er det som skal til for en spire skal til? 

Håper inderlig at jeg ikke skal være med i denne tråden også i hele år! Krysser alt jeg kan (utenom beina, hehehe) for at noe snart skjer, og at alle andre her inne får det til kjapt😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

jeg(28) og min samboer har prøvd en stund og skal gjennom vårt 3 ivf forsøk på nyåret engang.. har ikke gått på prevansjon på mange år😳

ble gravid nå i september men mistet for to uker siden💔 håper virkelig vi får ønsket vårt oppfyllt veldig snart❤️

Endret av Betta123
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24, samboer er 29. Vi har prøvd i 5 måneder nå. Var hos gyn nå i november og får hjelp etter nyttår om prøvene viser noe og om det ikke går selv. Har eggløsning idag så krysser fingrene 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal starte prøvingen i slutten av april ( for å være sikker på å bikke nyttår.) greier nesten ikke vente. Tar ut spiralen i januar for å gi meg selv litt tid til å komme i normal syklus. 

Dette blir barn nr. 2, nr. 1 satt på pp4. Etter en sa. 

Anonymkode: e9310...bca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Jeg er 28 og mannen min er 31. Har vært gravid 2 ganger men mistet i SA begge gangene. Dette var 2 år siden og har nå dratt til gynekolog for å få hjelp. Jeg har gått på Provera og skal nå ta Femar for å hjelpe til med eggløsningen. Krysser fingrene! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter og med over her. 26 år, gift, prøvd i over et år, finner ikke noe galt. Skal inn til første samtale for ivf om et par uker. Håper selvsagt å klare det naturlig før den tid. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer😊

Er 31 år, samboer gjennom 7 år, har ei jente på 2, og hadde egentlig planer om å prøve i 2019, men mistenker kanskje jeg er gravid allerede.. Klør i fingrene etter å ta en test🥰 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 år, har er barn på 3 år. Gift. Vi har prøvd 1 år nå på nr.2. 2 SA i løpet av den tiden og begynner å bli ganske lei og frustrert. Tenker vi tar kontakt med gyn på nyåret..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Blir 29 nå til søndagen . Kastet P-pillene for nesten to uker siden. Fikk mens den 22 .November . Har en nydelig gutt på 6 år fra før i ett tidligere forhold. Nå vil jeg og min samboer som har vært sammen i 3 år idag gi gutta våres en lillebror eller lillesøster. Har jo ikke peiling på syklusen min enda , men er den normal skal jeg ha eggløsning til uken igjen. Heldigvis kjøpt en haug av eggløsningstester 😂 

 

håper vi kan få til en aktiv gruppe her , med oppdatering fra alle prøverne. Hadde det i 2011 gruppen, og det var utrolig kjekt 💗 Lykke til 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år, gift og håper på å få vårt første barn i 2019 ❤️ Tok ut p-staven i januar i år, men er først nå at tante rød har begynt med månedlige besøk! Så det blir en spennende tid fremover! Har en haug med EL-tester liggende klare til rundt den 7. Desember da det er mest sannsynlig rundt da det begynner å skje ting! 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, melder meg inn her 😊

33år gammel Og prøver på barn nummer to, som ikke ser ut til å gå like lett som første gang. Har latt naturen styre showet, men 2år etter ammeslutt var det på tide å få hjulpet kroppen litt på vei. Er 10dpo i dag etter første runde med eggstimulerende medisin og eggløsningssprøyte. Har kjent PCOS og manglende eggløsning, men vi har da faktisk klart det en gang selv. Er mer eller mindre symptomfri og har litt lite tro på at spiren sitter første runde, men prøver å være positiv. Skal teste 2.desember 🍀

Anonymkode: 94ed8...1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 30 år gammel - vi har ei jente på 2 år fra før :) Jeg sluttet på cerazette tidlig i september! Her er vi straks i gang med 4PP. Første barnet vårt satt på første forsøk - rett etter p-pille slutt, så må innrømme jeg hadde håpet å være gravid til nå😂 Om ikke det blir i løpet av de 2-3 neste eggløsningene så avventer vi nok litt før vi fortsetter. Jeg er ikke stressa enda, men kjenner jo litt på at jeg håper det blir snart❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 år og prøver på første barnet. Samboer er 31 og vi har vært sammen i 6 år :) Sluttet på p-piller i sommeren 2017 for å starte å prøve og gikk rett inn i normal syklus. Ble gravid i PP7 men mistet dessverre i uke 11 og mistet igjen 3 mnd etterpå. Er i PP3 etter siste aborten, og håååper kanskje på et julemirakel før 2019 <3 Tatt litt lengre tid en jeg håpet på dette her!

Lykke til alle sammen :)

Anonymkode: 5aae0...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal dere være, både gamle og nye prøvere 😄 Hyggelig at så mange blir med, og lager aktivitet i tråden. Håper likevel mange forsvinner i løpet av året som kommer. 

Selv blir jeg nok her hvert fall frem til sommeren/høsten, om ikke lenger. Det er først da vi prøver. Ønsker å ha utdanningen i boks, før det blir baby. Blir spennende å se hvordan det går. Håper selvsagt det klaffer ganske radig. Enn så lenge er det spennende å følge dere andre. Krysser fingrene for dere! 🤞🏼😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei. 

Jeg er 21 år og saboern er 22 år! Hadde en SA i august, så er i pp3 nå! Krysser fingrene for at dette går vegen!!!

masse lykke til til dere andre prøvere også🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gikk det ikke denne mnd heller! 😥😥Desember neste!

Anonymkode: d521e...9dc

😔 krysser fingrene for neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen min var over for to dager siden, så hadde jeg en dag uten noe blødninger og nå får jeg sånt brunt spotting . Sinnsykt irriterende . Da er nok syklusen min helt på ville veier 🤦🏽‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...